ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ARC2943 | Eskizlerle İstanbul | Güz | 0 | 4 | 2 | 4 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Arş.Gör. BÜŞRA ATAM |
Dersin Amacı: | Çizim, teknik ya da sanatsal özelliklerle çevrili ve verili bir beceriden önce bir düşünme modalitesi olarak belirlenmelidir. Bir başka deyişle, ağırlıklı olarak farklı nitelikler edinebilen çizgilerle ifade edilen bir görsel düşünme dili söz konusudur. Bu anlamda, dersin amacı, mimarlık eğitimine yeni başlayan öğrencilerin, mimari düşüncenin alımlanma ve temsil aracı olarak serbest el çizim yeteneklerinin ve çizgi ifadelerinin geliştirilmesidir. Bu amaçla, stüdyoda ilk bilgi aktarımı ve çalışmalarından sonra kent içinde belirli sahalarda çizim etkinlikleri gerçekleştirilecektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; I. Görsel olarak alımlanan, zihinsel olarak ayrıştırılan fiziksel çevrenin iki boyutlu ortama kaydedilmesi. II. Zihinsel olarak işlenen düşüncenin iki boyutlu ortama kaydedilmesi. III. Ölçek, oran becerilerinin geliştirilmesi. IV. Çizginin iletişim aracı olarak manipülasyonu. |
El ve zihin koordinasyonunu sağlamak üzere çizerek ifade etmeye yönelik ağırlıklı olarak kurşun kalem serbest el mimari düşünce görselleştirmeleri. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Giriş. Düşünce olarak çizgi kavramı ve görsel dil performansı olarak eskiz etkinliği. | yok | |
2) | Çizgi nitelikleri ve tarama. Çizgi ifadesi olarak çizgi kalınlıkları. Yüzey ifadesi olarak tarama. | yok | |
3) | Nesneler arasındaki boyut ilişkilerinin kavranması. Ölçü, ölçek ve oran kavramları. | yok | |
4) | Saha çalışması 1. | ||
5) | Saha çalışması 2. | ||
6) | Saha çalışması 3. | ||
7) | Saha çalışması 4. | ||
8) | Saha çalışması 5. | ||
9) | Saha çalışması 6. | ||
10) | Saha çalışması 7. | ||
11) | Saha çalışması 8. | ||
12) | Saha çalışması 9. | ||
13) | Saha çalışması 10. | ||
14) | Saha çalışması 11. | ||
15) | |||
16) | Eskiz defterlerinin teslimi ve değerlendirmesi |
Ders Notları: | Ders notları stüdyo saatleri sonrasında sisteme yüklenmektedir. Ayrıca, eskiz teknikleri üzerine yardımcı kitaplara üniversite kütüphanesinden erişilebilir. Course notes are uploaded into the system after studio hours. Moreover, some supplementary materials on sketching are accessible at the university library. |
Diğer Kaynaklar: | Kendra Schank Smith, Architects' Drawings, Architectural Press, 2005. Kendra Schank Smith, Architects' Sketches, Architectural Press, 2008. Sue Ferguson Gussow, Architects Draw, Princeton Architectural Press, New York, 2008. Brian Edwards, Understanding Architecture Through Drawing, Taylor and Francis, New York, 2008. George Hlavács, The Exceptionally Simple Theory of Sketching, BIS Publishers, Amsterdam, 2014. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | 14 | % 15 |
Arazi Çalışması | 11 | % 25 |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | % 0 | |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 50 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü | |
Ders Saati | 14 | 56 | |
Laboratuvar | |||
Uygulama | 2 | 4 | |
Derse Özgü Staj | |||
Arazi Çalışması | 11 | 44 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 2 | 4 | |
Sunum / Seminer | |||
Proje | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar | |||
Ara Juri | |||
Ara Sınavlar | |||
Rapor Teslimi | |||
Juri | |||
Final | |||
Toplam İş Yükü | 108 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |