|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Dersin içeriği, kapsamı hakkında açıklamalar |
|
2) |
Süreç ve sonuç ürün olarak Tasarım |
|
3) |
Mimarlık'ta "Bağlam" |
Okuma 1. Idea. 85 Context / Idea. 16 Platform
|
4) |
Mimarlık'ta "Bağlam" |
Okuma 2. Stratification pp.147-151 in Unwin, Simon (1997) Analizing Architecture, Routledge, New York. |
5) |
Biçim Kuramları |
Okuma 3. Design Tactics pp.200-205 : Lawson, Bryan (2005) How Designers Think: The Design Process Demystified,4th ed.,Elsevier |
6) |
Biçim Kuramları |
Reading 4.Gelernter, M.(1995) Sources of Architectural Form, New York: Manchester University Press, pp.1-18 |
7) |
Mimarlıkta Mekan ve Mekansal Organizasyonlar; Mimarlık Tarihinde Mekan Kavramının değişimi |
Okuma 5. Theo van Doesburg - Towards a plastic architecture |
8) |
Mimarlıkta Mekan ve Mekansal Organizasyonlar; Mimarlık Tarihinde Mekan Kavramının değişimi |
Okuma 6.1 Woods, L.,The question of space, http://lebbeuswoods.wordpress.com/2009/11/19/the-question-of-space/
Okuma 6.2. "Space", pp. 256-275 in Adrian Forty,(2004) Words and Buildings: A Vocabulary of Modern Architecture, London: Thames and Hudson
|
9) |
ARA SINAV |
|
10) |
Mimarlıkta Biçim/İşlev İlişkisi Üzerine:
|
Okuma 7. "Function", pp. 174-195 in the book: Forty, Adrian (2004) Words and Buildings:A Vocabulary of Modern Architecture, London: Thames and Hudson.
|
11) |
Teknolojik Değişimler,Yapı Malzeme ve Sistemleri:
Seçilen Örneklerin Yapı Sistemlerinin Karşılaştırmalı Analizi |
Okuma 8: Deplazes,A.(2008) Constructing Architecture,materials processes structures,2nd ed.,Birkhauser pp.13-16
|
12) |
Seçilmiş Örneklerin Karşılaştırmalı Analizi |
|
13) |
Öğrencilerin Seçtikleri Örneklere ait Sunumları |
|
14) |
Sömestr konularının tekrarı. |
|
Ders Notları: |
Excerpts of asked reading materials will be given on weekly basis |
Diğer Kaynaklar: |
1.Clark, R. H. and Pause, M., (1996) Precedents in Architecture, New York: John Wiley and Sons, 2.Deplazes, Andrea (2008) Constructing Architecture: Materials, Processes, Structures, Birkhäuser Architecture; 2nd ed.
3.Forty Adrian (2004)Words andBuildings: A Vocabulary of Modern Architecture, London: Thames and Hudson.
4.Kakkonen (2008) Basics: Design Methods, Birkhauser.
5.Moussavi, Farshid (2009) The Function of Form, Actar.
6.Müller, W. (2012) Mimarlık Atlası Cilt 1 Mezopotamyadan Bizans’a Mimarlık Tarihi,Trans. by Doğan Tuna, YEM Yayınları.
7.Müller, W. (2012) Mimarlık Atlası Cilt 2 Romaneskden Günümüze Mimarlık Tarihi, Trans. by Doğan Tuna, YEM Yayınları.
8. Ots, Enn (2010) Decoding Theory Speak : An Illustrated Guide to Architectural Theory, Routledge. 9.Unvin, Simon (2009) Analysing Architecture, Routledge.
10._(2011) Biçim ve İşlev, ed. by. Hakan Anay ve Ülkü Özten, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Mimarlık Kuram Kitaplığı
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Mimari tasarım, tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için edindiği kuramsal /kavramsal ve kılgısal bilgiyi kullanır. |
|
2) |
Eleştirel düşünme yöntemlerini kullanarak tasarım problemlerinin çözümü için estetik, işlevsel ve yapısal gereklilikleri belirler, tanımlar ve etkin biçimde tartışır. |
|
3) |
Yapılaşmış çevrenin oluşumunda önemli girdiler olan toplumsal örüntüler ile kullanıcı gereksinmelerinin, değerlerinin ve davranışsal normların yerel, bölgesel, ulusal ve uluslararası ölçeklerdeki çeşitliliğinin farkında olur. |
|
4) |
Mimarlık alanında insan ve toplum odaklı, doğal ve yapılı çevreye duyarlı mimari tasarım yöntemleri hakkında bilgi ve beceri sahibi olur. |
|
5) |
Mimarlık ile diğer disiplinler arasındaki ilişkiyi anlama, işbirliği yapabilme, geniş kapsamlı proje geliştirebilme; bağımsız çalışmalarda ve grup çalışmalarında sorumluluk alma becerisine sahip olur. |
|
6) |
İnsan hakları ve toplumsal çıkarlar açısından sorumluluğunun bilincinde olarak, yapılaşmış çevrenin tasarımında, doğal ve kültürel değerlerin korunmasına önem verir. |
|
7) |
Mimarinin toplumsal, kültürel, çevresel konularını göz önünde tutarak, tasarım problemlerinin çözümünde, doğal ve yapay kaynakların kullanımında sürdürülebilirliğe önem verir. |
|
8) |
Mimarlık alanına ilişkin her türlü kavramsal ve kılgısal düşüncesini yazılı, sözlü ve görsel medyayı ve bilişim teknolojilerini kullanarak aktarabilir ve iletişim kurabilir |
|
9) |
Taşıyıcı sistem, yapı malzemeleri, bina servis sistemleri, yapım sistemleri, yaşam güvenliği gibi yapı teknolojisine yönelik teknik bilgileri anlama ve kullanabilme becerisi kazanır. |
|
10) |
Tasarım ve uygulama süreçlerinde yasal ve etik sorumluluklarının bilincinde olur. |
|