ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
CMP2008 | Bilgisayar Organizasyonu | Güz | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi GÖRKEM KAR |
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. TAŞKIN KOÇAK Dr. Öğr. Üyesi TARKAN AYDIN |
Dersin Amacı: | Bu ders günümüz bilgisayar mimarilerini, özellikle temel ilkeler ve bilgisayar tasarımında başarımın kritik rolünü vurgulamaktadır. İşlenecek konular arasında sayı sistemleri, bilgisayar aritmetiği, bilgisayarın evrimi ve başarım, bellek, saklama, giriş/çıkış, işlemci, çok çekirdekli işlemciler ve kümelenmiş bilgisayar yapıları bulunmaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; I. Bilgisayar aritmetiğini kullanmak II. Bilgisayar sistemi içindeki parçaları tanımak III. Komut setini ve işlemci tasarımını yapabilmek IV. Önbellek, ana bellek ve sanal bellek kavramlarını kapsayan bellek hiyerarşisini geliştirebilmek V. Giriş / çıkış ve saklama sistemlerini iyi bilmek VI. Çok-çekirdekli işlemci sistemlerini kullanabilmek |
Komutlar, komut seti mimarileri. Bilgisayarlar için aritmetik İşlemci Ardışık düzen mimarileri Bellek hiyerarşisi Önbellek mimarileri Sanal bellek Saklama sistemleri Giriş/çıkış sistem tasarımı Çok-çekirdekli ve çoklu-işlemciler Bilgisayar kümeleri |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Bilgisayar ve teknolojiye giriş. | ||
2) | Komutlar, komut seti mimarileri | ||
3) | Bilgisayar için aritmetik | ||
4) | İşlemci iç yapısı | ||
5) | Ardışık düzen mimarileri | ||
6) | Bellek hiyerarşisi | ||
7) | Önbellek mimarileri | ||
8) | Ara sınav | ||
9) | Sanal bellek | ||
10) | Saklama sistemleri | ||
11) | Giriş/çıkış sistem tasarımı | ||
12) | Çok çekirdekli ve çoklu işlemciler | ||
13) | Genel amaçlı grafik işlemciler ile programlama | ||
14) | Bilgisayar kümeleri |
Ders Notları: | David Patterson and John Hennessy, Computer Organization and Design, 5th Ed., Morgan Kaufmann, 2009. |
Diğer Kaynaklar: | John P. Shen and Mikko H. Lipasti, Modern Processor Design: Fundamentals of Superscalar Processors, 1st Ed., Waveland Press, 2013. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | 2 | % 10 |
Ödev | 2 | % 10 |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 40 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 6 | 84 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 2 | 2 | 4 |
Küçük Sınavlar | 2 | 1 | 2 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 136 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |