ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
CET2051 | Eğitimde Kalite | Güz | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi YAVUZ SAMUR |
Dersin Amacı: | • Ulusal ve uluslararası kalite standartları, kalite ödülleri veküresel kalite hareketi tarihini de içeren kalite konusundaki temel kavramlar üzerinde genel bakış açısı sağlama, • En yaygın kullanılan kalite araç ve teknikleri konusunda temel bir anlayış sağlama. Şu an kullanılan kalite yönetimi problem çözme teknikleri konusunda farkındalık sağlama. • Eğitim kurumlarında stratejik kalite planlama konusunda farkındalık sağlama, • Eğitim kurumlarında kalite gelişim programlarının nasıl geliştirildiğinin öğrenilmesi, • Bir eğitim kurumunda sürekli gelişim gösteren bir kalite sisteminin geliştirilmesi konusunda bir anlayış geliştirmek. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersin sonunda öğrencileri; • TKY temel kavramlarını açıklayabilecek, • TKY felsefelerini açıklayabilecek, • Eğitim kurumlarında TKY süreçlerini karşılaştırabilecek, • Belirli durumlarda belirli amaçlar doğrultusunda uygun kalite analizi araçlarını ve tekniklerini uygulamak, • Kalite geliştirme programlarını eğitim kurumlarında uygulamak, • Strajejik kalite planlamasını süreçlere ayırmak, • Eğitim kurumlarındaki kalite güvencesi uygulamalarını değerlendirmek. |
Ders olay incelemeleri, ders anlatımı materyali ve egzersizler kullanılarak tartışma odaklı olarak işlenecektir. Dersin içeriğini kalite kavramı, kalite hareketi, etkililik ve okullarda kalite, kalite modelleri, kalite guruları, ISO 9000 serisi ve eğitim, kalite ödülleri, stratejik planlama gibi konular oluşturmaktadır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Tanışma | Derse Giriş | |
2) | -Kalite Kavramı -Kalite Hareketi | Ch1- p. 1-11 Ch2- p. 12-27 | |
3) | -Eğitimde Toplam Kalite Yönetimi -Etkililik ve Okullarda Kalite | Ch3- p. 27-37 | |
4) | -Kalite Modelleri -Kalite Guruları: Deming, Crosby, Juran, Ishikawa | Ch4- p. 38-50 | |
5) | -ISO 9000 Serisi ve Eğitim -QUIZ: Kalite Guruları -Olay nasıl analiz edilir? | Ch5- p. 51-66 Case Study #1 | |
6) | -Kalite Örgütü -Kalite için Eğitim Liderliği | Ch7- p. 75-84 | |
7) | -Kalite için Takım Çalışması -Olay Analizi | Ch8- p. 80-88 Olay Analizi #2 | |
8) | -Eğitim Kurumlarında Kalite için Stratejik Planlama | Ch11- p. 104-121 | |
9) | - Eğitim Kurumlarında Kalite için Stratejik Planlama | web | |
10) | -Eğitim Örgütlerinde TQM Uygulamaları # 1: Oregon Universitesi SP - Olay Analizi | Olay Analizi #3 https://www.det.nsw.edu.au/proflearn/areas/qt/s_stories.htm | |
11) | -Eğitimde Kalite Ödülleri Malcolm Baldridge, EFQM | web | |
12) | - Eğitim Örgütlerinde TQM Uygulamaları # 2: Ağva Lisesi -Kıyaslama (Benchmarking) -Küresel Kıyaslama Örgütleri Organizations | Olay Analizi: http://okulweb.meb.gov.tr/34/19/243894/dosyalar/tky.doc | |
13) | Proje Sunumu | ||
14) | Proje Sunumu | ||
15) | Final sınavı | ||
16) | Final Sınavı |
Ders Notları: | Sallis, E. (2001). Total Quality Management in Education. Kogan Page Limited, London. |
Diğer Kaynaklar: | Jerome, S.A. (2000). Quality in Education: An implementation handbook. St. Lucie Press: Florida. Yıldırım, H.A. (2002). Eğitimde Kalite Yönetimi. Nobel Yayınları: Ankara. Ensari, H. (1999). 21. Yüzyıl Okulları İçin Toplam Kalite Yönetimi. Sistem Yayıncılık: İstanbul. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 16 | % 10 |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | 1 | % 5 |
Ödev | 5 | % 15 |
Sunum | 1 | % 10 |
Projeler | 1 | % 20 |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 15 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 25 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 55 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 45 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | 42 |
Sunum / Seminer | 1 | 8 | 8 |
Proje | 1 | 15 | 15 |
Ödevler | 5 | 5 | 25 |
Küçük Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Ara Juri | 0 | ||
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Rapor Teslimi | 0 | ||
Juri | 0 | ||
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 138 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |