ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
INE1003 | Eleştirel Düşünme | Güz | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. SABRİ TANKUT ATAN |
Dersin Amacı: | Bu ders 1.sınıf endüstri mühendislerinin yüksek seviyede kişisel gelişimleri için kritik düşünme becerilerini geliştirmeye yönelik tasarlanmıştır. Ders kritik düşünmenin temel özelliklerinin tanımlanmasıyla başlar. Argüman nedir, iyi bir argüman nasıl olur, tipik düşünme hataları nelerdir gibi konular örnekleriyle aktarılarak öğrencinin eleştirel düşünme becerilerini artırması sağlanır. Öğrencilerden okuma ödevleri ve eleştirel bir makale yazımıyla eleştirel düşünme becerilerini göstermeleri ve ilerletmeleri beklenir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Eleştirel düşünme terminolojisine aşina olmak 2. Eleştirel düşünmenin ne olduğunu ve eleştirel düşünebilen insanların eleştirel düşünemeyen insanlardan farkının ne olduğunu bilmek 3. Bir argümanı analiz edebilmek 4. Sık kullanılan argüman çeşitlerinin ve bunların kurgularının ne olduğunu bilmek 5. Tipik düşünme hatalarını tespit edebilmek |
1. Hafta: Eleştirel düşünmeye hızlı bir giriş 2. Hafta: Adil düşünebilmek 3. Hafta: Ne tartışıyoruz? 4. Hafta: İyi bir argüman nasıl olur? 5. Hafta: Akıl yürütme 6. Hafta: Düşünme hataları (safsatalar) 7. Hafta: Düşünme hataları (safsatalar) 8. Hafta: Argüman çeşitleri 9. Hafta: Vize 10. Hafta: Kendini ifade ederken yapılan hatalar 11. Hafta: Kandırma yöntemleri 12. Hafta: Argümanlardaki varsayımlar 13. Hafta: İyi bir argümanın bileşenleri 14. Hafta: Tartışma formatları |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Eleştirel düşünmeye hızlı bir giriş | ||
2) | Adil düşünebilmek | ||
3) | Neyi tartışıyoruz? | ||
4) | İyi bir argüman nasıl olur? | ||
5) | Akıl yürütme | ||
6) | Düşünme hataları (safsatalar) | ||
7) | Düşünme hataları (safsatalar) | ||
8) | Argüman çeşitleri | ||
9) | Vize | ||
10) | Kendini ifade ederken yapılan hatalar | ||
11) | Kandırma yöntemleri | ||
12) | Argümanlardaki varsayımlar | ||
13) | İyi bir argümanın bileşenleri | ||
14) | Tartışma formatları |
Ders Notları: | Gerekli içerikler Itslearning üzerinden sağlanır. Bazı ek çalışma kaynakları aşağıda listelenmiştir. All necessary materials will be made available on Itslearning. Additional study references are listed below. |
Diğer Kaynaklar: | www.criticalthinking.org Cohen, E.D. Critical Thinking Unleashed, Rowman Littlefield, 2009. Cottrell, S. Critical Thinking Skills, Palgrave Macmillan, 2005. Epstein, R.L. Critical Thinking, Thomson Wadsworth, 2006. Howard-Snyder et Al. The Power of Logic, McGraw Hill, 2013. Ruggiero, V.R. Beyond Feelings: A Guide to Critical Thinking, McGraw Hill, 2012. Weston, A. A Rulebook for Arguments, Hackett Publishing, 2017. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 42 | % 0 |
Laboratuar | 0 | % 0 |
Uygulama | 0 | % 0 |
Arazi Çalışması | 0 | % 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | % 0 |
Küçük Sınavlar | 12 | % 12 |
Ödev | 4 | % 18 |
Sunum | 0 | % 0 |
Projeler | 0 | % 0 |
Seminer | 0 | % 0 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Ara Juri | 0 | % 0 |
Final | 1 | % 40 |
Rapor Teslimi | 1 | % 10 |
Juri | 0 | % 0 |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü | |
Ders Saati | 14 | 42 | |
Laboratuvar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 13 | |
Sunum / Seminer | |||
Proje | |||
Ödevler | 4 | 40 | |
Küçük Sınavlar | |||
Ara Juri | |||
Ara Sınavlar | 1 | 10 | |
Rapor Teslimi | 1 | 20 | |
Juri | |||
Final | 1 | 20 | |
Toplam İş Yükü | 145 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |