|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Ders Tanıtımı ve Anlam Üzerine Bir Tartışma |
Yok |
2) |
Göstergebilimin Temel Kavramları I: Saussure and Peirce |
Fiske, John (1982) ‘Chapter 3: Communication, Meaning and Signs’, in Introduction to Communication Studies, London: Methuen, pp. 39-63. |
3) |
Göstergebilimin Temel Kavramları II: Kodlar |
Fiske, John (1982) ‘Chapter 4: Codes’, in Introduction to Communication Studies, London: Methuen, pp. 65-83. |
4) |
Göstergebilimin Temel Kavramları III: Barthes ve Göstergebilim |
Fiske, John (1982) ‘Chapter 5: Signification’ in Introduction to Communication Studies, London: Methuen, pp.: 85-99. |
5) |
Göstergebilimin Temel Kavramları IV: İdeoloji |
Fiske, John (1982) ‘Chapter 9: Ideology and Meanings’ in Introduction to Communication Studies, London: Methuen, pp.: 165-188.
Ödev 1 teslimi |
6) |
Nesnenin Göstergebilimi - Barthes |
Barthes, Roland (1994) ‘Semantics of the Object’, in The Semiotic Challenge, University of California Press, pp.: 179-190.
Barthes, Roland (1972) ‘The New Citroen’, in Mythologies, Hill and Wang. |
7) |
Ödev Sunumu: Reklamın Göstergebilimsel Çözümlemesi |
Sunum hazırlığı |
8) |
Ürün Anlambilimi I – Anlambilim Tasarımda Nasıl Kullanılır? |
Ödev 2 teslimi |
9) |
Ürün Anlambilimi II – “İletişim Olarak Tasarım” |
Krippendorff, Klaus; Butter, Reinhart (1984) Product Semantics: Exploring the Symbolic Qualities of Form. Scholarly Commons, pp.: 4-9.
|
10) |
Ürün Anlambilimi III – “Tasarım Bir Mesajdır” |
Krippendorff, Klaus; Butter, Reinhart (2007) Semantics: Meanings and Contexts of Artifacts. In Product Experience, eds. Hendrik N.J. Schifferstein and Paul Hekkert, New York: Elsevier, pp.: 1-25.
Ödev 3 teslimi |
11) |
Ürün Anlambilimi IV – Ürün Anlambilimi Üzerine Güncel Tartışmalar |
Yok |
12) |
Ürün Anlambilim Çalıştayı – Anlambilimi Tasarım Sürecinde Uygulamak |
Ödev 4 teslimi |
13) |
Ürün Anlambilim Çalıştayı – Anlambilimi Tasarım Sürecinde Uygulamak |
Çalıştay hazırlığı |
14) |
Ürün Anlambilim Çalıştayı – Anlambilimi Tasarım Sürecinde Uygulamak |
Çalıştay hazırlığı |
Ders Notları: |
1. Fiske, John (1982) Introduction to Communication Studies. London: Methuen.
2. Barthes, Roland (1994) The Semiotic Challenge. University of California Press.
3. Barthes, Roland (2012) Mythologies. New York: Hill and Wang.
4. Krippendorff, Klaus; Butter, Reinhart (1984) Product Semantics: Exploring the Symbolic Qualities of Form. Scholarly Commons.
8. Krippendorff, Klaus; Butter, Reinhart (2007) Semantics: Meanings and Contexts of Artifacts. In Product Experience, eds. Hendrik N.J. Schifferstein and Paul Hekkert, New York: Elsevier, pp.: 1-25. |
Diğer Kaynaklar: |
1. Krippendorf, K. (2006). The Semantic Turn: A New Foundation for Design. Boca Raton: Taylor & Francis Group.
2. Silverman, Kaja (1983) ‘From Sign to Subject’, in The Subject of Semiotics, New York: Oxford University Press, pp.: 3-25. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Mimari tasarım, tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için edindiği kuramsal /kavramsal ve kılgısal bilgiyi kullanır. |
|
2) |
Eleştirel düşünme yöntemlerini kullanarak tasarım problemlerinin çözümü için estetik, işlevsel ve yapısal gereklilikleri belirler, tanımlar ve etkin biçimde tartışır. |
|
3) |
Yapılaşmış çevrenin oluşumunda önemli girdiler olan toplumsal örüntüler ile kullanıcı gereksinmelerinin, değerlerinin ve davranışsal normların yerel, bölgesel, ulusal ve uluslararası ölçeklerdeki çeşitliliğinin farkında olur. |
|
4) |
Mimarlık alanında insan ve toplum odaklı, doğal ve yapılı çevreye duyarlı mimari tasarım yöntemleri hakkında bilgi ve beceri sahibi olur. |
|
5) |
Mimarlık ile diğer disiplinler arasındaki ilişkiyi anlama, işbirliği yapabilme, geniş kapsamlı proje geliştirebilme; bağımsız çalışmalarda ve grup çalışmalarında sorumluluk alma becerisine sahip olur. |
|
6) |
İnsan hakları ve toplumsal çıkarlar açısından sorumluluğunun bilincinde olarak, yapılaşmış çevrenin tasarımında, doğal ve kültürel değerlerin korunmasına önem verir. |
|
7) |
Mimarinin toplumsal, kültürel, çevresel konularını göz önünde tutarak, tasarım problemlerinin çözümünde, doğal ve yapay kaynakların kullanımında sürdürülebilirliğe önem verir. |
|
8) |
Mimarlık alanına ilişkin her türlü kavramsal ve kılgısal düşüncesini yazılı, sözlü ve görsel medyayı ve bilişim teknolojilerini kullanarak aktarabilir ve iletişim kurabilir |
|
9) |
Taşıyıcı sistem, yapı malzemeleri, bina servis sistemleri, yapım sistemleri, yaşam güvenliği gibi yapı teknolojisine yönelik teknik bilgileri anlama ve kullanabilme becerisi kazanır. |
|
10) |
Tasarım ve uygulama süreçlerinde yasal ve etik sorumluluklarının bilincinde olur. |
|