ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
PSY4056 | Gelişim Psikolojisinde Seçmeli Konular | Güz | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi AYŞE MELTEM BUDAK |
Dersin Amacı: | Bu ders ergenlik dönemine odaklanmaktadır. Hem ergenliğin tanım, teori ve bilimsel çalışmalarını, hem de ergenlerin akranları, aileyi, kardeşleri, arkadaşları, romantik ilişkileri ve de okulu da içeren biliş ve sosyal yaşam gibi alanlardaki gelişimsel değişimleri incelenecektir. Ayrıca ergenlik sırasında tecrübe edilebien psikososyal problemlerden de bahsedilecektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Ergenliğin sınırlarını tanımlamak ve belirlemek. 2. Ergenlikteki önemli bilişsel, sosyal ve biyolojik değişimleri açıklamak. 3. Ergenlik üzerine teorik bakış açılarını açıklamak. 4. Gelişimsel zorlukları ve ergenlik görevlerini belirlemek. 5. Farklı sosyal durumlardaki ilişkilerde görülen değişimleri açıklamak. 6. Ergenlikteki psikososyal sorunları, stresi ve başa çıkmayı açıklamak. 7. Ergen gelişiminin evrensel ve kültüre özgü yönlerini değerlendirmek. |
Ergen gelişimi çalışmaları Biyolojik değişimler Bilişsel değişimler Sosyal değişimler Aileler Akran grupları Okullar İş, boş zaman, ve medya Kimlik Otonomi Yakınlık ve Cinsellik Başarı ve psikososyal sorunlar |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Ergen gelişimi çalışmaları | ||
2) | Biyolojik değişimler | ||
3) | Bilişsel değişimler | ||
4) | Sosyal değişimler | ||
5) | Aileler | ||
6) | Akran grupları | ||
7) | Okullar | ||
8) | İş,boş zaman,medya | ||
9) | Kimlik | ||
10) | Otonomi | ||
11) | Yakınlık ve cinsellik | ||
12) | Başarı ve psikosoyal konular | ||
13) | Yarıyıl sonu sınavı | ||
14) | Final |
Ders Notları: | Steinberg , L. (2011). Adolescence. New York: McGraw Hill. |
Diğer Kaynaklar: | "." |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 15 | % 10 |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 2 | % 50 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 40 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 15 | 3 | 45 |
Laboratuvar | 0 | 0 | |
Uygulama | 0 | 0 | |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 12 | 5 | 60 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | |
Proje | 0 | 0 | |
Ödevler | 0 | 0 | |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | |
Ara Juri | 0 | ||
Ara Sınavlar | 2 | 13 | 26 |
Rapor Teslimi | 0 | ||
Juri | 0 | ||
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 151 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |