ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
INE1003 Eleştirel Düşünme Güz 3 0 3 6
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: En
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. SABRİ TANKUT ATAN
Dersin Amacı: Bu ders 1.sınıf endüstri mühendislerinin yüksek seviyede kişisel gelişimleri için kritik düşünme becerilerini geliştirmeye yönelik tasarlanmıştır. Ders kritik düşünmenin temel özelliklerinin tanımlanmasıyla başlar. Argüman nedir, iyi bir argüman nasıl olur, tipik düşünme hataları nelerdir gibi konular örnekleriyle aktarılarak öğrencinin eleştirel düşünme becerilerini artırması sağlanır. Öğrencilerden okuma ödevleri ve eleştirel bir makale yazımıyla eleştirel düşünme becerilerini göstermeleri ve ilerletmeleri beklenir.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Eleştirel düşünme terminolojisine aşina olmak
2. Eleştirel düşünmenin ne olduğunu ve eleştirel düşünebilen insanların eleştirel düşünemeyen insanlardan farkının ne olduğunu bilmek
3. Bir argümanı analiz edebilmek
4. Sık kullanılan argüman çeşitlerinin ve bunların kurgularının ne olduğunu bilmek
5. Tipik düşünme hatalarını tespit edebilmek

Dersin İçeriği

1. Hafta: Eleştirel düşünmeye hızlı bir giriş
2. Hafta: Adil düşünebilmek
3. Hafta: Ne tartışıyoruz?
4. Hafta: İyi bir argüman nasıl olur?
5. Hafta: Akıl yürütme
6. Hafta: Düşünme hataları (safsatalar)
7. Hafta: Düşünme hataları (safsatalar)
8. Hafta: Argüman çeşitleri
9. Hafta: Vize
10. Hafta: Kendini ifade ederken yapılan hatalar
11. Hafta: Kandırma yöntemleri
12. Hafta: Argümanlardaki varsayımlar
13. Hafta: İyi bir argümanın bileşenleri
14. Hafta: Tartışma formatları

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Eleştirel düşünmeye hızlı bir giriş
2) Adil düşünebilmek
3) Neyi tartışıyoruz?
4) İyi bir argüman nasıl olur?
5) Akıl yürütme
6) Düşünme hataları (safsatalar)
7) Düşünme hataları (safsatalar)
8) Argüman çeşitleri
9) Vize
10) Kendini ifade ederken yapılan hatalar
11) Kandırma yöntemleri
12) Argümanlardaki varsayımlar
13) İyi bir argümanın bileşenleri
14) Tartışma formatları

Kaynaklar

Ders Notları: Gerekli içerikler Itslearning üzerinden sağlanır. Bazı ek çalışma kaynakları aşağıda listelenmiştir. All necessary materials will be made available on Itslearning. Additional study references are listed below.
Diğer Kaynaklar: www.criticalthinking.org Cohen, E.D. Critical Thinking Unleashed, Rowman Littlefield, 2009. Cottrell, S. Critical Thinking Skills, Palgrave Macmillan, 2005. Epstein, R.L. Critical Thinking, Thomson Wadsworth, 2006. Howard-Snyder et Al. The Power of Logic, McGraw Hill, 2013. Ruggiero, V.R. Beyond Feelings: A Guide to Critical Thinking, McGraw Hill, 2012. Weston, A. A Rulebook for Arguments, Hackett Publishing, 2017.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 42 % 0
Laboratuar 0 % 0
Uygulama 0 % 0
Arazi Çalışması 0 % 0
Derse Özgü Staj 0 % 0
Küçük Sınavlar 12 % 12
Ödev 4 % 18
Sunum 0 % 0
Projeler 0 % 0
Seminer 0 % 0
Ara Sınavlar 1 % 20
Ara Juri 0 % 0
Final 1 % 40
Rapor Teslimi 1 % 10
Juri 0 % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Laboratuvar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 13
Sunum / Seminer
Proje
Ödevler 4 40
Küçük Sınavlar
Ara Juri
Ara Sınavlar 1 10
Rapor Teslimi 1 20
Juri
Final 1 20
Toplam İş Yükü 145

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı