İLERİ OYUNCULUK (TÜRKÇE, TEZLİ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
INE4004 Tesis Planlama Güz 3 0 3 7
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: En
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. MUSTAFA ÖZBAYRAK
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. GÜL TEKİN TEMUR
Dersin Amacı: Bu ders tesis planlarının seçilmesi, geliştirilmesi ve değerlendirilmesi için tanımlanmış ihtiyaçlarına göre tesis planlaması ilkelerine yönelik bir anlayış geliştirir. Bu ders, tesis konumları, planları ve malzeme taşıma sistemleri için uygun olan metodlara pratik bir vurgu yaparak anlaşılması zor ama dikkate alınması önemli konuları belirlemeye olanak sağlar. Ders, öğrencilerin, vaka çalışmaları ve bilgisayar analizleri ile takım çalışmasına dayalı bir tasarım deneyimi kazanmasına yardımcı olur.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler,
I. Bir firmanın stratejisi, ürünleri, operasyonları ve tesis planları arasındaki bağlantıyı tanımlayabilir.
II. Tesislerin planlanmasında meydana gelen problemleri tanımlar ve bu problemlerin sınırlı kısıtlar altında modellenmesini ve ardından mühendislik yöntemleriyle çözülmesini sağlar
III. Üretim sistemleri tasarımı, tesis yerleşimi, malzeme taşıma sistemleri, hücresel üretim sistemleri gibi alanlarda tesis planlama problemlerinin tasarımı ve analizinde faydalı olan modern analitik teknikleri seçebilir ve endüstriyel tesislere uygulayabilir.
IV. Verimli ve etkili operasyonlar yürütebilmek için endüstriyel tesisler, depolar ve malzeme taşıma sistemlerini tasarlayabilir.
V. Ekonomik, çevresel ve sosyal amaçları içeren sürdürülebilir ihtiyaçları koruyarak tesislerin planlanmasını sağlar.

Dersin İçeriği

Ders, yerleşim düzenlerine ilişkin sistematik yerleşim planlaması için gerekli olan üretim, süreç akış, alan ve aktivite ilişkileri ile personel gereksinimlerine ait verilerin nasıl toplanabileceğini kapsamlı olarak inceler. Yerleşim Planlama Modelleri ve tasarım algoritmalarını tartışır ve malzeme taşıma sistemlerinin yerleşim düzenleri ile olan bağını ortaya çıkarır. Depo yönetimi ve operasyonlarını kapsar. Tesis yeri belirleme ve seçim yöntemlerini tartışır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Tesis Planlamaya Giriş
2) İmalat Tesisi Tasarımında Yararlanılan Bilgi Kaynakları - Sınıf içi çalışma
3) Zaman Etüdü - Sınıf içi çalışma
4) Zaman Etüdü (devam) - Dönem Projesi İçin Ürün Önerisi
5) Akış, Alan ve Aktivite İlişkileri - Sınıf içi çalışma
6) Ara Sınav 1
7) Ergonomi ve Yerleşim Planlama Modelleri ve Montaj Hattı Dengeleme 1
8) Ergonomi ve Yerleşim Planlama Modelleri ve Montaj Hattı Dengeleme 2
9) Proje Ara Raporu ve Sunumu
10) İş İstasyonu Tasarımı ve Destekleyici Birimler Alan Gereksinimleri
11) Ara Proje Sunumları
12) Depo İşlemleri ve Tesis Yeri Seçimi Ofis Yerleşim Teknikleri ve Alan Tahsisi, Tesis Tasarımı ve Planı
13) Proje Çalışması
14) Proje Sunumları

Kaynaklar

Ders Notları: Stephens, M.P. and Meyers, F.E. (2010). Manufacturing Facilities Design and Material Handling, 4th Ed., Prentice Hall. Tompkins, White, Bozer, and Tanchoco (2010): Facilities Planning, 4th Ed., John Wiley &Sons, Inc.
Diğer Kaynaklar: Garcia-Diaz, A. and Smith, J.M. (2008). Facilities Planning and Design, Prentice Hall, NJ. Francis, R. L., L. F. McGinnis, and J. A. White (1992). Facility Layout and Location: An Analytical Approach, Prentice-Hall, Englewood Cliffs, NJ,. Sunderesh Heragu (2006): Facilities Design, 2nd ed., iUniverse Inc., NY.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 0 % 0
Laboratuar 0 % 0
Uygulama 0 % 0
Arazi Çalışması 0 % 0
Derse Özgü Staj 0 % 0
Küçük Sınavlar 0 % 0
Ödev 5 % 15
Sunum % 0
Projeler 1 % 30
Seminer 0 % 0
Ara Sınavlar 1 % 15
Ara Juri 0 % 0
Final 1 % 40
Rapor Teslimi 0 % 0
Juri 0 % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 30
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 70
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 3 42
Sunum / Seminer 1 15 15
Proje 1 25 25
Ödevler 5 2 10
Küçük Sınavlar 0 0 0
Ara Juri 0 0 0
Ara Sınavlar 1 10 10
Rapor Teslimi 1 5 5
Juri 0 0 0
Final 1 15 15
Toplam İş Yükü 164

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Öğrenciler, oyunculuk alanına ilişkin yöntem ve teknikleri kullanarak alanına özgü kuramsal, tarihsel, estetik bilgiye sahip olurlar.
2) Sanat kültürü ve estetik konularına ilişkin bilgiye sahip olurlar ve kendi alanlarında, kuram ve uygulama bütünlüğü sağlarlar.
3) Sahne sanatları konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır.
4) Oyunculuk konusunda soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir.
5) Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir.
6) Yerelden evrensele çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirir.
7) Oyunculuk alanının ilişkili olduğu disiplinler konusunda bilgi sahibi olurlar ve alanının içindeki alt disiplinlerin etkileşimini değerlendirebilirler.
8) Sanatsal eleştiri yöntemleri konusunda bilgi sahibi olarak çok boyutlu algılayabilme tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirirler.
9) Alanı ile ilgili özgün yapıtları toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirebilirler ve kendi çalışmalarını eleştirel yöntemler kullanarak sorgulayabilirler.
10) Oyunculuk alanı konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkına vararak soyut ve somut kavramları yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilirler.
11) İnterdisipliner sanat anlayışı çerçevesinde özgün yapıtlar ortaya koyabilirler.
12) İleri Oyunculuk programı ve içinde bulunan birimler çerçevesinde, alanında evrensel platformda yer alabilecek donanıma sahip bireyler haline gelirler.
13) İleri Oyunculuk Programı bünyesinde, çalışılan alana göre; oyunculuk alanında yetkin teknik bilgiye sahip olurlar.