ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
CET4053 | Kariyer Geliştirme | Güz | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi YAVUZ SAMUR |
Dersin Amacı: | Dersin amacı öğrencilerin kendi kariyer kimliklerini oluşturarak kariyer planı ve portfolyosu hazırlamalarına yardımcı olmaktır. Dersi tamamlayan öğrenciler staj olanaklarından faydalanabilmek, mezuniyet sonrası iş bulma sürecinde zorlanmamak ve sürekli kariyer gelişimi için gerekli olan kariyer gelişim planlarını geliştirecekler ve uygulamaya koyacaklardır. Bu amaçların haftalık ders izlencesindeki beceri ve bilgileri destekleyerek elde edilmesi hedeflenmektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Dersi tamamlayan öğrenciler: • Kişisel gelişim için etkili bir plan geliştirebileceklerdir. • Geleneksel zaman yönetimi teknikleri ile • Mesleki üretkenliklerini geliştirecek gerekli zaman yönetimi stratejileri kazanacaklardır. • Akran networku geliştirme becerisi edinecek ve bu süreçte network sahibi olmanın rolünü değerlendirebileceklerdir. • Bir iş teklifini değerlendirmeyi bileceklerdir. • Maaş, zaman ve mekan konusunda pazarlık etmeyi bileceklerdir. • Kişisel ve mesleki yaşamları arasında denge kurmayı öğreneceklerdir. • İş görüşmesi tekniklerini etkili kullanabileceklerdir. • Bireysel kariyer plan portfolyolarını oluşturabileceklerdir. • CV yazabileceklerdir. • İş başvuruları için ön yazılarını başvuracakları işe gore oluşturacaklardır. |
Ders etkileşimli ve tartışma merkezli bir yaklaşım takip edilerek işlenecektir. Bu nedenle ders anlatımlarında, olay incelemelerinde, videolarda, sınıf içi ve sınıf dışı etkinliklerinde, uygulamalarda ve canlandırmalarda yoğun öğrenci katılımı gerekmektedir. Derste kullanılacak farklı materyallerin sentezini yapıp gerçek yaşama adapte edebilmek için öğrencilerin derse sürekli katılmaları ve ders materyaline hazırlanmış olmaları önemlidir. Ders, bireysel farkındalık geliştirme, kişisel gelişim planlama ve yansıtıcı uygulama üzerine kurulmuştur. Ayrıca bu ders öğrencilere bir takım egzersiz ve aktivitelerle etkili kariyer planlama teknikleri kazanımı olanağı sunmaktadır. Öğrenciler kariyer yolları, pazar gelişmeleri ve pazar araştırması ve kendi alanlarındaki iş fırsatlarını değerlendirme konusunda bilgi ve becerilerini geliştireceklerdir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | -Tanışma -Öğrencilerin dersten beklentileri üzerine yansıtma -Ders amaçları | ||
2) | -Kariyer planı için soru üretme -Bireysel farkındalık geliştirme: hoşlanılanlar, hoşlanılmayanlar, geliştirilmesi gereken beceriler, tartışma, aktiviteler, kişilşik testleri | Konuyla ilgili okuma | |
3) | -Kişisel profillerin oluşturulması -Zayıflıkların üstesinden gelmek ve potensiyeli kullanmak | Konuyla ilgili okuma | |
4) | -Misafir konuşmacı | Internet araştırması | |
5) | -Mezunların mesleki bilgisi veritabanını oluşturmak -İş arama veri tabanları: çevrimiçi, gazete, network vb. | Internet Araştırması | |
6) | -Career choices of CEIT Ss and job profiles -Utilizing career resources | Konuyla ilgili okuma | |
7) | -Kendini pazarlama -Misafir Konuşmacı | Konuyla ilgili okuma Internet Araştırması | |
8) | -CV ve Ön yazı hazırlama, referans mektubu alma -CV ve Ön yazı örnekleri | Internet Araştırması | |
9) | -CV ve Ön yazı hazırlama -Kariyer Danışmanlığı (Video) | Proje Hazırlık | |
10) | -Bilgi edinim amaçlı görüşme -İş görüşmesi: Ziyaretçi konuşmacı | Konuyla ilgili okuma | |
11) | -İş görüşmesi provası (canlandırması) -Kaydedilen görüşmeler üzerine yansıtıcı tartışma | İş görüşmesi provası için yansıtıcı düşünme | |
12) | Olay analizi (Video): Yansıtıcı tartışma | Video izleme ve not alma | |
13) | -Görüşme sorularını tahmin etmek, takım halinde yapılan iş görüşmelerine hazırlık, görüşmelerde verilecek cevaplara hazırlanma, görüşmede iyi izlenim bırakma, iş görüşmesi sonrası süreç takibi, ikinci görüşme | Konuyla ilgili okuma | |
14) | Mesleki davranış kuralları | Konuyla ilgili okuma | |
15) | Yarıyıl sonu sınavı | ||
16) | Yarıyıl sonu sınavı |
Ders Notları: | Bolles, R.N. (1995). What color is your parachute? Ten Speed Press: USA. |
Diğer Kaynaklar: | Erdoğmuş, N. (2003). Kariyer geliştirme. Nobel Yayın Dağıtım: Ankara. Bayram, C. (2008). Kariyer planlama ve yönetimi. Kum Saati Yayınları: İstanbul. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 16 | % 10 |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | 8 | % 25 |
Sunum | 1 | % 10 |
Projeler | 1 | % 30 |
Seminer | 5 | % 25 |
Ara Sınavlar | % 0 | |
Ara Juri | % 0 | |
Final | % 0 | |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 70 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 30 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 12 | 3 | 36 |
Sunum / Seminer | 6 | 3 | 18 |
Proje | 1 | 14 | 14 |
Ödevler | 8 | 5 | 40 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | ||
Ara Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Rapor Teslimi | 0 | ||
Juri | 0 | ||
Final | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü | 150 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |