ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ARC3904 | Mimari Fotoğraf I | Güz | 2 | 0 | 2 | 4 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi ZEYNEP GÜL SÖHMEN |
Dersin Amacı: | Bu ders, yalnızca bir sunum aracı olarak değil, aynı zamanda mimari anlayışı güçlendirmek ve tasarım geri bildirimine yardımcı olmak için güçlü bir araç olarak fotoğraf temsilinin potansiyeline dair bir anlayış geliştirmeyi amaçlamaktadır. Genel olarak fotoğrafın ve özel olarak mimari fotoğrafçılığın teknik, tarihi ve estetik yönleri işlenecektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi tamamlayan bir öğrenci, - Temel fotoğrafçılık becerileri kazanır ve fikirlerini fotoğrafçılık aracılığıyla net bir şekilde ifade etme yeteneklerini geliştirir. - Binanın dış ve iç mekanlarını, alacakaranlık/gece ve gece mimari manzaralarını ve inşaat ilerlemesini fotoğraflamak için gerekli ekipman, süreçler ve prosedürler hakkında ilgili bilgileri edinir. - Mimari fotoğraf tarihinin önde gelen yazarlarının ve çağdaş mimari fotoğrafçıların eserlerini tanır. - Alternatif tekniklerin ve yaklaşımların farkında olur ve böylece kişisel bir fotoğraf dili geliştirir. - Sunum veya sergi amaçlı fotoğraf içeriklerini nasıl kullanacağını öğrenir. - Görsel iletişim ve eleştirel becerilerini geliştirir. |
Dersler tartışmaları, fotoğraf ödevleri, fotoğraf eleştirileri ve verilen ödevlerin basılı/dijital sunumlarını içerir. Teknik kontrol, görsel deneyler ve bireysel stil seçeneklerini keşfetmeye yardımcı olmak için uygulamalı ödevlere yer verilmiştir. Öğrencilerin ilgi alanları kapsamında projelerini seçmeleri, kişisel bir yaklaşım ve fotoğraf dili geliştirmeleri beklenir ve teşvik edilir. Ödevlerin eleştirileri, sınıftaki her bireyin gelişimi, görsel kavramların sözlü olarak ifade edilmesine yardımcı olması ve aktif olarak görmeyi öğrenmesi için önemlidir. Final sınavı, bir fotoğraf portföyünün ve bir sanatçının beyanının sunulmasından oluşur. Kursun sonunda öğrencilerden amaçlanan basılı sergi ve/ayrıca web yayını için uyumlu bir mimari çalışma derlemesi yapmaları istenmektedir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Oryantasyon | ||
2) | Giriş - Fotoğrafın Kısa Tarihi | ||
3) | Yapılı Çevrenin Fotoğrafik Temsil Tarihi | ||
4) | Fotoğrafın Temelleri- I (Optik- Temsil İlkeleri- Görüntünün Kaydedilmesi) | ||
5) | Fotoğrafçılığın Temelleri- II (Kamera Tipleri- Lensler- Kontrol Elemanları- Aksesuarlar) | Ödevlerde kullanılacak kamera ve lensler öğrencilerin yanında olmalıdır. | |
6) | Fotoğrafçılığın Temelleri- II (Devamı) (Kamera Tipleri- Lensler- Kontrol Elemanları- Aksesuarlar) | Ödev | |
7) | Mimari Konular için Görüntü Analizi (Kompozisyon-Yeniden Çerçeveleme Grafikleri) | Ödev teslim tarihi | |
8) | Mimari Fotoğraflama Teknikleri I- Dış Mekanlar (Günün Açılarının ve Saatinin Seçilmesi- Optik Hususlar Bağlam) | Dış grup çekim seansı planlanacak (tartışılacak) ve online olarak yayınlanacak | |
9) | Mimari Fotoğraf Teknikleri II- İç Mekanlar (Kompozisyon- Mevcut Işık Yapay Aydınlatma) | ||
10) | Fotoğraflama Teknikleri III Özel Uygulamalar (Gece Fotoğrafçılığı- Mimari Detaylar- Soyut Kompozisyonlar İlerleme ve Yapı Fotoğrafçılığı- Hava Fotoğrafçılığı) | ||
11) | Post prodüksiyon Temel Bilgiler | ||
12) | Görüntüyü Çerçeve içine alma Görüş Noktası Seçimi Kompozisyonu Geliştirme | ||
12) | Kişisel Anlatı Geliştirme (Alternatif Yaklaşımlar- Proje Geliştirme) | "Kişisel anlatı" hakkında çevrimiçi konuk açıklanacak | |
13) | Sunum Geliştirme (Baskı-Dijital Temsil Sergi Tasarımı) | ||
14) | Final ödevi teslimlerine lişkin genel değerlendirme tartışması |
Ders Notları: | |
Diğer Kaynaklar: | On Photography and Visual Culture: Benjamin, W. (2012). Fotoğrafın Kısa Tarihi- Teknik Araçlarla Yeniden Üretim (Çoğaltma) Çağında Sanat Eseri, Agora, İstanbul. Barthes, R. (2016). Camera Lucida: Fotoğraf Üzerine Düşünceler, Altıkırkbeş Yayınları, İstanbul. Berger, J. (1991) About Looking, Vintage International, New York. Flusser, V. (2000). Towards a Philosophy of Photography, Reaktion Books. Heywood, I., Sandywell, B., Gardiner, M., Nadarajan, G., Soussloff, C. (ed.)(2012). The Handbook of Visual Culture, Berg, Oxford. Sontag, S. (1990). On Photography, Farrar, Straus and Giroux, New York. Tanyeli, U. (2009). Türkiye'nin Görsellik Tarihine Giriş, Akın Nalça Kitapları, İstanbul. Wells, L. (ed.) (2003). The Photography Reader, Routledge, New York. Architectural Photography: Becher B. & H. (2005). Basic Forms of Industrial Buildings, Thames & Hudson, London. Boeckl, M. (2016). Paul Ott : Photography About Architecture Fotografie Über Architektur, Ambra Verlag, Berlin. Cowlard, D. (2014). Photography and Everyday Life of Buildings. Maudlin, D., Vellinga M. (ed.) Consuming Architecture: On the Occupation, Appropriation and Interpretation of Buildings (pp.207-222) Routledge, New York. Emden, C., Ertaş, H. (ed.), (2015). Mimari Fotoğraflar, Vitra, İstanbul. Fitz, A., Lenz, G. (ed.) (2015). Vom Nutzen der Architekturfotografie/ Architectural Photography and Its Uses, Birkhauser Verlag, Basel. • Ursprung, P. On the Use and Abuse of Photography for Architecture (pp.12-21) • Krasny, E. On The Uses of Architecture in Photography. (pp.22-33) Gronert, S. (2009). The Düsseldorf School of Photography. Aperture, New York. Heinrich, M. (2017). Basics Architectural Photography, Birkhäuser, Basel. Kopelow, G. (2007). Architectural Photography: The Digital Way, Princeton Architectural Press. Leong, S.T. (2006). History Images, Steidl, Göttingen. Moholy-Nagy , L. (1969). Vision in Motion, P. Theobald, Chicago. Rattenbury, K. (Ed.), (2002). This Is Not Architecture- Media Constructions, Routledge, London. • Ackerman, J, S. On the Origins of Architectural Photography. (pp. 26-36). Shulman, J. (1977). The Photography of Architecture and Design: Photographing Buildings, Interiors, and the Visual Arts, Whitney Library of Design, New York |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 20 | % 15 |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | 2 | % 0 |
Arazi Çalışması | 4 | % 5 |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 10 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 10 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 40 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 2 | 5 | 10 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 2 | 2 | 4 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 3 | 5 | 15 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 1 | 10 | 10 |
Ödevler | 1 | 10 | 10 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | ||
Ara Sınavlar | 1 | 11 | 11 |
Rapor Teslimi | 0 | ||
Juri | 0 | ||
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 75 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |