İLERİ OYUNCULUK (TÜRKÇE, TEZLİ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
LAW2015 Demokrasi Kuramları ve Uygulamaları Bahar 0 2 1 4
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: En
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi SERKAN KÖYBAŞI
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi SERKAN KÖYBAŞI
Dersin Amacı: Bu ders, demokrasi kavramının doğuşundan günümüze kadar geçirdiği evreleri teorik çerçevede ele alarak, 21.yüzyılın siyasal örgütlenmelerinde hangi mekanizmalarla kullanıldığını tespit eden karşılaştırmalı bir çalışma yapmayı amaçlamaktadır.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
I. Siyasal iktidarın temel yapısını bilir ve tarihsel gelişimi içinde farklı görünümleri ayırt eder.
II. 21. yüzyılda yöneten-yönetilen ilişkilerinin özelliklerini bilir.

Dersin İçeriği

Demokrasi, klasik yunan demokrasisi, burjuva demokrasisi, kuvvetler ayrılığı, seçimler ve siyasi partiler, demokrasinin uygulama araçları, militan demokrasi.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş: Demokrasi kavramı, genel bilgiler Demokrasinin farklı tanımları ve temel diğer kavramlardan farkı
2) Atina demokrasisi dönemi, koşulları , temel kurumları İlk demokrasi uygulaması sayılan Atina demokrasinin incelenmesi
3) Atina Demokrasisi - Yasama – Yürütme-Yargı - -kişisel özgürlükler İlk demokrasi uygulaması sayılan Atina demokrasinin incelenmesi
4) Atina Demokrasisi: Muhalif ve taraftarlarına göre Atina demokrasisi Atina demokrasisinin eleştirisi
5) Modern demokrasiyi biçimlendiren etmenler Günümüz demokrasi kavramının temelleri-giriş
6) Demos : liberalizm ve doğal hukuk Liberalizm ve doğal hukuk öğretilerinin, demokrasinin öznelerinin niteliği üzerindeki etkileri, Nasıl bir toplum?
7) Cratos: Toplum sözleşmesi ve kuvvetler ayrılığı Toplum sözlemesi ve kuvvetler ayrılığı öğretilerinin demokrasinin kullanımı üzerindeki etkileri, Nasıl bir İktidar?
8) Ara sınav
9) Demokrasinin araçları: seçimler ve siyasi partiler Halkın temel siyasal katılım aracı olan seçimlere ilişkin temel prensipler ve örgütlü siyasal katılımın unsuru olarak siyasal partilere ilişkin temel esasların incelenmesi.
10) Demokrasinin araçları: referendum ve diğer mekanizmalar Siyasal katılımın diğer araçları olan, referendum, halkın vetosu ve halkın kanun teklifi uygulamalarının karşılaştımalı hukuk verileri ile incelenmesi.
11) Demokrasi modelleri: çoğunluk, konsensus demokrasileri Demokrasinin farklı uygulamalarının siyasal iktidar yapılanması ile ilişkilerinin incelenmesi.
12) Demokrasi modelleri: çoğunluk, konsensus demokrasileri Demokrasinin farklı uygulamalarının siyasal iktidar yapılanması ile ilişkilerinin incelenmesi.
13) Militan demokrasi Karşılaştırmalı hukukta ve Türk hukukunda militan demokrasi anlayışı
14) Sentez Günümüz demokrasi kavrmının temel ilkeleri ve AİHS ile temellendirilen demokrasi anlayışı.

Kaynaklar

Ders Notları: Demokrasi, Oktay Uygun, 2011,ISBN 978-605-5373-11-5 Demokrasi Motifleri, Arenf Lijphard, 2006,ISBN 975-627-771-81 Demokrasi Kuramına Giriş, Manfred G. Schmidh, 2002, ISBN 975-676-827-4 Demokrasi Teorisine Geri Dönüş, Giovanni Sartori, 1996,ISBN 975-464-078-5
Diğer Kaynaklar: Alexis de Tocqueville, Amerika’da Demokrasi, 1994,ISBN 975-464-053-X Demokrasi Nedir?, Alain Touraine, 2000,ISBN 975-363-773-X Demokrasi ve eleştirileri, Robert Dahl, 1996,ISBN 975-464-075-0

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam % 0
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev % 0
Sunum % 0
Projeler % 0
Seminer % 0
Ara Sınavlar 1 % 40
Ara Juri % 0
Final 1 % 60
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 13 2 26
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 5 65
Sunum / Seminer 0 0 0
Proje 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Küçük Sınavlar 0 0 0
Ara Juri 0 0 0
Ara Sınavlar 1 2 2
Rapor Teslimi 0 0 0
Juri 0 0 0
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 95

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Öğrenciler, oyunculuk alanına ilişkin yöntem ve teknikleri kullanarak alanına özgü kuramsal, tarihsel, estetik bilgiye sahip olurlar.
2) Sanat kültürü ve estetik konularına ilişkin bilgiye sahip olurlar ve kendi alanlarında, kuram ve uygulama bütünlüğü sağlarlar.
3) Sahne sanatları konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır.
4) Oyunculuk konusunda soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir.
5) Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir.
6) Yerelden evrensele çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirir.
7) Oyunculuk alanının ilişkili olduğu disiplinler konusunda bilgi sahibi olurlar ve alanının içindeki alt disiplinlerin etkileşimini değerlendirebilirler.
8) Sanatsal eleştiri yöntemleri konusunda bilgi sahibi olarak çok boyutlu algılayabilme tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirirler.
9) Alanı ile ilgili özgün yapıtları toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirebilirler ve kendi çalışmalarını eleştirel yöntemler kullanarak sorgulayabilirler.
10) Oyunculuk alanı konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkına vararak soyut ve somut kavramları yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilirler.
11) İnterdisipliner sanat anlayışı çerçevesinde özgün yapıtlar ortaya koyabilirler.
12) İleri Oyunculuk programı ve içinde bulunan birimler çerçevesinde, alanında evrensel platformda yer alabilecek donanıma sahip bireyler haline gelirler.
13) İleri Oyunculuk Programı bünyesinde, çalışılan alana göre; oyunculuk alanında yetkin teknik bilgiye sahip olurlar.