|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Erken Filmler ve Mimarlığın Sahne Olarak Kullanımı |
The Cabinet of Dr. Caligari (1920, Robert Wiene
Metropolis (1927, Fritz Lang |
2) |
Mekan ve Zaman |
Battleship Potemkin (1925), Sergei Eisenstein
Dogville (2003, Lars von Trier |
3) |
Modernite ve Sosyal Eleştiri |
Modern Zamanlar (1936), Charlie Chaplin
Playtime (1967) Jacques Tati
|
4) |
Banliyö Hayatının Eleştirisi |
The Truman Show (1999) Peter Weir
La Haine (1995) Mathieu Kossovitz |
5) |
Kapitalist Mekanın Eleştirisi |
Fight Club (1999), David Fincher
Empty House (2004), Kim Ki Duk
|
6) |
Mimarlığın Geleceğine Bakış -Ütopya/Distopya |
Alphaville (1965) Jean-Luc Godard
Blade Runner (multiple versions) [1982] Ridley Scott
|
7) |
Mimarlığın Geleceğine Bakış- Ütopya/Distopya |
Minority Report (2002) Steven Spielberg
Matrix (1999) Larry ve Andy Wachowski
|
8) |
Arasınav |
|
9) |
Uzayın Mimarisi |
Aelita: Queen of Mars (1924, Yakov Protazanov
2001: A Space Oddysey (1968, Stanley Kubrick
Solaris (1979), Andre Tarkovsky
|
10) |
Sinemada Mimar Figürü |
The Fountainhead (1949), King Vidor
My Architect (2003), Nathaniel Kahn
|
11) |
Kent ve Mimarlık |
Pier Paolo Pasolini Mamma Roma (1962) medea (1969)
Amarcord (1973), Federico Fellini
Tiffany’de Kahvaltı, 1961, Blake Edwards
|
12) |
Kent ve Mimarlık |
(limited city) Berlin Üzerinde Gökyüzü (1987), Wim Wenders
(post-modern city Falling Down (1992), Joel Shumacher
Night on Earth (1992) Jim Jarmush
|
13) |
Sinemada İstanbul |
Ağır Roman (1996), Mustafa Altıoklar
Uzak (2002), Nuri Bilge Ceylan
|
14) |
Sunumlar |
|
Ders Notları: |
gerektiğinde verilir
given when necessary |
Diğer Kaynaklar: |
1) Mark Lamster, editor. Architecture and Film. Princeton Architectural Press, 2000.
2)Donald Albrecht. Designing Dreams: Modern Architecture in the Movies. Hennessey + Ingalls, Santa Monica, 2000.
3)Maggie Toy, editor. A.D. Architectural Design Profile no. 112. Architecture and Film. Academy Group Ltd. 1994.
4) Maggie Toy, editor. A.D. Architectural Design Profile no. 150. Architecture + Animation. Wiley-Academy. 2001.
5) Francois Penz, editor. Cinema & Architecture: Melies, Mallet-Stevens, Multimedia. British Film Institute, 1997.
6) Thomas Hine. Movie Houses. Architectural Record. 04.02.
7) Terry Smith, editor. Impossible Presence: Surface and Screen in the Photographic Era. University of Chicago Press
8) Mehmet Öztürk, Sine-Masal Kentler. Modernitenin İki Kahramanı Kent ve Sinema Üzerine Bir İnceleme, Don Kişot Yayınları, 2005.
9) Nurçay Türkoğlu, Mehmet Öztürk ve Göksel Aymaz. Kentte Sinema, Sinemada Kent, Yeni Hayat Kütüphanesi, 2004.
10) Seçil Büker, Sinemada Anlam Yaratma. Hayalperest Kitabevi, 2012.
11)J. Dudley Andrew. Sinema Kuramları. İzdüşüm Yayınları, 2007.
12) Açalya Allmer, editör. Sinemekan. Varlık Yayınları, 2010.
13) Belkıs Uluoğlu, Ayhan Enşici, Ali Vatansever, editör. Form Follows Film. Cambridge Scholars Press, 2006.
14) Mallet Stevens Melies.Ed By François Penz and Marueen Thomas. British Film Institute, 1997. Cinema and Architecture.
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Mimari tasarım, tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için edindiği kuramsal /kavramsal ve kılgısal bilgiyi kullanır. |
|
2) |
Eleştirel düşünme yöntemlerini kullanarak tasarım problemlerinin çözümü için estetik, işlevsel ve yapısal gereklilikleri belirler, tanımlar ve etkin biçimde tartışır. |
|
3) |
Yapılaşmış çevrenin oluşumunda önemli girdiler olan toplumsal örüntüler ile kullanıcı gereksinmelerinin, değerlerinin ve davranışsal normların yerel, bölgesel, ulusal ve uluslararası ölçeklerdeki çeşitliliğinin farkında olur. |
|
4) |
Mimarlık alanında insan ve toplum odaklı, doğal ve yapılı çevreye duyarlı mimari tasarım yöntemleri hakkında bilgi ve beceri sahibi olur. |
|
5) |
Mimarlık ile diğer disiplinler arasındaki ilişkiyi anlama, işbirliği yapabilme, geniş kapsamlı proje geliştirebilme; bağımsız çalışmalarda ve grup çalışmalarında sorumluluk alma becerisine sahip olur. |
|
6) |
İnsan hakları ve toplumsal çıkarlar açısından sorumluluğunun bilincinde olarak, yapılaşmış çevrenin tasarımında, doğal ve kültürel değerlerin korunmasına önem verir. |
|
7) |
Mimarinin toplumsal, kültürel, çevresel konularını göz önünde tutarak, tasarım problemlerinin çözümünde, doğal ve yapay kaynakların kullanımında sürdürülebilirliğe önem verir. |
|
8) |
Mimarlık alanına ilişkin her türlü kavramsal ve kılgısal düşüncesini yazılı, sözlü ve görsel medyayı ve bilişim teknolojilerini kullanarak aktarabilir ve iletişim kurabilir |
|
9) |
Taşıyıcı sistem, yapı malzemeleri, bina servis sistemleri, yapım sistemleri, yaşam güvenliği gibi yapı teknolojisine yönelik teknik bilgileri anlama ve kullanabilme becerisi kazanır. |
|
10) |
Tasarım ve uygulama süreçlerinde yasal ve etik sorumluluklarının bilincinde olur. |
|