MİMARLIK | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ARC3919 | Mimarlık ve Kent Kültürü | Güz | 2 | 0 | 2 | 4 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. SERENGÜL SEÇMEN |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. MERİÇ ÜĞDÜL KATMERCİ |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, öğrencilere kıyı alanları çerçevesinde kent kültürünün teorik altyapısını kazandırmaktır. Kültür ve yapılı çevre arasındaki etkileşim bu ders kapsamında incelenecek temel konudur. Su kenarlarında gelişmiş kentler, kent kültürü kavramının gelişiminde etkin bir rol oynamıştır. 20. yüzyılın başından bu yana endüstrileşmiş kıyı kentleri önemli bir dönüşüm yaşamıştır. Kıyıların kent kültürü etkileri incelenecektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; |
Ders iki bölümden oluşmaktadır. Dönemin ilk yarısında endüstrileşme öncesi, endüstrileşme ve sonrası kıyıların kültürel ve mekansal arka planı gibi teorik konular işlenmektedir. Dönemin ikinci yarısında öğrenciler tarafından her hafta çeşitli kıyı kentleri ile ilgili çalışmalar sunulmaktadır. Sunumların ardından İstanbul kıyıları ile ilgili bir sonuç çalışması yapılmaktadır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Derse giriş. | ||
2) | Kültür kavramına giriş. | ||
3) | Kentsel alanların değişimi ve kültür. | ||
4) | Endüstrileşme öncesi kentsel hayat. Endüstrileşme ve sonrası kentler. | ||
5) | Endüstrileşme sonrası kentsel kıyıların gelişimi. | ||
6) | Post-industrialization and urban waterfront development. | ||
7) | İstanbul ve kıyı kültürü. | ||
8) | Vize sınavı. | ||
9) | Öğrenci sunumları. | ||
10) | Öğrenci sunumları. | ||
11) | Öğrenci sunumları. | ||
12) | Öğrenci sunumları. | ||
13) | Öğrenci sunumları. | ||
14) | Discussion about the culture of World Cities and Istanbul. |
Ders Notları: | |
Diğer Kaynaklar: | Sharon Zukin, The Cultures of Cities, Blackwell Publishers, 1996. Amos Rapoport, Culture, Architecture and Design, Locke Science Publishing, 2005. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 0 |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | 5 | % 30 |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 50 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 3 | 3 | 9 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 6 | 3 | 18 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 10 | 6 | 60 |
Sunum / Seminer | 5 | 3 | 15 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü | 102 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Mimari tasarım, tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için edindiği kuramsal /kavramsal ve kılgısal bilgiyi kullanır. | |
2) | Eleştirel düşünme yöntemlerini kullanarak tasarım problemlerinin çözümü için estetik, işlevsel ve yapısal gereklilikleri belirler, tanımlar ve etkin biçimde tartışır. | |
3) | Yapılaşmış çevrenin oluşumunda önemli girdiler olan toplumsal örüntüler ile kullanıcı gereksinmelerinin, değerlerinin ve davranışsal normların yerel, bölgesel, ulusal ve uluslararası ölçeklerdeki çeşitliliğinin farkında olur. | |
4) | Mimarlık alanında insan ve toplum odaklı, doğal ve yapılı çevreye duyarlı mimari tasarım yöntemleri hakkında bilgi ve beceri sahibi olur. | |
5) | Mimarlık ile diğer disiplinler arasındaki ilişkiyi anlama, işbirliği yapabilme, geniş kapsamlı proje geliştirebilme; bağımsız çalışmalarda ve grup çalışmalarında sorumluluk alma becerisine sahip olur. | |
6) | İnsan hakları ve toplumsal çıkarlar açısından sorumluluğunun bilincinde olarak, yapılaşmış çevrenin tasarımında, doğal ve kültürel değerlerin korunmasına önem verir. | |
7) | Mimarinin toplumsal, kültürel, çevresel konularını göz önünde tutarak, tasarım problemlerinin çözümünde, doğal ve yapay kaynakların kullanımında sürdürülebilirliğe önem verir. | |
8) | Mimarlık alanına ilişkin her türlü kavramsal ve kılgısal düşüncesini yazılı, sözlü ve görsel medyayı ve bilişim teknolojilerini kullanarak aktarabilir ve iletişim kurabilir | |
9) | Taşıyıcı sistem, yapı malzemeleri, bina servis sistemleri, yapım sistemleri, yaşam güvenliği gibi yapı teknolojisine yönelik teknik bilgileri anlama ve kullanabilme becerisi kazanır. | |
10) | Tasarım ve uygulama süreçlerinde yasal ve etik sorumluluklarının bilincinde olur. |