MATEMATİK (TÜRKÇE, DOKTORA) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
CET1002 | Web Programlamaya Giriş | Güz | 2 | 2 | 3 | 11 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi YAVUZ SAMUR |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. BARIŞ ERDOĞAN Dr. Öğr. Üyesi ÖZGÜR ERKUT ŞAHİN |
Dersin Amacı: | Bu ders ile öğrencilere web sitesi tasarım ve geliştirme temellerini öğretme amaçlanmaktadır. Kapsam dahilindeki konular şunlardır; web tabanlı sunumlar için özel tasarım konuları, web sayfa düzeni ve etkili navigasyon. Bunların yanında, web sayfalarında grafik, renk ve font kullanımı konusunda "nasıl yapılır" , moda ve demode tarzlar, tasarım tuzakları gibi konular ile tablolarla çalışma,Java Script ve CSS gibi konular da tartışılacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersin sonunda öğrenciler; 1. Basit bir web sayfasını satarlayabilir 2. Web sayafsının elemanlarını geliştirebilir 3. Webs ayfaları arasındaki ilişkileri sağlayabilir 4. Tablolar oluşturabilir 5. Katman ve CSS oluşturabilir 6. Bir web tasarlama programını kullanabilir 7. Javascipt kodunu anlar 8. Javascript kodunu kullanır. |
Web sayfası oluşturma, web sayafaları arasındaki ilişkileri oluşturma, web sayfalarındaki görsel elemanları oluşturma, editleme, CSS kullanma, Javascript kod analizi ve Javascript ile web sayfalarına nesne ekleme. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | HTML temelleri | ||
2) | Basit HTML etiketleri | ||
3) | HTML etiketleri (II) | ||
4) | Dreamweaver ile site kurma | ||
5) | Web sayfası oluşturma | ||
6) | Tablolarla çalışma | ||
7) | Tasarım özellikleri | ||
8) | Tasarım özellikleri (II) - Hücre ekleme, hücreleri değiştirme, resim ekleme | ||
9) | Katmanlarla çalışma (I) - Katman paneli - katman oluşturma, değiştirme | ||
11) | Katmanlarla çalışma (II) -Düzenleme -Tabloya çevirme | ||
12) | Form oluşturma | ||
13) | Basamaklı Stil Şablonları (I) | ||
14) | Basamaklı Stil Şablonları (II) | ||
15) | Yarıyıl sonu sınavı | ||
16) | Yarıyıl sonu sınavı |
Ders Notları: | |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Laboratuar | 14 | % 20 |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | 4 | % 5 |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | 1 | % 10 |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 2 | % 25 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 30 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 14 | 2 | 28 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 1 | 30 | 30 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Küçük Sınavlar | 4 | 5 | 20 |
Ara Juri | 0 | ||
Ara Sınavlar | 2 | 10 | 20 |
Rapor Teslimi | 0 | ||
Juri | 0 | ||
Final | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 170 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |