MİMARLIK | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ARC2944 | Modelleme | Güz Bahar |
0 | 4 | 2 | 4 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Arş.Gör. BÜŞRA ATAM |
Dersin Amacı: | Bu ders öğrencilere, proje çalışmalarında yapmakta oldukları maket çalışmalarında el becerisi kazandırmak, üçüncü boyutu kavramalarına ve yapıyı çevresi ile beraber algılamalarına yardımcı olmak amacıyla hazırlanmıştır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1- El becerisi sergiler 2- Kendisinin veya başkasının tasarımını 2 boyutlu çizimden 3 boyutlu model halinde ifade eder 3- Mimarlığa paralel olarak maket yapımını bir iş alanı olarak uygular |
Ders her hafta sınıfta kısa anlatım ve açıklamalardan sonra, ders planında belirlenmiş konular üzerinde uygulamalı olarak yürütülecektir. Her derste ayrı bir maket türü üzerinde çalışılacak ve ders sürecinde bitirilecektir. Dönem süresince uygulamalı bir ara sınav yapılacak, dönem sonunda da gene uygulamalı final sınavı yapılacaktır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Tanışma, dersin işlenişi, gerekli aletler ve malzemeler, maket çalışmasının tehlikeleri ve alınacak önlemler. | ||
2) | Değişik kağıt ve kartonların kesilmesi, katlanması, yapıştırılması. | ||
3) | Değişik arazi maketi yapılması | ||
4) | Tek hacimli, tek katlı bir binanın maketinin yapılması. | ||
5) | Çok hacimli, iki katlı bir binanın maketinin yapılması. | ||
6) | Çok hacimli, iki katlı ve cumbalı bir yapının maketinin yapılması. | ||
7) | Teras çatı maketi yapılması, 2 meyilli kırma çatı yapılması | ||
8) | 4 meyilli beşik çatı maketi yapılması | ||
9) | Ara sınav yapılması | ||
10) | Çeşitli merdiven maketlerinin yapılması | ||
11) | Çeşitli kemer ve tonoz maketi yapılması | ||
12) | Kubbe maketi yapılması | ||
13) | Bina maketinin arazi maketi üzerine yerleştirilmesi, ağaç ve yolların ifadesi. | ||
14) | Yapılmış maket örnekleri üzerinde inceleme. |
Ders Notları: | All the supportive articles along with presentations will be shared with the attendees. Neat, David."Model-Making: Materials and Methods",2008. Werner, Megan. "Model Making" New York : Princeton Architectural Press, 2011. Akgün, Mustafa. "Mimari Maketler" Birsen Publishing, 2003. |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 13 | % 10 |
Laboratuar | 0 | % 0 |
Uygulama | 0 | % 0 |
Arazi Çalışması | 0 | % 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | % 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | % 0 |
Ödev | 1 | % 25 |
Sunum | 0 | % 0 |
Projeler | 0 | % 0 |
Seminer | 0 | % 0 |
Ara Sınavlar | 1 | % 25 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 40 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 2 | 26 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 9 | 6 | 54 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 8 | 2 | 16 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 100 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Mimari tasarım, tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için edindiği kuramsal /kavramsal ve kılgısal bilgiyi kullanır. | |
2) | Eleştirel düşünme yöntemlerini kullanarak tasarım problemlerinin çözümü için estetik, işlevsel ve yapısal gereklilikleri belirler, tanımlar ve etkin biçimde tartışır. | |
3) | Yapılaşmış çevrenin oluşumunda önemli girdiler olan toplumsal örüntüler ile kullanıcı gereksinmelerinin, değerlerinin ve davranışsal normların yerel, bölgesel, ulusal ve uluslararası ölçeklerdeki çeşitliliğinin farkında olur. | |
4) | Mimarlık alanında insan ve toplum odaklı, doğal ve yapılı çevreye duyarlı mimari tasarım yöntemleri hakkında bilgi ve beceri sahibi olur. | |
5) | Mimarlık ile diğer disiplinler arasındaki ilişkiyi anlama, işbirliği yapabilme, geniş kapsamlı proje geliştirebilme; bağımsız çalışmalarda ve grup çalışmalarında sorumluluk alma becerisine sahip olur. | |
6) | İnsan hakları ve toplumsal çıkarlar açısından sorumluluğunun bilincinde olarak, yapılaşmış çevrenin tasarımında, doğal ve kültürel değerlerin korunmasına önem verir. | |
7) | Mimarinin toplumsal, kültürel, çevresel konularını göz önünde tutarak, tasarım problemlerinin çözümünde, doğal ve yapay kaynakların kullanımında sürdürülebilirliğe önem verir. | |
8) | Mimarlık alanına ilişkin her türlü kavramsal ve kılgısal düşüncesini yazılı, sözlü ve görsel medyayı ve bilişim teknolojilerini kullanarak aktarabilir ve iletişim kurabilir | |
9) | Taşıyıcı sistem, yapı malzemeleri, bina servis sistemleri, yapım sistemleri, yaşam güvenliği gibi yapı teknolojisine yönelik teknik bilgileri anlama ve kullanabilme becerisi kazanır. | |
10) | Tasarım ve uygulama süreçlerinde yasal ve etik sorumluluklarının bilincinde olur. |