MİMARLIK | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
DES2922 | Bilgisayar Destekli Tasarım II | Güz | 0 | 4 | 2 | 4 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. BİLGEN MANZAKOĞLU |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, Rhinoceros yazılımı yardımıyla öğrencilere 3B modelleme yeteneklerini öğretmek ve geliştirmek, öğrencilerin tasarımlarını bilgisayar ortamında üç boyutlu olarak modelleyerek ve ilgili sahneleri oluşturarak akıllarındaki tasarımları gerçek hacimleriyle görüp tasarımlarının geliştirilmesini rahatlatmaktır. Kamera, ışık, malzeme, doku ve kalite ayarlarını öğreterek gerçekçi görüntüler elde etmelerini sağlamak ve sunum yetkinliklerini geliştirmektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Rhinoceros kullanıcı arayüzünün özelliklerini kullanırarak üç boyutlu ortamda bir nesne tasarlayıp, modelleyebilir. 2. Üç boyutlu düşünme yeteneklerini geliştirir. 3. Kamera, ışık, malzeme, doku ve kalite ayarlarını yaparak sahne oluşturabilir ve render alabilir. 4. Tasarımı üç boyutlu olarak görselleştirerek ve beraber çalışacağı elementlerin belirlenmesi ile gerekli değişiklikleri tespit edebilir. |
"Bu dersin amacı, öğrencilere Rhinoceros modelleme yazılımını kullanarak 3D modelleme konusunda temel beceriler kazandırmak ve öğrencinin teknik çizimleri tamamen ayrıntılı üç boyutlu modellere dönüştürme yeteneğini geliştirmek, 3D düşünme ve tasarlama yeteneğini geliştirmektir. Bu, prototipleme ve görselleştirme gibi uygulamalar için karmaşık yüzeyler oluşturma, katı düzenleme ve render egzersinlerini içeren çalışmalar yoluyla sağlanmaktadır. Bilgisayar destekli tasarım yazılımlarının kullanımında pratik yeterlilik; uygulamalı alıştırmalar, ödevler ve final projeleri ile geliştirilecektir. Derste Kullanılan Öğretim Yöntem ve Teknikleri şunlardır: Derste Kullanılan Öğretim Yöntem ve Teknikleri şunlardır: İşbirlikçi Öğrenme, ders anlatım, uygulama, tartışma, bireysel çalışma, teknolojiyle geliştirilmiş öğrenme ve problem çözme. " |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Ders müfredatının incelenmesi. Giriş. | Rhinoceros modelleme için tekrar | |
2) | 3D Modelleme Alıştırmaları | 3B nesneleri modelleme | |
3) | 3D Modelleme Alıştırmaları | 3B nesneleri modelleme | |
4) | 3D Modelleme Alıştırmaları | "Sub-D komutları ile 3B nesne modelleme | |
5) | 3D Modelleme Alıştırmaları | Yüzeyleri ve katıları düzenleme alıştırması | |
6) | 3D Modelleme Alıştırmaları | "Key Shot'a Giriş " | |
7) | "Sunum Teknikleri " | Render Ayarları | |
8) | "Sunum Teknikleri " | "Malzemeler + Dokulandırma " | |
9) | "Sunum Teknikleri " | "Aydınlatma + Kamera Ayarları " | |
10) | "Sunum Teknikleri " | "Model-Render-Sunum " | |
11) | "Bütünsel Egzersizler " | "Model-Render-Sunum " | |
12) | "Bütünsel Egzersizler " | "Model-Render-Sunum " | |
13) | Bir nesneyi düşünme ve tasarlama | "Model-Render-Sunum " | |
14) | Tasarı tamamlama | "Model-Render-Sunum " |
Ders Notları: | |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | 11 | % 20 |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | 10 | % 20 |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 40 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 11 | 4 | 44 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 10 | 4 | 40 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 8 | 8 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü | 100 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Mimari tasarım, tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için edindiği kuramsal /kavramsal ve kılgısal bilgiyi kullanır. | |
2) | Eleştirel düşünme yöntemlerini kullanarak tasarım problemlerinin çözümü için estetik, işlevsel ve yapısal gereklilikleri belirler, tanımlar ve etkin biçimde tartışır. | |
3) | Yapılaşmış çevrenin oluşumunda önemli girdiler olan toplumsal örüntüler ile kullanıcı gereksinmelerinin, değerlerinin ve davranışsal normların yerel, bölgesel, ulusal ve uluslararası ölçeklerdeki çeşitliliğinin farkında olur. | |
4) | Mimarlık alanında insan ve toplum odaklı, doğal ve yapılı çevreye duyarlı mimari tasarım yöntemleri hakkında bilgi ve beceri sahibi olur. | |
5) | Mimarlık ile diğer disiplinler arasındaki ilişkiyi anlama, işbirliği yapabilme, geniş kapsamlı proje geliştirebilme; bağımsız çalışmalarda ve grup çalışmalarında sorumluluk alma becerisine sahip olur. | |
6) | İnsan hakları ve toplumsal çıkarlar açısından sorumluluğunun bilincinde olarak, yapılaşmış çevrenin tasarımında, doğal ve kültürel değerlerin korunmasına önem verir. | |
7) | Mimarinin toplumsal, kültürel, çevresel konularını göz önünde tutarak, tasarım problemlerinin çözümünde, doğal ve yapay kaynakların kullanımında sürdürülebilirliğe önem verir. | |
8) | Mimarlık alanına ilişkin her türlü kavramsal ve kılgısal düşüncesini yazılı, sözlü ve görsel medyayı ve bilişim teknolojilerini kullanarak aktarabilir ve iletişim kurabilir | |
9) | Taşıyıcı sistem, yapı malzemeleri, bina servis sistemleri, yapım sistemleri, yaşam güvenliği gibi yapı teknolojisine yönelik teknik bilgileri anlama ve kullanabilme becerisi kazanır. | |
10) | Tasarım ve uygulama süreçlerinde yasal ve etik sorumluluklarının bilincinde olur. |