CERRAHİ HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ (TR, T) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
INE4112 | Sistem Analizi | Güz | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi TUĞCAN DEMİR |
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. MUSTAFA ÖZBAYRAK |
Dersin Amacı: | Sistem kavramını ve bileşenlerini aktarmak. Sistem sınıflandırma, hiyerarşi, sistem modelleme açıklanacaktır. Öğrenciler, koşulları göz önüne alarak sistem parametreleri, girdi/çıktı gereksinimlerini belirlemeyi öğreneceklerdir. Sistem analizinin temelleri, geliştirme metodolojileri, organizasyonel sistemleri modelleme, fizibilite çalışmaları, analiz süreci, iş akış diyagramları aktarılacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Sistemi, elemanlarını, etkileşimleri ve amacını tanımlamak, Sistemleri sınıflandırma, sistem özelliklerini belirlemek, Sistem mühendisliği yaklaşımını sistem analizine uyarlamak ve sistem analistinin rolünü açıklamak, Sistem analizinde kullanılan farklı modelleri oluşturmak, Sistem geliştirme metodolojilerini belirlemek ve sistem yaşam döngüsünü incelemek, Fizibilite tekniklerini belirlemek ve çeşitli teknikler arasındaki farkları tanımlamak, Veri akış diyagramı tasarlamak, Süreç spesifikasyonlarını değerlendirmek ve karar verme teknikleri kullanmak |
Sistem, roller ve geliştirme metodolojileri Organizasyonel sistemleri anlama ve modelleme Proje yönetimi Veri toplama: interaktif yöntemler Veri toplama: kapalı yöntemler Çevik modelleme ve prototip geliştirme Veri akış diyagramları kullanma Veri sözlükleri kullanarak sistem analizi Süreç spesifikasyonları ve yapısal kararlar Nesne tabanlı sistem analizi ve tasarımı Tasarımın temelleri Kalite güvencesi ve uygulanması |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Sistem, roller ve geliştirme metodolojileri | ||
2) | Organizasyonel sistemleri anlama ve modelleme | ||
3) | Proje yönetimi | ||
4) | Veri Toplama | ||
5) | Veri toplama: kapalı yöntemler | ||
6) | Çevik modelleme ve prototip geliştirme | ||
7) | Veri akış diyagramları kullanma | ||
8) | Veri akış diyagramları kullanma | ||
9) | Veri sözlükleri kullanarak sistem analizi | ||
10) | Süreç spesifikasyonları ve yapısal kararlar | ||
11) | Nesne tabanlı sistem analizi ve tasarımı | ||
12) | Tasarımın temelleri | ||
13) | Kalite güvencesi ve uygulanması | ||
14) | Proje sunumları |
Ders Notları: | “Systems Analysis and Design”, Kendall & Kendall, Pearson Prentice Hall. |
Diğer Kaynaklar: | None |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | 1 | % 15 |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 25 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 60 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 25 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 75 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 4 | 56 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 1 | 25 | 25 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 10 | 10 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 11 | 11 |
Toplam İş Yükü | 144 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Lisansüstü düzey yeterliliklerine dayalı olarak kanıta dayalı uygulamalar doğrultusunda, bütüncül bir anlayış ile kapsamlı bakım verebilmek. | |
2) | Hemşirelik uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmak. | |
3) | Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. | |
4) | Sağlığın korunması ve geliştirilmesinde bireyin bakım gereksinimlerini saptamak, hemşirelik model/ kuramlarını kullanmak. | |
5) | Toplumsal sorumluluk bilinciyle, sağlık ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde araştırma ve projelerde görev almak. | |
6) | Birey, aile ve toplumun sağlık düzeyinin yükseltilmesi ve sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik, eğitim ve danışmanlık becerisine sahip olmak. | |
7) | Toplumun sağlık sorunlarına duyarlı olmak ve çözüm önerileri geliştirebilmek, uzmanlık alanında projelerde aktif görevler almak. | |
8) | Profesyonel rol ve sorumlulukların yerine getirilmesinde, multidisipliner bir anlayış ve işbirliği içinde olmak, uygun iletişim tekniklerini kullanmak. | |
9) | Hemşirelik eğitimi, uygulama, araştırma ve yönetimi uzmanlık alanlarında bilişim ve bakım teknolojilerini kullanmak. | |
10) | Hemşirelik alanındaki ulusal ve uluslararası mesleki literatürleri izlemek, bilimsel çalışmalar yapmak ve araştırma sonuçlarını uygulamalarına sistemli olarak aktarabilmek. | |
11) | En az bir yabancı dil bilerek, alanındaki gelişmeleri takip edebilmek ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde etkin iletişim ve işbirliği içinde olmak, kültürlerarası bakıma katkı sağlayacak çalışmalar yapmak. | |
12) | Mesleğin gelişimine katkı sağlayacak organizasyonlarda aktif olarak görev ve sorumluluk almak ve eleştirel yaklaşımla çözümler üretebilmek. |