|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Derse Giriş
Temel Kavramlar |
“Visual Sociology, Documentary Photography, and Photojournalism” Telling About Society, H.S. Becker, pp. 186-203. |
2) |
Görsel Veri & Görsel Teori |
“Visible materials, visualised theory and images of social research” Visual Studies (2006) Vol. 21, No.1, Jon Wagner,
pp. 55-69
“The Status of Image-based Research” Jon Prosser, Image – based Research: A Sourcebook for Qualitative Researchers pp.97-112.
“Visual Sociology Reframed: An Analytical Synthesis and Discussion of Visual Methods in Social and Cultural Research”, Sociological Methods & Research (2010) 38(4) Luc Pauwels, pp. 545-581.
|
3) |
Görsel Araştırmayı Planlama ve Etik |
“The Visual Ethnography: Photography, Video, Cultures and Individuals” Doing Visual Ethnography. S. Pink. pp. 17-29
“Planning and Practicing Visual Methods: Appropriate Uses and Ethical Issues”
Doing Visual Ethnography. S. Pink. pp. 30-46
“Photo-documenting the needle exchange: methods and ethics” D. Barret. Visual Studies 19(2), 2004
|
4) |
Fotoğraf & Sosyoloji 1
Ödev 1: Kent Mekan/Kimlik
Blog - fotoğraf / yazı / yorum |
“Two Dimentional Visual Data: Images, Signs and Representations” Researching the Visual,
M. Emmison & P. Smith, pp. 57-106.
“All Photos Lie” B.M. Goldstein, Visual Research Methods. pp. 61-81.
“Photography and Sociology” Doing Things Together, H.S. Becker, pp. 223-271.
“The photo-survey research method: capturing life in the city” Visual Studies Vol. 23 (2008)
|
5) |
Fotoğraf & Sosyoloji 2
Ödev 2 : Foto Makale: Belgesel Fotoğrafçılık ve İmge Analizi (Konu: Grup / Altkültür |
“Photography in Ethnographic Research” Doing Visual Ethnography. S. Pink. pp. 49-76
“Documentary Photography, Fieldwork, and Social Research” Jon Wagner, Visual Research Methods (pp. 23-60).
|
6) |
Fotoğraf & Metodoloji 1 : Fotoğraf-Metod
Ödev 3: Fotoğraf-Analiz
Ara sınav |
“Using Photography in Studies of Immigrant Communities” Stephen J. Gold, Visual Research Methods (pp. 141-166)
“Inner – city Children in Sharper Focus: Sociology of Childhood” Marisol Clark Ibanez, Visual Research Methods (pp. 167-196)
|
7) |
Fotoğraf & Metod 2: Fotoğraf - Günlük Görüşme Metodu
Ödev 4: Makale - Tartışma (Grup Çalışması) |
“Researching and Writing Everyday Accounts of the City” Picturing the Social Landscape.
C. Knowles, P. Sweetman.. pp. 117-132.
“The Visual & The Verbal: The Interaction of Images and Discussion in Exploring Cultural Change” Picturing the Social Landscape.
C. Knowles, P. Sweetman pp. 166-178.
“Signs of Resistance: Marking Public Space Through a Renewed Cultural Activism” Emmanuel A David Visual Research Methods (pp. 225-254)
“Participatory Photo Interview” Bettina Kolb Forum: Qualitative Social Research” Vol 9 (3) 2008.
|
8) |
Video ve Sosyoloji 1
Kısa Belgesel İzleme 1: Silikozis (E. Özgüvenç, 2009) |
“Video in Ethnographic Research” Doing Visual Ethnography. S. Pink. pp. 77-85.
|
9) |
Video & Metodoloji : Video Günlükleri
Kısa Belgesel 2:
4857 (E. Özgüvenç, 2008) |
“Performances, Confessions, and Identities Using Video Diaries to Research Sexualities” Ruth Holliday, Visual Research Methods (pp. 225-254)
“Walking with Video” S. Pink. Visual Studies Vol. 22(3) 2007.
|
10) |
Video & Sosyoloji 2
Ödev 5: Toplumsal Belgesel 5 dak. |
“The Symbolism of Video” G. Stanczak. Visual Research Methods. pp. 281-307.
“Website Design: The Precarious Blend of Narrative, Aesthetics, and Social Theory” Stephen Papson et.al. Visual Research Methods. pp 307-345.
“Spatial Montage and Multimedia Ethnography:
Using Computers to Visualise Aspects of Migration and Social Division Among a Displaced Community” Judith Aston. Forum: Qualitative Social Research. Vol 11(2), 2010.
|
11) |
Görsel Veri olarak Web Sayfaları
|
“Website Design: The Precarious Blend of Narrative, Aesthetics, and Social Theory” Stephen Papson et.al. Visual Research Methods. pp 307-345.
“Spatial Montage and Multimedia Ethnography:
Using Computers to Visualise Aspects of Migration and Social Division Among a Displaced Community” Judith Aston. Forum: Qualitative Social Research. Vol 11(2), 2010.
|
12) |
Görsel Araştırma Tasarlama |
Tartışma
Öğrenci Kısa Filmleri |
13) |
Görsel Sosyoloji Projesi ve sunumlar |
Görsel Sosyoloji Araştırması Tasarlama ve Yürütme 1 |
14) |
Görsel Sosyoloji Projesi ve sunumlar |
Görsel Sosyoloji Araştırması Tasarlama ve Yürütme 2 |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Klasik ve güncel başlıca sosyoloji perspektiflerini öğrenmek ve karşılaştırmak ve bunların hepsini sosyal durumların analizine uygulamak. |
|
2) |
Yerel ve küresel ölçekte, sosyolojik ve antropolojik bilginin kurulmasında temel metodolojik yaklaşımları belirlemek |
|
3) |
Sosyal bilimlerde istatistik alanında edinilmiş, teorik ve uygulamalı bilginin kullanılmasını sağlamak |
|
4) |
Sosyolojiye katkıda bulunacak diğer disiplinlere ait temel bilginin alınması (psikoloji, tarih, siyaset bilimi, iletişim ve edebiyat ) ve bu bilgiyi sosyolojik sürecin analiz edilmesinde kullanabilmek |
|
5) |
Sosyolojik verilerin toplanmasında, yorumlanmasında ve yayınlanmasında bilimsel ve etik prensiplere ilişkin bilgi sahibi olmak, bu prensipleri uygulayabilmek; ve aynı zamanda bu verinin uzmanlar ve ilgili kişilerle etkili iletişim yetenekleri ile nasıl paylaşılacağı becerisini geliştirme |
|
6) |
Kalitatif ve kantitatif analizler için, bilgisayar programlarını kullanarak sosyolojik bilgiyi analiz etme ve yayımlama yeteneği geliştirmek ve bu alandaki yeni gelişmeleri takip etme tutumu geliştirmek |
|
7) |
Kent ve kır sosyolojisi ve demografi, siyaset sosyolojisi, toplumsal cinsiyet sosyolojisi, beden sosyolojisi, görsel sosyoloji, iş sosyolojisi, din sosyolojisi, bilgi sosyolojisi ve suç sosyolojisi ile ilgili teorileri tanımlamak ve bu teoriler hakkında bilgi sahibi olmak |
|
8) |
Felsefi ve tarihi bakış açısına göre sosyolojinin bilimsel bir disiplin olarak nasıl konumlandığı bilgisine sahip olmak |
|
9) |
Türk toplumundaki sosyal konular üzerine farkındalık sahibi olmak, bu konulara eleştirel yaklaşabilmek ve Türk sosyologlarının çalışmaları hakkında bilgi sahibi olmak ve bu bilgileri aktarabilmek |
|
10) |
Sosyal konular ve küresel sosyal süreçler üzerine farkındalık sahibi olmak ve sosyolojik analizleri kalkınma ve sosyal sorumluluk projelerine uygulamak. |
|
11) |
Bireysel veya takım üyesi olarak, sosyolojinin çeşitli alanları için araştırma sorusu belirleme, araştırma projesi üretme ve tamamlanmış yazılı rapor hazırlama kabiliyetine sahip olmak |
|
12) |
Sosyoloji alanında kazanılmış bilginin lise derecesine aktarabilmek |
|