ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
CET4003 | Proje Geliştirme ve Yönetimi | Güz | 1 | 4 | 3 | 5 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi YAVUZ SAMUR |
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. ŞİRİN KARADENİZ ORAN |
Dersin Amacı: | Proje yönetimine ilişkin bilgi ve ilkeleri tanıtmak. Eğitimde BT kullanımına ilişkin projeleri Ms-Project programı kullanarak planlamak ve geliştirmek. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; o Proje yönetiminin amacını tanımlayabilecek, o Planlama süreçlerini tanımlayabilecek, o Proje yaşam döngüsünü açıklayabilecek, o Proje yöneticisi ve ekibinin rollerini tanımlayabilecek, o Projenin kapsamını tanımlayabilecek, o Zaman yönetimini uygulabilecek, o Ekip yönetimine ilişkin bilgi ve beceriler edinecek, o Eğitimde BT kullanımına ilişkin bir projeyi Ms-Project programı kullanarak planlayabilecek ve geliştirebilecek. o Eğitimde BT kullanımına ilişkin proje desteği veren kurumları tanıyacak, o Grup ile çalışma becerilerini geliştirerek bir grupta üretken olarak çalışabilecek. |
Program proje ilişkisi, projeye duyulan ihtiyaç, projelerin özellikleri, proje yönetimi, proje yönetimi özellikleri ve faydaları, proje yönetimi süreci, proje planlaması ve planlama aşamaları (Başlangıç, Planlama, Uygulama, Kontrol ve Kapanış), planlamanın önemi, kapsam, bütçe ve zaman planlaması ve dengesi, farklı planlama yaklaşımları, maliyet tahmin yöntemleri, farklı planlama araçları, proje sürecinde ekiplerin hazırlanması. Projenin planlaması ve yürütülmesinde kullanılan MS-Project programı, TUBITAK, AB, DÜNYA BANKASI, MEB, DPT gibi kurumlar ve özel sektör için eğitimde BT kullanımına ilişkin projelerin, proje planlama yaklaşımları dikkate alınarak MS-Project ile geliştirilmesi |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Giriş | ||
2) | Proje Yönetimine Giriş | Bölüm 1 “Schwalbe, K. (2007). Information Technology Project Management, 5.Edt, Canada: Thomson Course Technology.” | |
3) | Proje Yönetim Süreç Grupları | Bölüm 3 “Schwalbe, K. (2007). Information Technology Project Management, 5.Edt, Canada: Thomson Course Technology.” | |
4) | Proje Entegrasyon Yönetimi | Bölüm 4 “Schwalbe, K. (2007). Information Technology Project Management, 5.Edt, Canada: Thomson Course Technology.” | |
5) | Proje Kapsam Yönetimi | Bölüm 5 “Schwalbe, K. (2007). Information Technology Project Management, 5.Edt, Canada: Thomson Course Technology.” | |
6) | Proje Zaman Yönetimi | Bölüm 6 “Schwalbe, K. (2007). Information Technology Project Management, 5.Edt, Canada: Thomson Course Technology.” | |
7) | Proje Zaman Yönetimi | Bölüm 6 “Schwalbe, K. (2007). Information Technology Project Management, 5.Edt, Canada: Thomson Course Technology.” | |
8) | Proje Maliyet Yönetimi | Bölüm 6 “Schwalbe, K. (2007). Information Technology Project Management, 5.Edt, Canada: Thomson Course Technology.” | |
9) | Proje Maliyet Yönetimi | Bölüm 6 “Schwalbe, K. (2007). Information Technology Project Management, 5.Edt, Canada: Thomson Course Technology.” | |
10) | Ms-Project’e giriş | Ek A “Schwalbe, K. (2007). Information Technology Project Management, 5.Edt, Canada: Thomson Course Technology.” | |
11) | Ms-Project ile kapsam, zaman, ekip ve maliyet yönetimi | Ek A “Schwalbe, K. (2007). Information Technology Project Management, 5.Edt, Canada: Thomson Course Technology.” | |
12) | Ms-Project ile kapsam, zaman, ekip ve maliyet yönetimi | Ms-project ile bir proje geliştirme | |
13) | Developing a project using Ms-project software | ||
14) | Presentation and discussion projects |
Ders Notları: | “Schwalbe, K. (2007). Information Technology Project Management, 5.Edt, Canada: Thomson Course Technology..” |
Diğer Kaynaklar: | “Proje yönetimi bilgi birikimi kılavuzu (PMBOK kılavuzu) (2009). İstanbul : Proje Yönetim Mesleği İlkeleri Teknikleri ve Rotası Derneği (PMİ TR)” |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 16 | % 10 |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | 1 | % 50 |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | % 0 | |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 4 | 56 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 1 | 13 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 1 | 40 | 40 |
Ödevler | 6 | 1 | 6 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | ||
Ara Sınavlar | 2 | 15 | 30 |
Rapor Teslimi | 0 | ||
Juri | 0 | ||
Final | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü | 145 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |