ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ESE4412 Güç Santralleri Mühendisliği Güz 3 0 3 6
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: En
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi GÜRKAN SOYKAN
Dersin Amacı: Bu ders, elektrik enerjisi üretmek için kullanılan farklı teknolojilerdeki temel kavramları tanıtarak elektrik santrali mühendisliğinin temelleri üzerinde durmaktadır.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Güç santrali tasarımındaki temel konuları tanımlar,
2. Buhar tabanlı çalışan güç santrallerini açıklar,
3. Buhar tabanlı güç santrallerinde kullanılan yakıt çeşitlerini sınıflandırabilir,
4. Hidroelektrik santrallerın çalışma presiplerini anlar,
5. Nükleer santralların çalışma presiplerini anlar,
6. Yenilenebilir enerji kullanan güç santrallerinin çalışma prensiplerini anlar.

Dersin İçeriği

Elektrik santrallerinin temelleri, enerji kaynakları ve kullanımı, değişken yük, buhar tabanlı güç santralları, santrallarda kullanılan yakıtlar, dizel güç santralları, gaz türbünlü santrallar, hidroelektrik santrallar, nükleer santrallar, güneş enerjisi ve rüzgar enerjisi.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Güç santrallarının temelleri
2) Enerji kaynakları ve kullanımları
3) Değişken yük, terimler ve faktörler.
4) Buhar santrali
5) Buhar santrallarında kullanılan yakıt türleri.
6) Dizel Güç Santralları.
7) Gaz türbünlü güç santralları.
8) Hidroelektrik güç santralları.
9) Nükleer güç santralları.
10) Güneş enerjisi.
11) Rüzgar enerjisi.
12) Hidrojen enerjisi.
13) Biyoyakıtlar.
14) Ders konularının tekrarı.

Kaynaklar

Ders Notları: Raja, A.K., Srivastava, A.P., Dwivedi, M., “Power Plant Engineering”, New Age International Publishers, 2006.
Diğer Kaynaklar: Black & Veatch, “Power Plant Engineering”, Springer, 1996.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam % 0
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar 2 % 10
Ödev 2 % 10
Sunum % 0
Projeler % 0
Seminer % 0
Ara Sınavlar 1 % 35
Ara Juri % 0
Final 1 % 45
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 55
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 45
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Laboratuvar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması 16 80
Sunum / Seminer
Proje
Ödevler 2 10
Küçük Sınavlar 2 2
Ara Juri
Ara Sınavlar 1 2
Rapor Teslimi
Juri
Final 1 2
Toplam İş Yükü 138

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı