Java söz dizimi, değişken tanımlama, diziler, fonksiyonlar, ortak ad uzayları, Basit G/Ç, Hata yakalama, sınıf tanımlama, Nesne Yönelimli Programlama, miras, çok biçimlilik, sınıf soyutlamaları, Object sınıfı, arayüzler, Basit masaüstü uygulamaları, form bileşenleri, kullanıcı etkileşimi, aksiyon alma, TCP/IP Ağları üzerinden Java Socket Programlama ve İstemci/Sunucu Uygulamaları, Datagram Socket'leri kullanarak P2P dosya transferi, Çoklu kullanım, Çoklu kullanımlı istemci/sunucu uygulamaları, Runnable arayüzü ve Thread sınıfı, Senkronizasyon ve kilitler, JAVA 2D: Grafik işleme, Oyun Programlama, Gerçek zamanlı Uygulama Geliştirme, Sensör Verisini Okuma ve Görselleştirme, Çeşitli İşlemci Zamanlama Algoritmalarının Simülasyonu, Çok kullanıcılı Sohbet Uygulaması.
|
|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
C and C++ Programcıları için Java: Java söz dizimi, değişken tanımlama, diziler, fonksiyonlar, ortak ad uzayları, Basit G/Ç |
|
2) |
C and C++ Programcıları için Java: Dosya G/Ç, Hata yakalama, sınıf tanımlama, Nesne Yönelimli Programlama, miras, çok biçimlilik, sınıf soyutlamaları, Object sınıfı, arayüzler. |
|
3) |
C and C++ Programcıları için Java: Dosya G/Ç, Hata yakalama, sınıf tanımalama, Nesne Yönelimli Programlama, miras, çok biçimlilik, sınıf soyutlamaları, Object sınıfı, arayüzler. |
|
4) |
Java Grafiksel Kullanıcı Arayüzü Bileşenleri – Basit masaüstü uygulamaları, form bileşenleri, kullanıcı etkileşimi, aksiyon alma. Dosya G/Ç. |
|
5) |
Java Grafiksel Kullanıcı Arayüzü Bileşenleri – Basit masaüstü uygulamaları, form bileşenleri, kullanıcı etkileşimi, aksiyon alma. Dosya G/Ç. |
|
6) |
TCP/IP Ağları üzerinden Java Socket Programlama ve İstemci/Sunucu Uygulamaları |
|
7) |
Örnek Olay Çalışması: Datagram Socket'leri kullanarak P2P dosya transferi. |
|
8) |
Java ile Eş zamanlılık: Çoklu kullanım. Çoklu kullanımlı istemci/sunucu uygulamaları. Runnable arayüzü ve Thread sınıfı. Senkronizasyon ve kilitler. |
|
9) |
Java ile Eş zamanlılık: Çoklu kullanım. Çoklu kullanımlı istemci/sunucu uygulamaları. Runnable arayüzü ve Thread sınıfı. Senkronizasyon ve kilitler. |
|
10) |
JAVA 2D: Grafik işlemenin kısa takdimi. |
|
11) |
JAVA 2D: Grafik işlemenin kısa takdimi. (devam) Örnek Olay Çalışması : Grafik ve çoklu kullanım vasıtasıyla Oyun Programlama. |
|
12) |
Örnek Olay Çalışması: Gerçek zamanlı Uygulama Geliştirme: Sensör Verisini Okuma ve Görselleştirme. |
|
13) |
Örnek Olay Çalışması: Çeşitli İşlemci Zamanlama Algoritmalarının Simülasyonu. |
|
14) |
Örnek Olay Çalışması: Çok kullanıcılı Sohbet Uygulaması. |
|