MATEMATİK (TÜRKÇE, DOKTORA)
Doktora TYYÇ: 8. Düzey QF-EHEA: 3. Düzey EQF-LLL: 8. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ARC3919 Mimarlık ve Kent Kültürü Güz 2 0 2 4
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: En
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. SERENGÜL SEÇMEN
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. MERİÇ ÜĞDÜL KATMERCİ
Dersin Amacı: Bu dersin amacı, öğrencilere kıyı alanları çerçevesinde kent kültürünün teorik altyapısını kazandırmaktır. Kültür ve yapılı çevre arasındaki etkileşim bu ders kapsamında incelenecek temel konudur. Su kenarlarında gelişmiş kentler, kent kültürü kavramının gelişiminde etkin bir rol oynamıştır. 20. yüzyılın başından bu yana endüstrileşmiş kıyı kentleri önemli bir dönüşüm yaşamıştır. Kıyıların kent kültürü etkileri incelenecektir.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;

Dersin İçeriği

Ders iki bölümden oluşmaktadır. Dönemin ilk yarısında endüstrileşme öncesi, endüstrileşme ve sonrası kıyıların kültürel ve mekansal arka planı gibi teorik konular işlenmektedir. Dönemin ikinci yarısında öğrenciler tarafından her hafta çeşitli kıyı kentleri ile ilgili çalışmalar sunulmaktadır. Sunumların ardından İstanbul kıyıları ile ilgili bir sonuç çalışması yapılmaktadır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse giriş.
2) Kültür kavramına giriş.
3) Kentsel alanların değişimi ve kültür.
4) Endüstrileşme öncesi kentsel hayat. Endüstrileşme ve sonrası kentler.
5) Endüstrileşme sonrası kentsel kıyıların gelişimi.
6) Post-industrialization and urban waterfront development.
7) İstanbul ve kıyı kültürü.
8) Vize sınavı.
9) Öğrenci sunumları.
10) Öğrenci sunumları.
11) Öğrenci sunumları.
12) Öğrenci sunumları.
13) Öğrenci sunumları.
14) Discussion about the culture of World Cities and Istanbul.

Kaynaklar

Ders Notları:
Diğer Kaynaklar: Sharon Zukin, The Cultures of Cities, Blackwell Publishers, 1996. Amos Rapoport, Culture, Architecture and Design, Locke Science Publishing, 2005.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 0
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev % 0
Sunum 5 % 30
Projeler % 0
Seminer % 0
Ara Sınavlar 1 % 20
Ara Juri % 0
Final 1 % 50
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 3 3 9
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 6 3 18
Sınıf Dışı Ders Çalışması 10 6 60
Sunum / Seminer 5 3 15
Proje 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Küçük Sınavlar 0 0 0
Ara Juri 0 0 0
Ara Sınavlar 0 0 0
Rapor Teslimi 0 0 0
Juri 0 0 0
Final 0 0 0
Toplam İş Yükü 102

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı