BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
COP4446 Inn the box – Microsoft Dynamics ile Müşteri İlişkileri Yönetimi Güz
Bahar
3 0 3 5
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: En
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. ADEM KARAHOCA
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. ADEM KARAHOCA
Dr. Öğr. Üyesi YÜCEL BATU SALMAN
Dersin Amacı: Müşteri İlişkileri Yönetimi, geleneksel ve e-iş ortamında birlikte müşteri desteği için altyapı oluşturan tedarikçiler, teknoloji ve müşteriler arasındaki dairesel ilişkiyi açıklar. Bu ders aynı zamanda, .NET teknolojileri laboratuvar çalışmaları ile Microsoft CRM uygulamasını genişletir.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Geleneksel ve e-Ticaret firmaları için CRM ihtiyacını anlatır
2. Müşteri strateji geliştirme temellerini tanımlar
3. Müşterinin yaşam boyu yönetimini ve değerini anlatır.
4. CRM teknolojisini (Microsoft CRM) etkin biçimde kullanır

Dersin İçeriği

CRM kavramları, CRM uygulama kavramları, pazarlama yönetimi, satış yönetimi, hizmet yönetimi, raporlama, iş akışı yönetimi, profil yönetimi, CRM uygulama özelleştirmesi

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) CRM kavramları
2) CRM uygulama kavramları
3) Pazarlama yönetimi
4) Satış yönetimi
5) Servis yönetimi
6) Servis idaresi
7) Servis idaresi / Ara Sınav
8) Raporlama
9) İş akışı yönetimi
10) Bakış yönetimi
11) CRM uygulaması 1, özelleştirme
12) CRM uygulaması 1, özelleştirme
13) Grup proje sunumları
14) Grup proje sunumları

Kaynaklar

Ders Notları: Working with Microsoft Dynamics™ CRM 4.0, Mike Snyder; Jim Steger,2008, ISBN: 0-7356-2378-3
Diğer Kaynaklar: CRM ile ilgili makaleler, ders notları ve ayrıca Microsoft CRM için yayınlanan web içerikleri ve kalan tüm malzemeleri içeren malzemeler sunulacaktır. Materials including CRM related articles, lecture notes and also web contents published for Microsoft CRM and all remaining materials will be submitted internally.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam % 0
Laboratuar 1 % 10
Uygulama % 0
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev % 0
Sunum % 0
Projeler 1 % 20
Seminer % 0
Ara Sınavlar 1 % 30
Ara Juri % 0
Final 1 % 40
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 3 6 18
Sunum / Seminer 0 0 0
Proje 1 25 25
Ödevler 0 0 0
Küçük Sınavlar 4 3 12
Ara Juri 0 0 0
Ara Sınavlar 0 0 0
Rapor Teslimi 0 0 0
Juri 0 0 0
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 117

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Matematik, fen bilimleri ve bilgisayar mühendisliğine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
2) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
4) Bilgisayar mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
5) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya bilgisayar mühendisliği araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
7) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
8) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9) Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
10) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
11) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.