MİMARLIK | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ARC4021 | Çağdaş Türk Mimarlığı | Güz | 2 | 0 | 2 | 4 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi GÖKSUN AKYÜREK ALTÜRK |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi GÖKSUN AKYÜREK ALTÜRK |
Dersin Amacı: | -öğrencileri mimari eleştiri temel bilgisi ve araçlarından haberdar etmek -öğrencileri Türkiye'deki çağdaş mimari akımların ana yolları ile donatmak |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; I. Mimari son ürünü gerçekleştirildiği dönemle, doğal ve insan yapımı bağlamıyla ilişkili bir okuma, değerlendirme ve eleştiri metodu formüle eder. II. Klasik, neo-klasik, geleneksel, modern ve post-modern gibi mimarlık söylemiyle bağlantılı konseptleri yeniden anımsar. III. Türkiye'deki çağdaş mimarlık tasarım eğilimlerini ayırt eder. IV. Çağdaş Türk mimarlığının bina tasarımı, mekan-sözdizimi ve bağlamsal uygunluk açısından kapsamlı bir tartışmasını formüle eder. |
Türkiye'deki çağdaş mimari uygulamaların sunulması, tartışılması ve değerlendirilmesi |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Derse giriş | ||
2) | Tanınmış/ Başarılı bir Türk Mimar tarafından seminer | ||
3) | Bir mimari ürün nasıl değerlendirilir? | ||
4) | Bir mimari ürün nasıl değerlendirilir? | ||
5) | Modern Mimari üzerine tartışmalar | ||
6) | Modern Mimari üzerine tartışmalar | ||
7) | Türkiye'deki modern mimari uygulamalar üzerine tartışmalar | ||
8) | Tanınmış/ Başarılı bir Türk Mimar tarafından seminer | ||
9) | Tanınmış/ Başarılı bir Türk Mimar tarafından seminer | ||
10) | Tanınmış/ Başarılı bir Türk Mimar tarafından seminer | ||
11) | Tanınmış/ Başarılı bir Türk Mimar tarafından seminer | ||
12) | Tanınmış/ Başarılı bir Türk Mimar tarafından seminer | ||
13) | Tanınmış/ Başarılı bir Türk Mimar tarafından seminer | ||
14) | Çağdaş Türk Mimarisi üzerine tartışmalar |
Ders Notları: | -Sibel Bozdoğan ve Esra Akcan (2011). Turkey: Modern Architectures in History. Reaktion Books. |
Diğer Kaynaklar: | Sibel Bozdoğan (2008). Modernizm ve Ulusun İnşası Erken Cumhuriyet Türkiyesi'nde Mimari Kültür. Metis Yayınları. -Sibel Bozdoğan, Suha Özkan, Hans Hollein ve Engin Yenal (1987). Sedad Eldem: Architect in Turkey. Concept Media. -Şevki Vanlı (2006). Mimariden Konuşmak, Bilinmek İstenmeyen 20. Yüzyıl Türk Mimarlığı, Eleştirel Bakış. -Colin Davies (2011). Thinking About Architecture: An Introduction to Architectural Theory. Laurence King Publishers. -Alexandra Lange (2012). Writing About Architecture: Mastering the Language of Buildings and Cities (Architecture Briefs). Princeton Architectural Press. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Laboratuar | 0 | % 0 |
Uygulama | 0 | % 0 |
Arazi Çalışması | 0 | % 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | % 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | % 0 |
Ödev | 1 | % 20 |
Sunum | 0 | % 0 |
Projeler | 0 | % 0 |
Seminer | 0 | % 0 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 40 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 5 | 70 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 4 | 4 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 106 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Mimari tasarım, tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için edindiği kuramsal /kavramsal ve kılgısal bilgiyi kullanır. | 4 |
2) | Eleştirel düşünme yöntemlerini kullanarak tasarım problemlerinin çözümü için estetik, işlevsel ve yapısal gereklilikleri belirler, tanımlar ve etkin biçimde tartışır. | 4 |
3) | Yapılaşmış çevrenin oluşumunda önemli girdiler olan toplumsal örüntüler ile kullanıcı gereksinmelerinin, değerlerinin ve davranışsal normların yerel, bölgesel, ulusal ve uluslararası ölçeklerdeki çeşitliliğinin farkında olur. | 5 |
4) | Mimarlık alanında insan ve toplum odaklı, doğal ve yapılı çevreye duyarlı mimari tasarım yöntemleri hakkında bilgi ve beceri sahibi olur. | 3 |
5) | Mimarlık ile diğer disiplinler arasındaki ilişkiyi anlama, işbirliği yapabilme, geniş kapsamlı proje geliştirebilme; bağımsız çalışmalarda ve grup çalışmalarında sorumluluk alma becerisine sahip olur. | 3 |
6) | İnsan hakları ve toplumsal çıkarlar açısından sorumluluğunun bilincinde olarak, yapılaşmış çevrenin tasarımında, doğal ve kültürel değerlerin korunmasına önem verir. | 4 |
7) | Mimarinin toplumsal, kültürel, çevresel konularını göz önünde tutarak, tasarım problemlerinin çözümünde, doğal ve yapay kaynakların kullanımında sürdürülebilirliğe önem verir. | 3 |
8) | Mimarlık alanına ilişkin her türlü kavramsal ve kılgısal düşüncesini yazılı, sözlü ve görsel medyayı ve bilişim teknolojilerini kullanarak aktarabilir ve iletişim kurabilir | 3 |
9) | Taşıyıcı sistem, yapı malzemeleri, bina servis sistemleri, yapım sistemleri, yaşam güvenliği gibi yapı teknolojisine yönelik teknik bilgileri anlama ve kullanabilme becerisi kazanır. | 2 |
10) | Tasarım ve uygulama süreçlerinde yasal ve etik sorumluluklarının bilincinde olur. | 3 |