ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ENV3008 | Katı Atık Yönetimi | Güz | 3 | 0 | 3 | 7 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. GÖKSEL DEMİR |
Dersin Amacı: | Bu dersin temel amacı atıkların halk sağlığına ve çevreye zarar vermeyecek şekilde yönetmek ve atıkların tekrar kullanımı ve geri dönüşümü konusunda teşvik etmektir. Entegre katı atık yönetimi kapsamında kaynak yönetimi ihtiyacı son yıllarda önemli ölçüde büyümektedir. Bu ders de bu büyümekte olan ihtiyaca karşılık olacak niteliktedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Katı atığın yönetimi ile ilgili bütün aktivitelere uygulanabilecek katı atık yönetimi terimini tanımlar. 2. Evsel katı atığın kaynakları, türleri ve bileşimini sınıflandırır. 3. Evsel katı atığın fiziksel, kimyasal ve biyolojik özelliklerini ayırt eder. 4. Evsel katı atıkta bulunan tehlikeli katı atıkların kaynaklarını, türlerini ve bileşimini ilişkilendirir. 5. Atık işleme, ayırma, depolama ve kaynakta işlemeyi yorumlar. 6. Atık transferi ve taşınımını kategorize eder. VII. Katı atık ve artık madde bertarafını inceleme VIII. Katı atık dönüşüm teknolojilerinin kritiğini yapma IX. Tıbbi atıklar, transfer rotası optimizasyonu gibi diğer konuları inceleme |
Atıkların yönetiminin mühndislik tasarımı ve işletmesi. Atık toplama, depolama, aktarma, ve işleme. Organik atıkların kompostlanması, arıtımı ve uzaklaştırılması, bütünleşik atık yönetimi, katı atık karakterizasyonu ve sınıflandırılması. Azaltma, tekrar kullanım ve geri dönüşüm kavramları. Kaynakların geri kazanımı ve kullanımı, atıkların yaşam döngü değerlendirmesi, fiziksel ve kimyasal arıtım metodları ve kompostlaştırma. Yer seçimini de içerecek şekilde çöp depolama alanı tasarımı ve işletimi. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Katı Atık Yönetimini Değerlendirme | ||
2) | Evsel katı atığın kaynakları, türleri ve bileşimi | ||
3) | Evsel katı atığın fiziksel, kimyasal ve biyolojik özellikleri | ||
4) | Evsel katı atıkta bulunan tehlikeli atıkların kaynakları, türleri ve bileşimi | ||
5) | İşleme, ayırma, depolama ve kaynakta işleme | ||
6) | Katı atık ayırma ve işleme | ||
7) | Aktarma ve taşıma / Ara Sınav | ||
8) | Aktarma ve taşıma | ||
9) | Katı atık ve artıkların bertarafı (Bölüm 1) | ||
10) | Katı atık ve artıkların bertarafı (Bölüm 2,3) | ||
11) | Isıl dönüşüm teknolojileri / Arasınav | ||
12) | Isıl Dönüşüm Teknolojileri | ||
13) | Biyolojik Dönüşüm Teknolojileri | ||
14) | Diğer konular (Tıbbi atıklar, transfer rotası optimizasyonu, vd.) |
Ders Notları: | 1) Tchobanoglous G., Theisen H., Vigil S.A. Integrated Solid Waste Management: Engineering Principles and Management Issues. McGraw-Hill International Editions. ISBN: 0-07-063237-5 |
Diğer Kaynaklar: | Handouts and visual material will be given weekly. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 0 |
Laboratuar | 0 | % 0 |
Uygulama | 0 | % 0 |
Arazi Çalışması | 0 | % 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | % 0 |
Küçük Sınavlar | 3 | % 15 |
Ödev | 0 | % 0 |
Sunum | 0 | % 0 |
Projeler | 1 | % 25 |
Seminer | 0 | % 0 |
Ara Sınavlar | 2 | % 20 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 40 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 35 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 65 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü | |
Ders Saati | 14 | 42 | |
Laboratuvar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 60 | |
Sunum / Seminer | |||
Proje | 1 | 8 | |
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar | 3 | 3 | |
Ara Juri | |||
Ara Sınavlar | 2 | 4 | |
Rapor Teslimi | |||
Juri | |||
Final | 1 | 2 | |
Toplam İş Yükü | 119 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |