MEKATRONİK MÜHENDİSLİĞİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
INE3014 | Proje Yönetimi | Güz | 3 | 0 | 2 | 3 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi ELİF HAKTANIR AKTAŞ |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. ÖZLEM KANGA |
Dersin Amacı: | Bu ders, üst sınıf Endüstri Mühendisliği öğrencilerine Proje Yönetiminin temel konseptlerini öğretmek için tasarlanmıştır. Bu derste proje bütçelendirme, ekip oluşturma, zaman planlama, CPM ve PERT ile planlama, kaynak tahsisi, zaman ve maliyet analizleri, takip/bilgi sistemleri ve kontrolü, kazanılmış değer metodu gösterilir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; I. Modern proje yönetiminin temel prensiplerini belirler. II. Proje planı oluşturur. III. Projenin aşamalarına ilişkin sayılsal veriler toplayarak, proje planlar. IV. Plan, bütçe ve yönetime göre projenin devam edip etmediğine karar verir. V. Pratik problemler üzerinde proje yönetimi ve planlama tekniklerini uygular. |
Proje Seçimi kriterleri Organizasyon Yapıları Proje Tanımı Proje Ağları Risk Yönetimi Proje Süresini Kısaltma Kaynak Çizelgeleme Performans Ölçme ve Değerlendirme |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Ders tanıtımı | ||
2) | Proje yönetimine giriş | ||
3) | Organizasyon stratejisi | ||
4) | Organizasyon yapısı | ||
5) | Proje seçimi | ||
6) | Proje tanımı | ||
7) | Proje planı | ||
8) | Proje ağı | ||
9) | Kaynak ve maliyet hesaplamaları | ||
10) | Proje süre hesaplamaları I | ||
11) | Proje süre hesaplamaları II | ||
12) | Proje süresi kısaltma | ||
13) | Proje denetlenme ve kapatma | ||
14) | Özet ve Sonuçlar |
Ders Notları: | Lecture Notes Larson, E.; Gary, C. Project Management: The Managerial Process. 6th Edition, 2014, McGraw Hill. |
Diğer Kaynaklar: | Meredith, J. R., & Mantel, S. J. Jr. (2012). Project Management: A Managerial Approach (7th ed.). Hoboken, NJ: John Wiley & Sons Inc.Project Management Institute, A Guide to the Project Management Body of Knowledge, available on PMI’s Web site at www.pmi.org. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 0 | % 0 |
Laboratuar | 0 | % 0 |
Uygulama | 0 | % 0 |
Arazi Çalışması | 0 | % 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | % 0 |
Küçük Sınavlar | 4 | % 20 |
Ödev | 0 | % 0 |
Sunum | 0 | % 0 |
Projeler | 1 | % 40 |
Seminer | 0 | % 0 |
Ara Sınavlar | 0 | % 0 |
Ara Juri | 0 | % 0 |
Final | 1 | % 40 |
Rapor Teslimi | 0 | % 0 |
Juri | 0 | % 0 |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 20 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 80 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 14 | 2 | 28 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | 42 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 1 | 40 | 40 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Küçük Sınavlar | 4 | 5 | 20 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 5 | 5 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü | 175 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Matematik, Fen Bilimleri ve Mekatronik Mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alandaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilir. | |
2) | Karmaşık Mekatronik Mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer ve uygular. | |
3) | Karmaşık mekatronik sistemleri, süreçleri, cihazları veya ürünleri gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlar ve bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygular. | |
4) | Mekatronik Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirir, seçer ve kullanır; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | |
5) | Karmaşık Mekatronik Mühendisliği problemlerinin veya araştırma konularının incelenmesi için nümerik veya fiziksel deney tasarlar ve yapar, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar. | |
6) | Mekatronik Mühendisliğini ilgilendiren problemlerde bireysel ve ilgili çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışır. | |
7) | İngilizce ve Türkçe (eğer Türk vatandaşı ise) sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde Ingilizce dil bilgisi (Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyi) kazanir; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi kazanır. | |
8) | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerilerine sahip olur. | |
9) | Etik ilkelerine uygun davranır, mesleki ve etik sorumluluk bilinci sahibidir; Mekatronik Mühendisliği uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgilidir. | |
10) | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi edinir. | |
11) | Mekatronik Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi sahibidir; Mekatronik mühendisliği çözümlerinin hukuksal sonuçlarının farkındadır. |