MÜZİK (TÜRKÇE, TEZLİ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
INE4106 İş Süreçlerinin Yeniden Yapılandırılması Güz 3 0 3 6
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: En
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. ADNAN ÇORUM
Dersin Amacı: Kurumsal Kaynak Planlama (ERP) sistemleri entegrasyonuna odaklanan İş Süreçlerinin Yeniden Tasarlanması (BPR) dersinin amacı, katılımcılara ERP teknolojisini etkili bir şekilde kullanırken kuruluşlar içindeki iş süreçlerini analiz etmek, yeniden tasarlamak ve optimize etmek için gereken temel bilgi ve becerileri kazandırmaktır.
Derste Kullanılan Öğretim Yöntemleri ve Teknikleri: Ders anlatımı, okuma, tartışma, konuk konuşmacı.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. BPR'nin temel kavramlarını ve ilkelerini, tarihini, evrimini ve çağdaş organizasyon yönetimindeki önemini anlamak.
2. ERP sistemlerinin yetenekleri ve işlevleri ve işlevsel alanlar arasında iş süreci optimizasyonunu ve entegrasyonunu sağlamadaki rolleri hakkında fikir edmek.
3. ERP sistemi uyumuna özel bir odaklanma ile analiz ve değerlendirme yoluyla mevcut iş süreçlerindeki verimsizlikleri, darboğazları ve iyileştirme fırsatlarını belirlemede yeterlilik geliştirmek.
4. Verimliliği, etkinliği ve genel organizasyon performansını artırmak için iş süreçlerini yeniden hayal etme ve yeniden tasarlama tekniklerini ve metodolojilerini edinmek, uygulanabilir olduğunda ERP sistemi işlevlerini entegre etmek.
5. ERP sistemi benimsenmesi ve kullanımına özel bir vurgu yaparak, organizasyonel değişimi teşvik etme, direnci aşma ve çeşitli işlevsel alanlar ve departmanlar arasında BPR girişimlerini başarıyla uygulama stratejilerini keşfetmek.
6. Öğrencileri, ERP sistemleriyle entegre BPR ilkelerinin ve uygulamalarının etkili bir şekilde uygulanması yoluyla organizasyonel dönüşüme yönlendirme ve yenilikçilik ve sürekli iyileştirme kültürünü teşvik etmede liderlik rollerine hazırlamak.

Dersin İçeriği

İş Süreçleinin Yeniden Tasarımı (BPR)
Değişim Yönetimi
ERP Sistemleri
Entegre İş Süreçleri
Satış ve Dağıtım Süreci
Satın Alma Süreci
Üretim Süreci
Operasyon Yönetimi
Rekabetçilik, strateji ve üretkenlik
Ürün ve Hizmet Tasarımı
Süreç Seçimi ve Tesis Düzeni
Tam Zamanında (JIT) ve Yalın Operasyonlar

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) İş Süreclerinin yeniden planlamasına giriş
2) İş Süreçlerinin Yeniden Planlaması
3) Bilgi teknolojilerinde ve bilgi sistemlerinde iş süreçlerinin yeniden planlaması
4) İş süreçlerinin yeniden planlamasında uygulama metotları
5) İSYP'de Başarı faktörleri ve engeller
6) İş geliştirme yönetiminde kültürel faktörler
7) Süreç modellemeye genel bakış
8) Ara Sınav
9) Süreç Analizi
10) Süreç analizi ve sanal organizasyonların tasarlanması
11) Yalın üretim ve girişimleri
12) Kurumsal kaynak planlaması ve Fonksiyonel Bilgi
13) Sanal organizasyonlar, sanal takımları ve hibrid takımlar

Kaynaklar

Ders Notları: William J. Stevenson (2019): Operations Management, 14th Ed., McGraw Hill. Simha R. Magal, Jeffrey Word (2012): Integrated Business Processes with ERP Systems, John Wiley & Sons Inc.
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 0 % 0
Laboratuar 0 % 0
Uygulama 0 % 0
Arazi Çalışması 0 % 0
Derse Özgü Staj 0 % 0
Küçük Sınavlar 0 % 0
Ödev 0 % 0
Sunum 0 % 0
Projeler 1 % 30
Seminer 0 % 0
Ara Sınavlar 1 % 30
Ara Juri 0 % 0
Final 1 % 40
Rapor Teslimi 0 % 0
Juri 0 % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 30
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 70
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Laboratuvar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 62
Sunum / Seminer 1 8
Proje 7 27
Ödevler
Küçük Sınavlar
Ara Juri
Ara Sınavlar
Rapor Teslimi
Juri
Final 1 3
Toplam İş Yükü 142

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Müzik alanında nazari ve uygulamalı yetkinliğin artması.
2) Müzikoloji çalışmalarını değerlendirebilme ve üretebilme yetisinin kazanılması.
3) Müzik teorisi, armoni ve form bilgisi konularında yetkinlik kazarak, bu bilginin analiz ve üretim alanında kullanılabilmesinin sağlanması.
4) Müzik alanına içkin olan disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. Alt-disiplinleri bir arada değerlendirebilme.
5) Müzik alanında hakim olan evrensel ölçütleri takip edebilme becerisi kazanma ve uluslararası platformlarda yer alabilecek donanıma sahip olma.
6) İcra bilgilerinin yanında akademik araştırma ve ürün ortaya koyma yöntemleri konusunda bilgiler edinebilme. Proje, tez, makale, bildiri gibi farklı ürünlerde eserler verme.