|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Giriş: Demokrasi kavramı, genel bilgiler
Demokrasinin farklı tanımları ve temel diğer kavramlardan farkı |
|
2) |
Atina demokrasisi dönemi, koşulları , temel kurumları
İlk demokrasi uygulaması sayılan Atina demokrasinin incelenmesi |
|
3) |
Atina Demokrasisi - Yasama – Yürütme-Yargı - -kişisel özgürlükler
İlk demokrasi uygulaması sayılan Atina demokrasinin incelenmesi |
|
4) |
Atina Demokrasisi: Muhalif ve taraftarlarına göre Atina demokrasisi
Atina demokrasisinin eleştirisi |
|
5) |
Modern demokrasiyi biçimlendiren etmenler
Günümüz demokrasi kavramının temelleri-giriş |
|
6) |
Demos : liberalizm ve doğal hukuk
Liberalizm ve doğal hukuk öğretilerinin, demokrasinin öznelerinin niteliği üzerindeki etkileri, Nasıl bir toplum? |
|
7) |
Cratos: Toplum sözleşmesi ve kuvvetler ayrılığı
Toplum sözlemesi ve kuvvetler ayrılığı öğretilerinin demokrasinin kullanımı üzerindeki etkileri, Nasıl bir İktidar? |
|
8) |
Ara sınav |
|
9) |
Demokrasinin araçları: seçimler ve siyasi partiler
Halkın temel siyasal katılım aracı olan seçimlere ilişkin temel prensipler ve örgütlü siyasal katılımın unsuru olarak siyasal partilere ilişkin temel esasların incelenmesi. |
|
10) |
Demokrasinin araçları: referendum ve diğer mekanizmalar
Siyasal katılımın diğer araçları olan, referendum, halkın vetosu ve halkın kanun teklifi uygulamalarının karşılaştımalı hukuk verileri ile incelenmesi. |
|
11) |
Demokrasi modelleri: çoğunluk, konsensus demokrasileri
Demokrasinin farklı uygulamalarının siyasal iktidar yapılanması ile ilişkilerinin incelenmesi. |
|
12) |
Demokrasi modelleri: çoğunluk, konsensus demokrasileri
Demokrasinin farklı uygulamalarının siyasal iktidar yapılanması ile ilişkilerinin incelenmesi. |
|
13) |
Militan demokrasi
Karşılaştırmalı hukukta ve Türk hukukunda militan demokrasi anlayışı |
|
14) |
Sentez
Günümüz demokrasi kavrmının temel ilkeleri ve AİHS ile temellendirilen demokrasi anlayışı. |
|
Ders Notları: |
Demokrasi, Oktay Uygun, 2011,ISBN 978-605-5373-11-5
Demokrasi Motifleri, Arenf Lijphard, 2006,ISBN 975-627-771-81
Demokrasi Kuramına Giriş, Manfred G. Schmidh, 2002, ISBN 975-676-827-4
Demokrasi Teorisine Geri Dönüş, Giovanni Sartori, 1996,ISBN 975-464-078-5
|
Diğer Kaynaklar: |
Alexis de Tocqueville, Amerika’da Demokrasi, 1994,ISBN 975-464-053-X
Demokrasi Nedir?, Alain Touraine, 2000,ISBN 975-363-773-X
Demokrasi ve eleştirileri, Robert Dahl, 1996,ISBN 975-464-075-0
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Öğrenciler, oyunculuk alanına ilişkin yöntem ve teknikleri kullanarak alanına özgü kuramsal, tarihsel, estetik bilgiye sahip olurlar. |
|
2) |
Sanat kültürü ve estetik konularına ilişkin bilgiye sahip olurlar ve kendi alanlarında, kuram ve uygulama bütünlüğü sağlarlar. |
|
3) |
Sahne sanatları konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır. |
|
4) |
Oyunculuk konusunda soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir. |
|
5) |
Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir. |
|
6) |
Yerelden evrensele çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirir. |
|
7) |
Oyunculuk alanının ilişkili olduğu disiplinler konusunda bilgi sahibi olurlar ve alanının içindeki alt disiplinlerin etkileşimini değerlendirebilirler. |
|
8) |
Sanatsal eleştiri yöntemleri konusunda bilgi sahibi olarak çok boyutlu algılayabilme tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirirler. |
|
9) |
Alanı ile ilgili özgün yapıtları toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirebilirler ve kendi çalışmalarını eleştirel yöntemler kullanarak sorgulayabilirler. |
|
10) |
Oyunculuk alanı konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkına vararak soyut ve somut kavramları yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilirler. |
|
11) |
İnterdisipliner sanat anlayışı çerçevesinde özgün yapıtlar ortaya koyabilirler. |
|
12) |
İleri Oyunculuk programı ve içinde bulunan birimler çerçevesinde, alanında evrensel platformda yer alabilecek donanıma sahip bireyler haline gelirler. |
|
13) |
İleri Oyunculuk Programı bünyesinde, çalışılan alana göre; oyunculuk alanında yetkin teknik bilgiye sahip olurlar. |
|