ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
CMP1002 Nesneye Yönelik Programlama (C++) Güz 2 2 3 6
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: En
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: MEHMET ŞÜKRÜ KURAN
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi ERKUT ARICAN
Dr. Öğr. Üyesi CEMAL OKAN ŞAKAR
Dr. Öğr. Üyesi TARKAN AYDIN
Arş.Gör. ÇİĞDEM ERİŞ
Dr. Öğr. Üyesi ÖVGÜ ÖZTÜRK ERGÜN
Öğ.Gör. BARIŞ ERDOĞAN
Dersin Amacı: Bu dersin amacı C++ programlama dili ile nesne yönelimli programlama ilkeleri ve tekniklerini derinlemesine incelemektir. Ders kapsamında işlenen konular: sınıflar, aşırı yükleme, veri soyutlama, bilgi gizleme, kapsülleme, kalıtım, polimorfizm, dosya işleme, şablonlar.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1.Temel nesneye yönelik programlama özelliklerini kavramak
2.Sınıflar ve nesne kavramlarına aşina olmak
3.Nesneler için işaretçileri kullanabilmek
4.Sınıf ve fonksiyon şablonları tanımlayabilmek
5.Operatör yükleme fonksiyonunu kullanabilmek
6.Kalıtım prensibini uygulayabilmek
7.Polimorfizm prensibini uygulayabilmek
8.Dosya girdi çıktı özelliklerini kullanabilmek

Dersin İçeriği

1: C++ dil özellikleri
2: Sınıflar ve Nesnelere Giriş
3: Sınıflar ve Nesneler
4: İşaretçilere Giriş
5: Sınıflara Derinlemesine Bakış, Bölüm 1
6: (devam) Sınıflara Derinlemesine Bakış, Bölüm 1
7: Sınıflara Derinlemesine Bakış, Bölüm 2
8: (devam) Sınıflara Derinlemesine Bak, Bölüm 2
9: Sınıf Tanımlama – Erişim Kontrolü ve Sarma
10: Operatör Yükleme
11: OOP: Kalıtım
12: OOP: Polimorfizm
13: Dosya Girdi Çıktı
14: Şablonlar

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Sınıflara ve nesnelere giriş Yok
2) Sınıflara derinlemesine bakış, Bilgi Saklama Prensibi Önceki konular tekrar edilmelidir. Sınıf tanımlama ile ilgili genel bilgi edinilmesi gerekmektedir.
3) Sonlandırıcılar, Kopya Yapıcılar, Varsayılan Üye Seviyesinde Atama Önceki konular tekrar edilmelidir. C++ kullanılarak basit sınıf örnekleri yazılmalıdır.
4) String Sınıfı ve C+'da String İşlemleri Değişken tiplerinin C++ kapladıkları alan ve bilgisayarın hafıza ünitesinde depolanma şekilleri araştırılmalıdır.
5) Fonksiyon ve Operator Aşırı Yükleme Sınıflar konusu tekrar edilmelidir.
6) Sınıflara Hakkında Ek Fonksiyonlar (sabit objeler, üye ilk atama listesi, friend anahtar kelimesi, vb) Bir C++ derleyicisi ile sınıf içeren C++ örnekleri geliştirilmelidir.
7) Kompozisyon
8) Ara Sınav
9) Dosya İşlemleri Önceki konular tekrar edilmelidir. Dosya işlemleri ve dosya türleri hakkında bilgi edinilmelidir.
10) Dinamik Bellek Yönetimi, Statik Sınıflar Önceki konular tekrar edilmelidir. Sınıf tanımlama, erişim kontrolü ve sarma ile ilgili genel bilgi edinilmesi gerekmektedir.
11) Kalıtım
12) Çokbiçimlilik Önceki konular tekrar edilmelidir.
13) Şablonlar
14) Konuların Gözden Geçirilmesi, NYP ile Yazılım Geliştirme Örnekleri Önceki konular tekrar edilmelidir.

Kaynaklar

Ders Notları: C++ How to Program by Paul Deitel and Harvey Deitel
Diğer Kaynaklar: The C++ Programming Language by Bjarne Stroustrup

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 5
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar 3 % 15
Ödev % 0
Sunum % 0
Projeler 0 % 0
Seminer % 0
Ara Sınavlar 1 % 30
Ara Juri % 0
Final 1 % 50
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Laboratuvar 14 2 28
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 0 0 0
Sunum / Seminer 0 0 0
Proje 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Küçük Sınavlar 3 12 36
Ara Juri 0 0 0
Ara Sınavlar 1 22 22
Rapor Teslimi 0 0 0
Juri 0 0 0
Final 1 26 26
Toplam İş Yükü 140

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı