MOLEKÜLER BİYOLOJİ VE GENETİK | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
BIO1003 | Genel Biyoloji | Güz | 3 | 2 | 4 | 7 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. GÜLAY BULUT |
Dersi Veren(ler): |
Arş.Gör. İBRAHİM ERTUĞRUL YALÇIN Prof. Dr. NAFİZ ARICA |
Dersin Amacı: | Bu dersin temel amacı, biyolojinin önemli konuları hakkında genel bilgi vermektir: yaşamın kimyasal bileşimi, hücre, kalıtım, genetik, evrim, biyolojik çeşitlilik, hayvan ve bitki yapı ve fonksiyonlarının temel prensipleri, ekolojide temel kavramlar. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Yaşamın kimyasal içeriğini tartışır. 2. Hücre ve hücre zarının yapı ve fonksiyonunu tanır. 3. Hücrenin çalışma prensibini tartışır. 4. Kromozomal ve moleküler temelli kalıtımı ayırt eder. 5. Genetikte temel kavramları tanımlar. 6. Gen ekspresyonu ve regülasyonunu tartışır. 7. DNA teknolojisindeki en son gelişmeleri tartışır. 8. Hayvan yapı ve fonksiyonlarının başlıca prensiplerini tanır. 9. Bitki yapı ve fonsiyonlarının başlıca prensiplerini tanır. 10. Evrim mekanizmalarını tartışır. 11. Biyolojik çeşitliliği tanır. 12. Ekolojideki temel kavramları tanımlar. 13. Yaşam alanını (kapsamını) tanımlar. |
Ders, moleküler ve hücresel seviyeden biyosfer seviyesine kadar dünya üzerindeki yaşamın önemini vurgulamaktadır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Günümüzde biyoloji | Okuma | |
2) | Yaşamın kimyası | Okuma | |
3) | Hücre ve hücre zarının temel yapısı | Okuma | |
4) | Hücresel metabolizma | Okuma | |
5) | Hücresel solunum, fermentasyon ve fotosentez | Okuma | |
6) | Hücresel üreme (Hücre bölünmesi) | Okuma | |
7) | Kalıtım paternleri | Okuma | |
8) | Genel ders tekrarı | Okuma | |
9) | Genetik bilginin akışı ve gen ekspresyonunun regülasyonu | Okuma | |
10) | DNA teknolojisi | Okuma | |
11) | Hayvan yapı ve fonksiyonlarının temel prensipleri | Okuma | |
12) | Bitki yapı ve fonksiyonlarının temel prensipleri | Okuma | |
13) | Evrim ve biyoçeşitlilik | Okuma | |
14) | Ekolojide temel kavramlar | Okuma |
Ders Notları: | Course notes will be supplied. |
Diğer Kaynaklar: | 1)Campbell Essential Biology with Physiology, Simon-Reece-Dickey, Third Edition, Pearson Education Inc., 2010 (ISBN 13: 978-0-321-66017-6) (REQUIRED READING) 2)Campbell Biology, Reece-Urry-Cain-Wasserman-Minorsky-Jackson, Ninth Edition, Pearson Education Inc., 2011 (ISBN 13: 978-0-321-73975-9) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 5 |
Laboratuar | 10 | % 20 |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 25 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 50 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 10 | 2 | 20 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 8 | 112 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 178 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Bilgisayar sistemlerinde olan zengin bilgileri kullanabilir ve basit biyolojik sorulara cevap bulma ve hastalıkların teşhis ve tadavileri gibi problemlere çözüm bulur. | 5 |
2) | Biyoloji konuları ile ilgili problemleri saptama, sentez yaparak problemlerin çözümüne yönelik hipotez kurma ve çeşitli gözlemsel ve deneysel yöntemler kullanarak hipotezi çözme becerisi kazanır. | 4 |
3) | Eleştirel, yaratıcı ve analitik düşünme yeteneği geliştirir. | 5 |
4) | Etkili iletişim kurma ve hem İngilizce hem Türkçe sözlü,yazılı ve okuma becerisi kazanır. Mesleki alanda ingilizceye hakim olur. | 5 |
5) | Genetik laboratuvarında kullanılan değişik teknikleri öğrenir ve bilgi ve beceri kazanır. | 3 |
6) | Biyolojik bilgi ve verileri analiz etme ve derleme yetisi gösterme, bunları ve sonuçlarını, arkasında yatan delilleri, bilgi ve görüşleri yazılı ve sözlü olarak net bir şekilde sunabilme. | 5 |
7) | Nicel ve nitel veri toplama yöntemleri kullanmada bilgi ve beceri kazanır. | 3 |
8) | Araştırmaları etik, mesleki sorumluk bilincine sahip, insani değerlere ve insan haklarına saygılı bir şekilde yürütür. İnsan deneylerinde gizlilik ilkesine önem verir. | 4 |
9) | Moleküler biyoloji ve genetik alanında kullanılan teorileri ve uygulamaları öğrenmek ve her ikisi arasında bağlantı kurma. | 2 |
10) | Kendini geliştirme konusunda literatürü araştırıp kullanır ve bilim-teknoloji alanındaki en yeni gelişmeleri takip eder. | 5 |
11) | Ulusal ve uluslararası sorunlarından haberdar olup, bu sorunlara bilimsel yaklaşımla çözüm araştırır. | 2 |