ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
COP4413 | Mercedes Benz Turk Ticari Araç Mühendisliği | Güz | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. MEHMET BERKE GÜR |
Dersi Veren(ler): |
Doç. Dr. MEHMET BERKE GÜR |
Dersin Amacı: | Dersin amacı öğrencilere otomotiv sanayinde (özellikle ticari araçlarda) uygulanan tasarım süreçleri hakkında genel bilgiler vermektir. Dersin detaylı amaçları aşağıda sıralanmıştır: 1) Mercedes-Benz Turk'te üretilen ticari araçlar hakkında bilgilendirmek, 2) Raporlama süreçlerini tanıtmak, 3) Tasarım sürecinde planlama ve bilişim teknolojileri bölümlerinin görevlerini açıklamak, 4) Yapısal analiz, test ve doğrulama yaklaşımlarını sunmak, 5) Kalite kontrolü sürecini tanıtmak, 6) Müşteri odaklı tasarım, ürün özelleştirmesi ve yönetimini anlatmak, 7) Endüstride kullanılan standart ve düzenlemeleri ana hatları ile açıklamak, 8) Ticari araç bileşenlerinin ve alt sistemlerinin tanıtılması. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1) Ticari araçları sınıflandırabilmek, 2) Raporlamanın ticari araç tasarım sürecindeki önemini anlamak, 3) Stok yönetiminde kurumsal kaynak planlaması ile ilgili süreçlerin ve önemlerinin öğrenmek, 4) Ticari araçlarda aktarma, süspansiyon, direksiyon, mekatronik, kabin, motor şasi gibi alt sistemlerin ana bileşenlerini açıklayabilmek 5) Temel aktarma, süspansiyon ve direksiyon sistem hesaplarını yapabilmek, 6) Yapısal tasarım ve testlerde gerçekleşen ana işlemleri tanımlamak, 7) Kabin içi ve koltuk tasarım sürecinde ana kavramları açıklamak, 8) Hata türü ve etkileri analizini ürün kalite kontrolü ve güvenilirlik ile ilişkilendirebilmek, 9) Otomotiv endüstrisinde uygulanan ana düzenlemelerin tasarım sürecine olan etkilerini ilişkilendirebilmek, 10) Gerçek bir otomotiv mühendislik problemini incelemek ve çözüm geliştirebilmek. |
COOP4413 Mercedes-Benz Türk (MBT) Ticari Araç Tasarım (CVD) dersi 4. sınıf mekatronik mühendisliği ve elektrik-elektronik mühendisliği öğrencilerine yönelik hazırlanmış bölüm seçmeli dersidir. Derste otomotiv mühendisliği alanına yönelmek isteyen mühendis adaylarına yönelik, bilhassa ticari araç tasarımına odaklı, araç tasarım sürecinin tüm evrelerine değinilmektedir. Konular MBT'deki tasarım süreci ile uyumlu bir sırada öğrencilere sunulmaktadır. Teknik, yeni ürün tasarım/geliştirme ve idari yaklaşımlar içerikli dersler, konularında uzman MBT mühendisi ve diğer personelleri tarafından verilmektedir. Ders içeriği, fabrika ve test tesisleri ziyareti ile bu ziyaret sırasında yapılan uygulamalı dersler ile zenginleştirilmiştir. H1: Giriş ve Firma Tanıtımı H2: Ticari Araç Teknolojilerinin Tarihi H3: Standart ve Düzenlemeler H4: Tüm Araca Genel Bakış H5: Araç Sistemleri (Şasi) H6: Araç Sistemleri (Kabin) H7: Tekrar ve Ara Sınav H8: Araç Sistemleri (Mekatronik) H9: Araç Sistemleri (Kabin İçi ve Koltuklar) H10: Fabrika Ziyareti (İstanbul) H11: Hata Türü ve Etki Analizi H12: Aktarma ve Motor Sistemleri H13: Benzetimler ve Testler H14: Ticari Araçlarda Yeni Eğilimler |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Giriş ve Firma Tanıtımı | ||
2) | Ticari Araç Teknolojilerinin Tarihi | ||
3) | Standart ve Düzenlemeler | ||
4) | Tüm Araca Genel Bakış | ||
5) | Araç Sistemleri (Şasi) | ||
6) | Araç Sistemleri (Kabin) | ||
7) | Tekrar ve Ara Sınav | ||
8) | Araç Sistemleri (Mekatronik) | ||
9) | Araç Sistemleri (Kabin İçi ve Koltuklar) | ||
10) | Fabrika Ziyareti (İstanbul) | ||
11) | Hata Türü ve Etki Analizi | ||
12) | Aktarma ve Motor Sistemleri | ||
13) | Benzetimler ve Testler | ||
14) | Ticari Araçlarda Yeni Eğilimler |
Ders Notları: | COP4413 Mercedes-Benz Türk Commercial Vehicle Design Lecture notes |
Diğer Kaynaklar: | 1) Fundamentals of Medium/heavy Duty Commercial Vehicle Systems, ISBN 978-1-284-04116-3 2) Grundlagender Nutzfahrzeugtechnik, ISBN 978-3-7812-1959-5 3) Nutzfahrzeugtechnik, ISBN 978-3-658-09536-9 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 10 | % 15 |
Laboratuar | 0 | % 0 |
Uygulama | 0 | % 0 |
Arazi Çalışması | 0 | % 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | % 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | % 0 |
Ödev | 0 | % 0 |
Sunum | 0 | % 0 |
Projeler | 0 | % 0 |
Seminer | 0 | % 0 |
Ara Sınavlar | 1 | % 35 |
Ara Juri | 0 | % 0 |
Final | 1 | % 50 |
Rapor Teslimi | 0 | % 0 |
Juri | 0 | % 0 |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 3 | 39 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 1 | 3 | 3 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 6 | 96 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 140 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |