ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
PSY4055 | Okul Psikolojisi | Güz | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi AYŞE MELTEM BUDAK |
Dersin Amacı: | Okul Psikolojisi dersi okul ortamında karşılaşılabilecek olan bazı gelişimsel sorunlara değinmektedir. Bu derste hem teorileri ve modelleri, hem de gelişimsel sorunların biyolojik ve çevresel durumları incelenecektir. Bu dersin ikinci bir amacı da, okul ortamındaki sosyal ve akademik alanlarda gelişimsel çıkarımların geliştirilmesinin hedeflendiği önleyici stratejilerin ve müdahalelerin incelenmesidir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Tipik ve atipik gelişimi tanır. 2. Gelişimsel psikopatoloji teorilerinin, bakış açılarını, ve modellerini açıklar. 3. Gelişimsel sorunların biyolojik ve çevresel bağlamını açıklar. 4. Davranım sorunlarının, DEHB, dil ve öğrenme sorunları, zihinsel engeller ve yaygın gelişimsel sorunların epidemiyolojisi, gelişimsel süreci, ve nedenlerini açıklar. 5. Okul öncesi çocuklar için gelişimsel çıkarımları arttırıcı stratejileri tanımlar. 6. Okullardaki öğrenme ortamının etkisini geliştirici stratejileri tanımlar. 7. Farklı akademik alanlardaki akademik performansı arttırıcı stratejileri tanımlar. 8. Önleyici stratejilerin ve müdahalelerin rolünü ve önemini açıklamak ve tartışır. |
Giriş ve Genel Bakış Gelişimsel Psikopatoloji Perspektifi Psikopatolojinin Biyolojik ve Çevresel Bağlamı Davranım Sorunları Dikkat Eksikliği Hiperaktivite Bozukluğu Dil ve Öğrenme Bozuklukları Zeka Geriliği / Zihinsel Engeller Yaygın Gelişimsel Bozukluklar Aksama Olmayan, Verimli bir Sınıf Ortamı için İleriye Dönük Müdahaleler Akademik Başarıyı Arttırıcı Müdahaleler I Akademik Başarıyı Arttırıcı Müdahaleler II Davranışsal ve Sosyal Yeterliği Arttırıcı Müdahaleler Okul Öncesi Çocukların Çıkarımlarını Arttırıcı Müdahaleler |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Giriş ve Genel Bakış Gelişimsel Psikopatoloji Perspektifi | ||
2) | Psikopatolojinin Biyolojik ve Çevresel Bağlamı | ||
3) | Davranım Sorunları | ||
4) | Dikkat Eksikliği Hiperaktivite Bozukluğu | ||
5) | Konu tekrarı | ||
6) | Dil ve Öğrenme Bozuklukları | ||
7) | Zeka Geriliği / Zihinsel Engeller | ||
8) | Yaygın Gelişimsel Bozukluklar | ||
9) | Aksama Olmayan, Verimli bir Sınıf Ortamı için İleriye Dönük Müdahaleler | ||
10) | Konu tekrarı | ||
11) | Akademik Başarıyı Arttırıcı Müdahaleler I | ||
12) | Akademik Başarıyı Arttırıcı Müdahaleler II | ||
13) | Davranışsal ve Sosyal Yetrliği Arttırıcı Müdahaleler | ||
14) | Okul Öncesi Çocukların Çıkarımlarını Arttırıcı Müdahaleler | ||
15) | Yarıyıl sonu sınavı | ||
16) | Yarıyıl sonu sınavı |
Ders Notları: | Rathvon, N. (2008). Effective School Interventions: Evidence-Based Strategies for Improving Student Outcomes. The Guilford Press: New York. Wicks-Nelson, R. & Israel, A. C. (2009). Abnormal Child and Adolescent Psychology. Pearson: New Jersey. |
Diğer Kaynaklar: | "." |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 15 | % 10 |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 2 | % 50 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 40 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 15 | 3 | 45 |
Laboratuvar | 0 | 0 | |
Uygulama | 0 | 0 | |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 12 | 5 | 60 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | |
Proje | 0 | 0 | |
Ödevler | 0 | 0 | |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | |
Ara Juri | 0 | ||
Ara Sınavlar | 2 | 15 | 30 |
Rapor Teslimi | 0 | ||
Juri | 0 | ||
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 155 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |