ENDÜSTRİYEL TASARIM | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
DES2013 | Tasarım İletişimi III | Güz | 0 | 2 | 1 | 3 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. MURAD BABADAĞ |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. MURAD BABADAĞ Öğ.Gör. SİNAN POLVAN Prof. Dr. HAMİDE ELÇİN TEZEL |
Dersin Amacı: | Tasarım öğrencilerinin dünya algılarını geliştirmek ,üç boyut üzerinde düşünebilmelerini ve düşündüklerini doğru aktarabilmelerini sağlamak, biçim,form ve renk üzerinden sunum malzemelerini tanımalarını ve bu kavramları kullanmayı göstermek |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; I. Marker kullanma tekniklerinin görsel örneklerle sunulması II. Farklı çizgi,yüzey ve hacim tariflerinin marker tekniğiyle tarif edilmesi III.Renk ve tonların birbirine geçişlerinin sağlanması, fon oluşturulması IV. Işık ve gölge’nin marker tekniğinde nasıl ifade edileceğinin gösterilmesi V. Gelişmiş marker tekniklerinin video filmi olarak gösterilmesi ve masa üstü kompozisyonlar yapılması VI. Marker tekniğiyle farklı malzemelerin nasıl sunulacağının gösterilmesi VII.Marker tekniğiyle orthogonal teknikle çizilmiş projelerin ve sunum paftalarının boyanmasının gösterilmesi VIII.Orthogonal teknikle çizilmiş sunum paftalarının karışık teknikle gösterilmesi ( marker ve toz pastel karışık ) |
Bu ders hızlı, renkli ve çarpıcı çizim ve tarama becerileri üzerine yoğunlaşır. Öğrencilere perspektif, gölgelendirme, tarama ve yansıma kuramları açıklanır. İlk sömestrde, çeşitli ortamlar üzerinde farklı malzeme ve yüzeylerin gerçekçi biçimde resmedilmesine çalışılacak; öğrencilere, karmaşık biçim, yüzey ve tasarımların tanımlanmasında kullanılan özel teknikler öğretilecektir. Ödev konuları, basit tüketim ürünlerinden karmaşık endüstriyel cisimlere, doğal ortamlara ve hayal ürünü ifadelere kadar uzanacaktır. Derste yaratıcılık ve büyük ölçekli çizimlere uygun tekniklerin geliştirilmesi vurgulanacaktır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Kurşun kalem ve tarama tekniğinin hatırlanması için çalışma yapılması için temel geomtrik nesnelerle bir kompozisyon çizilmesi ve ışık-gölge çalışması | A3 ölçüsünde 80 gr. beyaz kağıt ve HB yumuşaklığında kurşun kalem ve yumuşak silgi getirilmesi |
Ders Notları: | non |
Diğer Kaynaklar: | non |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 16 | % 0 |
Laboratuar | 0 | % 0 |
Uygulama | 14 | % 25 |
Arazi Çalışması | 0 | % 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | % 0 |
Küçük Sınavlar | 1 | % 5 |
Ödev | 14 | % 20 |
Sunum | 0 | % 0 |
Projeler | 0 | % 0 |
Seminer | 0 | % 0 |
Ara Sınavlar | 1 | % 25 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 25 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 75 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 25 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 3 | 42 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 14 | 3 | 42 |
Küçük Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Ara Juri | 0 | ||
Ara Sınavlar | 1 | 3 | 3 |
Rapor Teslimi | 0 | ||
Juri | 0 | ||
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 139 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |