MİMARLIK | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ARC3934 | Prefabrikasyon Teknolojileri | Bahar | 2 | 0 | 2 | 4 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Arş.Gör. BÜŞRA ATAM |
Dersi Veren(ler): |
Doç. Dr. MELTEM VATAN Öğ.Gör. SITKI AHMET ERGELEN |
Dersin Amacı: | Büyük açıklıklı, olagandışı yüksek ve taşıyıcı sistemi veya yapının tümü yeni teknoloji ve farklı malzemeler ile yakın geçmişte yapılmış yapıların,mimari uygulamaların, taşıyıcı sistemlerinin irdelenmesidir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Dersi alan öğrenciler, çağdaş mimari tasarımlara yönelik çalışmalarında, taşıyıcı sistemlerce oluşabilecek kısıtları algılamakta beceri sahibi olacaklar,"mimari tasarım-taşıyıcı sistem" bütünlüğünü oluşturabileceklerdir. |
Yüksek yapı, büyük açıklıklı yapı, özel tasarım veya modüler-birimsel-taşıyıcı sistemli tasarım gibi konuların temel inceleme ölçütlerinin belirlenmesi, adı geçen tasarımlarda kullanılan malzemelerin tanıtımı,taşıyıcı sistemlerin tasarım yöntemleri,öncelikle anlatılacaktır. Çağdaş uygulamalar arasından seçilecek bir uygulama, bütün detayları ile irdelenecektir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Çağdaş yapılarda kullanılan yeni yapı malzemeleri tanıtılacak | ||
2) | Yüksek yapı büyük açıklık ve modüler yapı ölçütleri tanıtılacak ve anlatılacak | ||
3) | Çağdaş yüksek yapılar irdelenecek | ||
4) | Çağdaş büyük açıklıklı yapılar ve köprüler irdelenecektir. | ||
5) | Modüler taşıma sistemli çağdaş yapılar ve mimari projeler irdelenecektir. | ||
6) | İlk 5 haftanın kazanımları ve yeni malzemelerin mimari tasarımda kullanılmaları konusunda seminer çalışması | ||
7) | Çağdaş yapıların taşıyıcı sistemlerinin tasarım yöntemlerinin değerlendirilmesi | ||
8) | Seçilmiş bir örnek mimari uygulamanın değerlendirilmesi konusunda sınıf çalışması | ||
9) | Ara sınav | ||
10) | Seçilen konu hakkında öğrenci sunumu | ||
11) | Yeni taşıyıcı sistem ve mimari tasarım malzemeleri hakkında yapılacak sınıf çalışması | ||
12) | Yeni malzemeler ile ilgili öğrenci sunumu | ||
13) | Genel değerlendirme | ||
14) | Genel değerlendirme |
Ders Notları: | |
Diğer Kaynaklar: | - Hovestadt, V, 2005, Modulare Vorfertigung, XIA Intelligente Architektur – Ausgabe 50, Jan/March 2005, pp66-71. -Knaack, Ulrich/Chung-Klatte, Sharon/Hasselbach, Reinhard, 2012, Prefabricated Systems, Birkäuser Basel* - Seonwok,Kim/Miyoung, Pyo, 2012,Construction and Design Manual - Mobile architecture, DOM Publishers Berlin* - Luther, Mark B., 2009, Towards Prefabricated Sustainable Housing – an Introduction, TEC 28, Australian Institute of Architects. - Minguet, Josep Maria, 2013, Ecological Prefab Housing, Instituto Monsa de Ediciones. - Detail Magazine, 2014 #1/2 Green Issue* - Detail Magazine, 2015 #4* www.fabprefab.com/fabfiles/fablisthome.htm www.inhabitat.com/category/architecture www.dwell.com/articles/101-prefab www.design.walkerart.org/prefab |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 12 | % 10 |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | 1 | % 30 |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | % 0 | |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 60 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 4 | 56 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü | 98 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Mimari tasarım, tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için edindiği kuramsal /kavramsal ve kılgısal bilgiyi kullanır. | |
2) | Eleştirel düşünme yöntemlerini kullanarak tasarım problemlerinin çözümü için estetik, işlevsel ve yapısal gereklilikleri belirler, tanımlar ve etkin biçimde tartışır. | |
3) | Yapılaşmış çevrenin oluşumunda önemli girdiler olan toplumsal örüntüler ile kullanıcı gereksinmelerinin, değerlerinin ve davranışsal normların yerel, bölgesel, ulusal ve uluslararası ölçeklerdeki çeşitliliğinin farkında olur. | |
4) | Mimarlık alanında insan ve toplum odaklı, doğal ve yapılı çevreye duyarlı mimari tasarım yöntemleri hakkında bilgi ve beceri sahibi olur. | |
5) | Mimarlık ile diğer disiplinler arasındaki ilişkiyi anlama, işbirliği yapabilme, geniş kapsamlı proje geliştirebilme; bağımsız çalışmalarda ve grup çalışmalarında sorumluluk alma becerisine sahip olur. | |
6) | İnsan hakları ve toplumsal çıkarlar açısından sorumluluğunun bilincinde olarak, yapılaşmış çevrenin tasarımında, doğal ve kültürel değerlerin korunmasına önem verir. | |
7) | Mimarinin toplumsal, kültürel, çevresel konularını göz önünde tutarak, tasarım problemlerinin çözümünde, doğal ve yapay kaynakların kullanımında sürdürülebilirliğe önem verir. | |
8) | Mimarlık alanına ilişkin her türlü kavramsal ve kılgısal düşüncesini yazılı, sözlü ve görsel medyayı ve bilişim teknolojilerini kullanarak aktarabilir ve iletişim kurabilir | |
9) | Taşıyıcı sistem, yapı malzemeleri, bina servis sistemleri, yapım sistemleri, yaşam güvenliği gibi yapı teknolojisine yönelik teknik bilgileri anlama ve kullanabilme becerisi kazanır. | |
10) | Tasarım ve uygulama süreçlerinde yasal ve etik sorumluluklarının bilincinde olur. |