|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Ders Tanıtımı ve Anlam Üzerine Bir Tartışma |
Yok |
2) |
Göstergebilimin Temel Kavramları I: Saussure and Peirce |
Fiske, John (1982) ‘Chapter 3: Communication, Meaning and Signs’, in Introduction to Communication Studies, London: Methuen, pp. 39-63. |
3) |
Göstergebilimin Temel Kavramları II: Kodlar |
Fiske, John (1982) ‘Chapter 4: Codes’, in Introduction to Communication Studies, London: Methuen, pp. 65-83. |
4) |
Göstergebilimin Temel Kavramları III: Barthes ve Göstergebilim |
Fiske, John (1982) ‘Chapter 5: Signification’ in Introduction to Communication Studies, London: Methuen, pp.: 85-99. |
5) |
Göstergebilimin Temel Kavramları IV: İdeoloji |
Fiske, John (1982) ‘Chapter 9: Ideology and Meanings’ in Introduction to Communication Studies, London: Methuen, pp.: 165-188.
Ödev 1 teslimi |
6) |
Nesnenin Göstergebilimi - Barthes |
Barthes, Roland (1994) ‘Semantics of the Object’, in The Semiotic Challenge, University of California Press, pp.: 179-190.
Barthes, Roland (1972) ‘The New Citroen’, in Mythologies, Hill and Wang. |
7) |
Ödev Sunumu: Reklamın Göstergebilimsel Çözümlemesi |
Sunum hazırlığı |
8) |
Ürün Anlambilimi I – Anlambilim Tasarımda Nasıl Kullanılır? |
Ödev 2 teslimi |
9) |
Ürün Anlambilimi II – “İletişim Olarak Tasarım” |
Krippendorff, Klaus; Butter, Reinhart (1984) Product Semantics: Exploring the Symbolic Qualities of Form. Scholarly Commons, pp.: 4-9.
|
10) |
Ürün Anlambilimi III – “Tasarım Bir Mesajdır” |
Krippendorff, Klaus; Butter, Reinhart (2007) Semantics: Meanings and Contexts of Artifacts. In Product Experience, eds. Hendrik N.J. Schifferstein and Paul Hekkert, New York: Elsevier, pp.: 1-25.
Ödev 3 teslimi |
11) |
Ürün Anlambilimi IV – Ürün Anlambilimi Üzerine Güncel Tartışmalar |
Yok |
12) |
Ürün Anlambilim Çalıştayı – Anlambilimi Tasarım Sürecinde Uygulamak |
Ödev 4 teslimi |
13) |
Ürün Anlambilim Çalıştayı – Anlambilimi Tasarım Sürecinde Uygulamak |
Çalıştay hazırlığı |
14) |
Ürün Anlambilim Çalıştayı – Anlambilimi Tasarım Sürecinde Uygulamak |
Çalıştay hazırlığı |
Ders Notları: |
1. Fiske, John (1982) Introduction to Communication Studies. London: Methuen.
2. Barthes, Roland (1994) The Semiotic Challenge. University of California Press.
3. Barthes, Roland (2012) Mythologies. New York: Hill and Wang.
4. Krippendorff, Klaus; Butter, Reinhart (1984) Product Semantics: Exploring the Symbolic Qualities of Form. Scholarly Commons.
8. Krippendorff, Klaus; Butter, Reinhart (2007) Semantics: Meanings and Contexts of Artifacts. In Product Experience, eds. Hendrik N.J. Schifferstein and Paul Hekkert, New York: Elsevier, pp.: 1-25. |
Diğer Kaynaklar: |
1. Krippendorf, K. (2006). The Semantic Turn: A New Foundation for Design. Boca Raton: Taylor & Francis Group.
2. Silverman, Kaja (1983) ‘From Sign to Subject’, in The Subject of Semiotics, New York: Oxford University Press, pp.: 3-25. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
İç mimarlık alanında ulusal ve uluslararası bağlamlarda farklı mekan kurguları, farklı kullanıcı grupları ve ihtiyaçlarına cevap verebilen tasarım, planlama ve uygulama etkinliklerinde bulunabilecek, |
|
2) |
Gerçek fiziksel, sosyal ve ekonomik kısıtlar ve kullanıcı ihtiyaçları çerçevesinde toplanan veriyi analiz edebilecek, farklı bilgi ve düşüncelerle sentezleyebilecek ve bunları yaratıcı mekânsal çözümler üretmek üzere kullanabilecek, |
|
3) |
Soyut ve somut kavramları kullanarak, yaratıcı, yenilikçi, estetik ve özgün mekânsal çözümler üretebilecek,
|
|
4) |
İç mimarlık alanının gerektirdiği çizim ve sunum teknolojilerinden en az bir tanesi yetkin olarak kullanabilecek, |
|
5) |
İç mimarlık alanında yürüttüğü tasarım, uygulama ve araştırma calışmalarını raporlama, sunma ve bunları uzman yada uzman olmayan kişilere görsel, yazılı yada sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak etkin ve doğru biçimde aktarma yetkinliğini kazanabilecek, |
|
6) |
İç mimarlık alanında insan-çevre ilişkisini, kullanıcının sağlık ve güvenliğini ve evrensel tasarım ilkelerini benimseyip ön planda tutacak, |
|
7) |
Toplumun sosyal ve kültürel haklarına, kültürel mirasa ve doğaya saygılı bir tasarım anlayışına ve bu konularda bilinçli karar verebilme yetisine sahip olabilecek, |
|
8) |
İç mimarlık, tasarım ve sanat alanlarında ulusal ve uluslar arası değerlerin farkında, gelişmeleri takip eden ve bu alanlardaki etik ve estetik konularda bilgi sahibi olacak, |
|
9) |
İç mimarlık alanındaki yasal düzenlemelere, standartlara ve ilkelere hâkim; ve mesleki etik, görev ve sorumluluklarının farkında olabilecek, |
|