MÜZİK (TÜRKÇE, TEZLİ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
INE4106 | İş Süreçlerinin Yeniden Yapılandırılması | Güz | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. ADNAN ÇORUM |
Dersin Amacı: | Kurumsal Kaynak Planlama (ERP) sistemleri entegrasyonuna odaklanan İş Süreçlerinin Yeniden Tasarlanması (BPR) dersinin amacı, katılımcılara ERP teknolojisini etkili bir şekilde kullanırken kuruluşlar içindeki iş süreçlerini analiz etmek, yeniden tasarlamak ve optimize etmek için gereken temel bilgi ve becerileri kazandırmaktır. Derste Kullanılan Öğretim Yöntemleri ve Teknikleri: Ders anlatımı, okuma, tartışma, konuk konuşmacı. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. BPR'nin temel kavramlarını ve ilkelerini, tarihini, evrimini ve çağdaş organizasyon yönetimindeki önemini anlamak. 2. ERP sistemlerinin yetenekleri ve işlevleri ve işlevsel alanlar arasında iş süreci optimizasyonunu ve entegrasyonunu sağlamadaki rolleri hakkında fikir edmek. 3. ERP sistemi uyumuna özel bir odaklanma ile analiz ve değerlendirme yoluyla mevcut iş süreçlerindeki verimsizlikleri, darboğazları ve iyileştirme fırsatlarını belirlemede yeterlilik geliştirmek. 4. Verimliliği, etkinliği ve genel organizasyon performansını artırmak için iş süreçlerini yeniden hayal etme ve yeniden tasarlama tekniklerini ve metodolojilerini edinmek, uygulanabilir olduğunda ERP sistemi işlevlerini entegre etmek. 5. ERP sistemi benimsenmesi ve kullanımına özel bir vurgu yaparak, organizasyonel değişimi teşvik etme, direnci aşma ve çeşitli işlevsel alanlar ve departmanlar arasında BPR girişimlerini başarıyla uygulama stratejilerini keşfetmek. 6. Öğrencileri, ERP sistemleriyle entegre BPR ilkelerinin ve uygulamalarının etkili bir şekilde uygulanması yoluyla organizasyonel dönüşüme yönlendirme ve yenilikçilik ve sürekli iyileştirme kültürünü teşvik etmede liderlik rollerine hazırlamak. |
İş Süreçleinin Yeniden Tasarımı (BPR) Değişim Yönetimi ERP Sistemleri Entegre İş Süreçleri Satış ve Dağıtım Süreci Satın Alma Süreci Üretim Süreci Operasyon Yönetimi Rekabetçilik, strateji ve üretkenlik Ürün ve Hizmet Tasarımı Süreç Seçimi ve Tesis Düzeni Tam Zamanında (JIT) ve Yalın Operasyonlar |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | İş Süreclerinin yeniden planlamasına giriş | ||
2) | İş Süreçlerinin Yeniden Planlaması | ||
3) | Bilgi teknolojilerinde ve bilgi sistemlerinde iş süreçlerinin yeniden planlaması | ||
4) | İş süreçlerinin yeniden planlamasında uygulama metotları | ||
5) | İSYP'de Başarı faktörleri ve engeller | ||
6) | İş geliştirme yönetiminde kültürel faktörler | ||
7) | Süreç modellemeye genel bakış | ||
8) | Ara Sınav | ||
9) | Süreç Analizi | ||
10) | Süreç analizi ve sanal organizasyonların tasarlanması | ||
11) | Yalın üretim ve girişimleri | ||
12) | Kurumsal kaynak planlaması ve Fonksiyonel Bilgi | ||
13) | Sanal organizasyonlar, sanal takımları ve hibrid takımlar |
Ders Notları: | William J. Stevenson (2019): Operations Management, 14th Ed., McGraw Hill. Simha R. Magal, Jeffrey Word (2012): Integrated Business Processes with ERP Systems, John Wiley & Sons Inc. |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 0 | % 0 |
Laboratuar | 0 | % 0 |
Uygulama | 0 | % 0 |
Arazi Çalışması | 0 | % 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | % 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | % 0 |
Ödev | 0 | % 0 |
Sunum | 0 | % 0 |
Projeler | 1 | % 30 |
Seminer | 0 | % 0 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Ara Juri | 0 | % 0 |
Final | 1 | % 40 |
Rapor Teslimi | 0 | % 0 |
Juri | 0 | % 0 |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 30 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 70 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü | |
Ders Saati | 14 | 42 | |
Laboratuvar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 62 | |
Sunum / Seminer | 1 | 8 | |
Proje | 7 | 27 | |
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar | |||
Ara Juri | |||
Ara Sınavlar | |||
Rapor Teslimi | |||
Juri | |||
Final | 1 | 3 | |
Toplam İş Yükü | 142 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Müzik alanında nazari ve uygulamalı yetkinliğin artması. | |
2) | Müzikoloji çalışmalarını değerlendirebilme ve üretebilme yetisinin kazanılması. | |
3) | Müzik teorisi, armoni ve form bilgisi konularında yetkinlik kazarak, bu bilginin analiz ve üretim alanında kullanılabilmesinin sağlanması. | |
4) | Müzik alanına içkin olan disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. Alt-disiplinleri bir arada değerlendirebilme. | |
5) | Müzik alanında hakim olan evrensel ölçütleri takip edebilme becerisi kazanma ve uluslararası platformlarda yer alabilecek donanıma sahip olma. | |
6) | İcra bilgilerinin yanında akademik araştırma ve ürün ortaya koyma yöntemleri konusunda bilgiler edinebilme. Proje, tez, makale, bildiri gibi farklı ürünlerde eserler verme. |