ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ARC4904 Kentsel Konutlaşma Güz 2 0 2 4
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: En
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi BELİNDA TORUS
Dersin Amacı: Konut, birey için varolmak, aidiyet ve kimlik kazanmak gereksinmelerinin temelini oluşturur. Bu dersin amacı da, öğrenciye, endüstrileşme sürecinde değişen konut tasarım ve üretim biçim ve süreçlerinin kentsel konuta ve konut çevrelerine etkisinin yarattığı toplumsal sonuçları ortadan kaldırmaya ve birey / konut ilişkisini kurmaya yönelik Mimari/mekansal önlemlerin neler olabileceği konusunda bir bakış açısı kazandırmaktır.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Konut kavramının birey ve toplum için önemini tanımlayabilir
2. Konutun sadece fiziksel bir gereklilik değil yaşamsal önemi olan mekansal bir gereklilik olduğunu ayırdeder
3. Kentsel konut tasarım ve üretiminin tarihsel süreçte değişimini sebep-sonuç ilişkilerini eleştirel bir bakışla irdeler,
4. Türkiye'de konutun değişimini açıklayabilir
5. Kentsel konut üretim sürecinin bileşenlerini ayırdedebilir.

Dersin İçeriği

Ders,ev ve konut kavramları üzerine tartışma; Ev,yuva, konut ve kitlesel konut kavramları; Konut'un birey ve toplum için önemi; Tarihsel ve çağdaş örneklerle kentsel konut üretiminin değişiminin analizi konularını kapsamaktadır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş Konut ve konut toplulukları ile ilgili temel kavramlara giriş.
2) Konut Formu ve Kültür ilişkisi üzerine tartışmalar
3) Endüstrileşme ve Kent: Konut sorunu ve çözümleri, İlk Toplu Konut Örnekleri: Bye-law Konutları
4) Endüstrileşen kentin Konut Sorununa Alternatif Çözümler
5) II. Dünya Savaşı Sonrası Toplu Konut örnekleri ve le Corbusier'nin yeni yerleşim biçimi önerileri
6) F.L.Wright'ın Broadacre yerleşim anlayışı ve yeni Dünya'nın banliyö gelişmeleri
7) ARA SINAV
8) Yüksek ve Yoğun Toplu konut çözümleri ve sorunları
9) Modernizmin sonu,Pruit İgoo ve Yeni konut anlayışı: Kentsel Köy
10) Konut Çözümünde Modern sonrası pratikler
11) Az Gelirliler için Konut çözümleri:Kendi evini yapana yardım; Hasan Fathy ve Gelenek, Kimlik.
12) Türkiye'de Konut Gelişmeleri: Toplu Konut ve Kapalı konut çevreleri
13) İstanbul ve Gayrimenkul Yatırım Ortaklıkları
14) Final Sınavı için Tekrar

Kaynaklar

Ders Notları: Readings will be given on weekly basis.
Diğer Kaynaklar: - Alexander, C. (1977). A Pattern Language, Oxford Press. Www.Patternlanguage.Com - Arets, W. M. J. (2007). Collective Housing: A Manual. Actar - Eldem, S. H. (1994). Boğaziçi Yalıları II – Anadolu Yakası, Istanbul: Vehbi Koç Vakfı - French, H. (2006) New Urban Housing, Laurence King Publications - Goodchild, B. (1997) Housing And The Urban Environment,Blackwells - Güzer,A. (2002) Konut Üzerine Denemeler, Mimarlar Derneği, Ankara. - Hamdi, N. (1990). Housing Without Houses: Participation, Flexibility, Enablement. London: Intermediate Technology Publications - Lawrence,R, (1987) Housıng, Dwellıngs And Homes: Design Theory, Research And Practice, John Wiley&Sons,Uk - Marcus, C. C. (1995). House as a Mirror of Self, Exploring the Deeper Meaning of Home, Conari Press, CA - Norberg-Schulz, C.(1993) The Concept Of Dwellıng, On The Way To Figurative Architecture, Rizzoli International Pubs, Inc., New York - Rapoport, A. (1977). House Form and Culture. New Jersey: Englewood Cliffs, Prentice Hall - Teige, K. (2002). Minimum Dwelling, MIT Press - Rowe, P. (1995) Modernity And Housing, Mıt Press - Sherwood,R.(2001) Modern Housing Prototypes,Harward Univrsity Press - Towers,G. (2005) An Introduction To Urban Housing Design At Home In The Cıty, Architectural Pres, Elsevier, Oxford - Zhou, J.(2005) Urban Housing Forms, Architectural Press -Bozdoğan,S.(2002) Modernizm Ve Ulusun İnşaası; Erken Cumhuriyet Türkiye’sinde Mimari Kültür, Metis Yayınları, İstanbu

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam % 0
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev % 0
Sunum 2 % 30
Projeler % 0
Seminer % 0
Ara Sınavlar 1 % 30
Ara Juri % 0
Final 1 % 40
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 13 2 26
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 5 70
Sunum / Seminer 0 0 0
Proje 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Küçük Sınavlar 0 0 0
Ara Juri 0 0 0
Ara Sınavlar 1 2 2
Rapor Teslimi 0 0 0
Juri 0 0 0
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı