ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
SEN2102 | IBM - Veritabanı Programlama | Güz | 2 | 2 | 3 | 6 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi TAMER UÇAR |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi TAMER UÇAR Dr. Öğr. Üyesi YÜCEL BATU SALMAN |
Dersin Amacı: | Dersin amacı öğrencilere veritabanı güdümlü web uygulamaları için ilişkisel veritabanlarının tasarım ve uygulamalarını geliştirme kabiliyetlerini kazandırmaktır. Genel amaç, SWL ve PL/SQL'de uzmanlaşarak ve veritabanlarında dinamik web programlama tekniklerine yoğunlaşarak veritabanı programlama yöntemlerini anlamaktır. Ders, SQL, ileri düzey SQL, PL/SQL ve veritabanı yönetim sistemleri kullanarak mimari tasarımı içerir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Veritabanı sistemlerini kullanır, geliştirmek ve tasarlamak için temel kavramlarını tanımlar 2. Gerçek dünya durumları için analitik bir yaklaşım geliştirir 3. Problem çözme becerilerini geliştirir 4. Veri modeli ve mantıksal veritabanı tasarlar, veritabanı uygulaması oluşturur 5. SQL kullanarak veritabanı sorguları tasarlar 6. PL / SQL programlama temellerini tanımlar 7. PL / SQL ile veritabanı uygulamaları geliştirir 8. Düzgün eşzamanlı işlemler yöneterek veritabanı uygulamaları geliştirir. 9. Veritabanı arayüzü tasarlar |
Dersin içeriği veritabanı kavramları, veritabanı tasarımı, veri modelleme ve normalizasyon, Oracle'a genel kakış, Oracle tabloları, veri yönetimi ve tablolardan bilgi çekme, fonksiyonlar ve gruplama, birleştirme (join) işlemleri, PL/SQL dilinin temelleri, PL/SQL kontrol yapıları ve gömülü SQL, PL/SQL imleç ve istisnaları, PL/SQL bileşik veri türleri (kayıtlar, tablolar, vektör dizileri), prosedür, fonksiyon, paket ve tetikleyici, Java ile Oracle, mimari ve yönetim konularından oluşmaktadır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Veritabanı Konseptleri: İlişkisel Bir Yaklaşım | ||
2) | Veritabanı Tasarımı : Veri Modelleme ve Normalizasyon | ||
3) | Oracle: Genel Bakış / Oracle Tabloları: DDL | ||
4) | Tablolar ile Çalışma: Veri Yönetimi ve Bilgi Çekme | ||
5) | Tablolar ile Çalışma: Fonksiyonlar ve Gruplama / Join(Birleştirme) İşlemleri | ||
6) | PL/SQL: Bir Programlama Dili | ||
7) | PL/SQL Temelleri | ||
8) | PL/SQL: Kontrol Yapıları ve Gömülü SQL | ||
9) | PL/SQL İmleç ve İstisnalar | ||
10) | PL/SQL Bileşik Veri Türleri: Kayıtlar, Tablolar, Vektör dizileri | ||
11) | Prosedür, Fonksiyon, Paket ve Tetikleyici | ||
12) | Java ile Oracle: JDBC ve SQLj Rehberi | ||
13) | Mimari ve Yönetim | ||
14) | Proje Sunumları |
Ders Notları: | Silberschatz, A., Korth, H.F., Sudarshan, S., Database System Concepts, 5th Edition, McGraw Hill. Elmasri, R., Navathe, S.B., Fundamentals of Database Systems, 5th Edition, Addison Wesley. Shah, N., Database Systems Using Oracle: A Simplified Guide to SQL and PL/SQL, Pearson Prentice Hall. |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 15 |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | 2 | % 10 |
Ödev | 1 | % 5 |
Sunum | 1 | % 10 |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 40 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 14 | 2 | 28 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 5 | 3 | 15 |
Sunum / Seminer | 1 | 8 | 8 |
Proje | 1 | 15 | 15 |
Ödevler | 2 | 5 | 10 |
Küçük Sınavlar | 2 | 2 | 4 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 14 | 14 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü | 140 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |