ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
INE4112 | Sistem Analizi | Güz | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | Graduate |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. MUSTAFA ÖZBAYRAK |
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. MUSTAFA ÖZBAYRAK |
Dersin Amacı: | Sistem kavramını ve bileşenlerini aktarmak. Sistem sınıflandırma, hiyerarşi, sistem modelleme açıklanacaktır. Öğrenciler, koşulları göz önüne alarak sistem parametreleri, girdi/çıktı gereksinimlerini belirlemeyi öğreneceklerdir. Sistem analizinin temelleri, geliştirme metodolojileri, organizasyonel sistemleri modelleme, fizibilite çalışmaları, analiz süreci, iş akış diyagramları aktarılacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Sistemi, elemanlarını, etkileşimleri ve amacını tanımlamak, Sistemleri sınıflandırma, sistem özelliklerini belirlemek, Sistem mühendisliği yaklaşımını sistem analizine uyarlamak ve sistem analistinin rolünü açıklamak, Sistem analizinde kullanılan farklı modelleri oluşturmak, Sistem geliştirme metodolojilerini belirlemek ve sistem yaşam döngüsünü incelemek, Fizibilite tekniklerini belirlemek ve çeşitli teknikler arasındaki farkları tanımlamak, Veri akış diyagramı tasarlamak, Süreç spesifikasyonlarını değerlendirmek ve karar verme teknikleri kullanmak |
Sistem, roller ve geliştirme metodolojileri Organizasyonel sistemleri anlama ve modelleme Proje yönetimi Veri toplama: interaktif yöntemler Veri toplama: kapalı yöntemler Çevik modelleme ve prototip geliştirme Veri akış diyagramları kullanma Veri sözlükleri kullanarak sistem analizi Süreç spesifikasyonları ve yapısal kararlar Nesne tabanlı sistem analizi ve tasarımı Tasarımın temelleri Kalite güvencesi ve uygulanması |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Sistem, roller ve geliştirme metodolojileri | ||
2) | Organizasyonel sistemleri anlama ve modelleme | ||
3) | Proje yönetimi | ||
4) | Veri Toplama | ||
5) | Veri toplama: kapalı yöntemler | ||
6) | Çevik modelleme ve prototip geliştirme | ||
7) | Veri akış diyagramları kullanma | ||
8) | Veri akış diyagramları kullanma | ||
9) | Veri sözlükleri kullanarak sistem analizi | ||
10) | Süreç spesifikasyonları ve yapısal kararlar | ||
11) | Nesne tabanlı sistem analizi ve tasarımı | ||
12) | Tasarımın temelleri | ||
13) | Kalite güvencesi ve uygulanması | ||
14) | Proje sunumları |
Ders Notları: | “Systems Analysis and Design”, Kendall & Kendall, Pearson Prentice Hall. |
Diğer Kaynaklar: | None |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | 1 | % 15 |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 25 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 60 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 25 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 75 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 4 | 56 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 1 | 25 | 25 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 10 | 10 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 11 | 11 |
Toplam İş Yükü | 144 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |