|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Giriş |
|
2) |
Ülkeler arasında farklılıklar |
Okuma |
3) |
Küresel rekabet için organize olma: Ana formlar ve tarihin rolü |
Okuma |
4) |
Küreselleşmenin kullanıcıları |
Okuma |
5) |
Küresel değer yaratma stratejileri: Adaptasyon, Toplama, Arbitraj |
Okuma |
6) |
Küresel değer yaratma stratejileri |
Okuma |
7) |
Küresel değer yaratma stratejileri / Ara sınav |
|
8) |
Küresel rekabet için Örgütleme: İnovasyon |
Okuma |
9) |
Karlılığı düşük hizmet |
Okuma |
10) |
Küresel Çevrede E-Ticaret |
Okuma |
11) |
Uluslararası transfer fiyatlaması (vergi ve harçlar) |
Okuma |
12) |
İş çalışma ortamı |
Okuma |
13) |
Dünya statüsünde İş çevresi |
Okuma |
14) |
Değerlendirme |
|
Ders Notları: |
RGS: Chapter 1 "Semiglobalization and Strategy"
"Trade and investment theory", Ch 6, Fundamentals of International Business |
Diğer Kaynaklar: |
Ohmae, K. (1989): Managing in a Borderless World, Harvard Business Review, May/June 1989
Levitt, Th. (1983): The Globalization of Markets, Harvard Business Review, May/June
Perlmutter, H (1969). ‘The tortuous evolution of the multinational corporation’, Columbia Journal of World Business, Volume 4, pp. 9-18.
Santos, Doz and Williamson, "Is your innovation Process Global?" MIT Sloan Management Review, 45 (4), 2005
Vachani, S. and N. Craig Smith (2004). ‘Socially responsible pricing: Lessons from the pricing of AIDS drugs in developing countries. California Management Review Article, HBSP #CMR300.
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Alanla ilgili temel kuramsal ve olgusal bilgiler ile bunlar arasındaki ilişkilere, uygulama seviyesinde hâkimdir. |
|
2) |
Toplumların yaşadığı siyasi dönüşümlerin nedenleri ve sonuçları hakkında temel bilgilere sahiptir. |
|
3) |
Sosyal ve davranış bilimlerinde nicel, nitel ve karma araştırma metotlarına vakıftır. |
|
4) |
Güncel siyasi ve sosyal gelişmeleri değerlendirirken tarihsel örüntüleri fark eder. |
|
5) |
İç ve dış siyaseti analiz, sentez ve öngörü süreçlerinde disiplinler arası ve eleştirel bir yaklaşım sergiler. |
|
6) |
Alanıyla ilgili çalışmaları gerek bağımsız gerekse ekip dâhilinde eksiksiz yürütür. |
|
7) |
Araştırma-Geliştirme temelli yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir. |
|
8) |
Alanıyla ilgili edindiği bilgi ve becerileri en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde bir yabancı dilde ve gerekli bilişim-iletişim teknolojilerini kullanarak, yazılı ve sözlü olarak ifade eder. |
|
9) |
Alanıyla ilgili edindiği bilgi ve becerileri bireysel kariyerine, sürdürülebilir kalkınma amaçlarına yönelik projelere ve sosyal sorumluluk girişimlerine yansıtır. |
|
10) |
İç ve dış siyaset gündemini ve uluslararası gelişmeleri takip etme alışkanlığına sahiptir. |
|
11) |
Küresel çağın yeni siyasi aktör, kuram ve olgularını yorumlamada yetkinlik sahibidir. |
|
12) |
İleri teknolojilerin siyaset üzerindeki etkisini hukuki ve etik çerçevede değerlendirir. |
|