ENDÜSTRİYEL TASARIM
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
DES2001 Endüstriyel Tasarım I Güz 2 6 5 9
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: En
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. HAMİDE ELÇİN TEZEL
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. MURAD BABADAĞ
Doç. Dr. MEHMET ASATEKİN
Öğ.Gör. MERİÇ KARA
Prof. Dr. HAMİDE ELÇİN TEZEL
Dersin Amacı: Dersin amacı elemanter düzeyde ürün tasarım yöntemlerinin uygulamalı olarak öğrenciye kazandırılmasıdır.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
- temel işlevsel talepleri basit ürün tasarımı seviyesinde tanımlar.
- elemanter seviyede geçerli tasarım ölçütlerini tanımlar.
- tasarım ölçütlerini tasarımında uygular.
- bir dizi alternatif oluşturur.
- seçtiği alternatifi geliştirir.
- sonuç tasarımı el çizimi ortamında ve üç boyutlu olarak sunar.
-İnceleme ve araştırma alanları için paydaş gereksinimlerini bir proje tanımını değerlendirerek belirlemek
-Deneyerek ve test ederek fikirleri, malzemeleri ve süreçleri keşfetmek
-Gelişim sürecinin kanıtlarını ve sonuç çıktılarını bir çalışma süreci olarak sunmak
-Diğerlerinin geri bildirimlerinin yansıması olarak kendi süreç ve çıktılarını değerlendirmek

Dersin İçeriği

Bu ders, tasarım süreci üzerine odaklanarak, endüstriyel tasarım eylemiyle ilgili tecrübe kazanımını hedefler. Öğrenciler, sunum çizimleri, teknik çizimler ve bitmiş ürün maketi aracılığıyla, bir ürünü baştan sona tasarlama deneyimini edinirler. Tasarım sorununun belirlenmesi, etkin çözüm ölçütlerinin ortaya konması, ürünün hedef tüketicileriyle ilgili ayrıntılı pazarlama araştırmalarının sunumu, yaratıcı tasarım sürecini izleyen bütüncül bir ürün tasarımı ve tasarımın etkin biçimde sunulması, ders kapsamında ele alınacak konulardır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Birici proje: Proje tanımı, tartışma, araştırma.
2) Birinci proje: Fikir eskizleri ve geliştirme.
3) Birinci proje: Sonuç tasarım ve jüri. İkinci proje: Proje tanımı.
4) İkinci proje: Tartışma ve araştırma.
5) İkinci proje: Araştırma sonuçları, kavramsal eskizler.
6) İkinci proje: Kavramsal geliştirme.
7) İkinci proje: Proje gelişimi. Eskiz-proje bir.
8) İkinci proje: Sonuç proje, jüri.
9) Üçüncü proje: Proje tanımı, tartışma, araştırma.
10) Üçüncü proje: Araştırma sonuçlarının sunumu, kavramsal eskizler.
11) Üçüncü proje: Kavramsal geliştirme.
12) Üçüncü proje: Tasarım gelişimi. Eskiz-proje 2
13) Üçüncü proje: Tasarım gelişimi.
14) Üçüncü proje: Sonuç tasarım.

Kaynaklar

Ders Notları: non
Diğer Kaynaklar: yok

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 12 % 5
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar 2 % 10
Ödev % 0
Sunum % 0
Projeler % 0
Seminer % 0
Ara Sınavlar % 0
Ara Juri 2 % 45
Final % 0
Rapor Teslimi % 0
Juri 1 % 40
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 100
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 0
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 112
Laboratuvar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 104
Sunum / Seminer
Proje
Ödevler
Küçük Sınavlar
Ara Juri 2 8
Ara Sınavlar
Rapor Teslimi
Juri 1 8
Final
Toplam İş Yükü 232

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı