ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
CET4053 Kariyer Geliştirme Güz 3 0 3 6
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: En
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi YAVUZ SAMUR
Dersin Amacı: Dersin amacı öğrencilerin kendi kariyer kimliklerini oluşturarak kariyer planı ve portfolyosu hazırlamalarına yardımcı olmaktır. Dersi tamamlayan öğrenciler staj olanaklarından faydalanabilmek, mezuniyet sonrası iş bulma sürecinde zorlanmamak ve sürekli kariyer gelişimi için gerekli olan kariyer gelişim planlarını geliştirecekler ve uygulamaya koyacaklardır. Bu amaçların haftalık ders izlencesindeki beceri ve bilgileri destekleyerek elde edilmesi hedeflenmektedir.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Dersi tamamlayan öğrenciler:
• Kişisel gelişim için etkili bir plan geliştirebileceklerdir.
• Geleneksel zaman yönetimi teknikleri ile
• Mesleki üretkenliklerini geliştirecek gerekli zaman yönetimi stratejileri kazanacaklardır.
• Akran networku geliştirme becerisi edinecek ve bu süreçte network sahibi olmanın rolünü değerlendirebileceklerdir.
• Bir iş teklifini değerlendirmeyi bileceklerdir.
• Maaş, zaman ve mekan konusunda pazarlık etmeyi bileceklerdir.
• Kişisel ve mesleki yaşamları arasında denge kurmayı öğreneceklerdir.
• İş görüşmesi tekniklerini etkili kullanabileceklerdir.
• Bireysel kariyer plan portfolyolarını oluşturabileceklerdir.
• CV yazabileceklerdir.
• İş başvuruları için ön yazılarını başvuracakları işe gore oluşturacaklardır.

Dersin İçeriği

Ders etkileşimli ve tartışma merkezli bir yaklaşım takip edilerek işlenecektir. Bu nedenle ders anlatımlarında, olay incelemelerinde, videolarda, sınıf içi ve sınıf dışı etkinliklerinde, uygulamalarda ve canlandırmalarda yoğun öğrenci katılımı gerekmektedir. Derste kullanılacak farklı materyallerin sentezini yapıp gerçek yaşama adapte edebilmek için öğrencilerin derse sürekli katılmaları ve ders materyaline hazırlanmış olmaları önemlidir. Ders, bireysel farkındalık geliştirme, kişisel gelişim planlama ve yansıtıcı uygulama üzerine kurulmuştur. Ayrıca bu ders öğrencilere bir takım egzersiz ve aktivitelerle etkili kariyer planlama teknikleri kazanımı olanağı sunmaktadır. Öğrenciler kariyer yolları, pazar gelişmeleri ve pazar araştırması ve kendi alanlarındaki iş fırsatlarını değerlendirme konusunda bilgi ve becerilerini geliştireceklerdir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) -Tanışma -Öğrencilerin dersten beklentileri üzerine yansıtma -Ders amaçları
2) -Kariyer planı için soru üretme -Bireysel farkındalık geliştirme: hoşlanılanlar, hoşlanılmayanlar, geliştirilmesi gereken beceriler, tartışma, aktiviteler, kişilşik testleri Konuyla ilgili okuma
3) -Kişisel profillerin oluşturulması -Zayıflıkların üstesinden gelmek ve potensiyeli kullanmak Konuyla ilgili okuma
4) -Misafir konuşmacı Internet araştırması
5) -Mezunların mesleki bilgisi veritabanını oluşturmak -İş arama veri tabanları: çevrimiçi, gazete, network vb. Internet Araştırması
6) -Career choices of CEIT Ss and job profiles -Utilizing career resources Konuyla ilgili okuma
7) -Kendini pazarlama -Misafir Konuşmacı Konuyla ilgili okuma Internet Araştırması
8) -CV ve Ön yazı hazırlama, referans mektubu alma -CV ve Ön yazı örnekleri Internet Araştırması
9) -CV ve Ön yazı hazırlama -Kariyer Danışmanlığı (Video) Proje Hazırlık
10) -Bilgi edinim amaçlı görüşme -İş görüşmesi: Ziyaretçi konuşmacı Konuyla ilgili okuma
11) -İş görüşmesi provası (canlandırması) -Kaydedilen görüşmeler üzerine yansıtıcı tartışma İş görüşmesi provası için yansıtıcı düşünme
12) Olay analizi (Video): Yansıtıcı tartışma Video izleme ve not alma
13) -Görüşme sorularını tahmin etmek, takım halinde yapılan iş görüşmelerine hazırlık, görüşmelerde verilecek cevaplara hazırlanma, görüşmede iyi izlenim bırakma, iş görüşmesi sonrası süreç takibi, ikinci görüşme Konuyla ilgili okuma
14) Mesleki davranış kuralları Konuyla ilgili okuma
15) Yarıyıl sonu sınavı
16) Yarıyıl sonu sınavı

Kaynaklar

Ders Notları: Bolles, R.N. (1995). What color is your parachute? Ten Speed Press: USA.
Diğer Kaynaklar: Erdoğmuş, N. (2003). Kariyer geliştirme. Nobel Yayın Dağıtım: Ankara. Bayram, C. (2008). Kariyer planlama ve yönetimi. Kum Saati Yayınları: İstanbul.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 16 % 10
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev 8 % 25
Sunum 1 % 10
Projeler 1 % 30
Seminer 5 % 25
Ara Sınavlar % 0
Ara Juri % 0
Final % 0
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 70
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 30
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 12 3 36
Sunum / Seminer 6 3 18
Proje 1 14 14
Ödevler 8 5 40
Küçük Sınavlar 0 0 0
Ara Juri 0
Ara Sınavlar 0 0 0
Rapor Teslimi 0
Juri 0
Final 0 0 0
Toplam İş Yükü 150

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı