ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ACL2052 | Film Çalışmalarına Giriş | Güz | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi ELİF BAŞ |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi ELİF BAŞ Dr. Öğr. Üyesi HATİCE ÖVGÜ TÜZÜN |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, uzun metrajlı filmlerin başlangıcından 1990’lere kadar dünya sinemasındaki başlıca gelişmeleri izlemektir.İzlenen filmler, tarihsel, politik ve düşünsel bağlamları ve gelişimleri içinde incelenecektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1-Dünya Sinemasındaki tarihi gelişmeleri izleyebilecek ve bu gelişmelerin sebep ve sonuçlarını saptayabileceklerdir. 2-Ulusal sinemaların bireysel tarihlerinin, uluslararası trendleri, filmlerin yapımı, dağıtımı ve gösterimi bakımından nasıl etkilediklerini açıklayabileceklerdir. 3-Filmin bir araç olarak kullanımının zaman içinde nasıl değiştiğini ve standardize olduğunu anlatabileceklerdir. 4-Sosyopolitik, teknolojik, ekonomik ve kültürel koşulların sinemanın estetiğini verilen tarihsel aralıkta nasıl etkilediğini açıklayabileceklerdir. |
Filmler vasıtasıyla dünya sinema tarihine genel bir bakış. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Genel bir giriş. | ||
2) | Sinemanın doğuşu D.W. Griffith – Birth of a Nation 1915 | Okuma. | |
3) | Sovyetler ve sessiz sinema, montaj teorisi Eisenstein: Battleship Potemkin 1925 (The Odessa Steps) | Okuma. | |
4) | Alman sineması: Weimar Dönemi Robert Weine – Das Kabinet des Dr. Caligari 1920 | Okuma. | |
5) | Hollywood’un altın çağı Charlie Chaplin Modern Times 1936 | ||
6) | Hollywood sineması stüdyo dönemi Casablanca 1942 | ||
7) | Stüdyo döneminin önemli isimleri: Hitchcock The Birds 1963/and Psycho | ||
8) | Genel tekrar. | ||
9) | Italyan neo-realizm - De Sica– The Bicycle Thieves 1948 | Okuma. | |
10) | Federico Fellini - La Dolce Vita | Okuma. | |
11) | Woody Allen – Annie Hall 1977 | ||
12) | 2. vize. | ||
13) | Alman Sineması- Das Experiment - Oliver Hirschbiegel 2001 | ||
14) | Türk sineması (güncel bir film seçilip tartışılacaktır) | ||
15) | Yarıyıl sonu sınavı. | ||
16) | Yarıyıl sonu sınavı. |
Ders Notları: | History of Film / C. Ellis and Virginia Wright Wexman A History of Narrative Film / David A. Cook |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 16 | % 10 |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | 1 | % 15 |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 2 | % 40 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 35 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 65 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 35 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü | |
Ders Saati | 16 | 48 | |
Laboratuvar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 10 | 50 | |
Sunum / Seminer | |||
Proje | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar | |||
Ara Juri | |||
Ara Sınavlar | 2 | 40 | |
Rapor Teslimi | |||
Juri | |||
Final | 1 | 20 | |
Toplam İş Yükü | 158 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |