ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
GLA5502 | Küreselleşme ve İşletme Stratejisi | Güz | 3 | 0 | 3 | 8 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Arş.Gör. MERVE ARITÜRK |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı küresel ekonomi içerisinde, işletme teşebbüslerinin gelişimi ve değişimini işletme stratejisi, küresel süreç içerisinde kurumsal ve örgütsel değişimi incelemektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; I. Öğrencilerin iş araştırması için neden zaman ve para gerektiğini anlamasına yardımcı olmak II. Kavramsal düşünme, sonuca ve çözüme yönelik fikirler üretebilme kabiliyetinin geliştirilmesi III. Takım oluşturabilme ve grup etkinliği becerilerinin geliştirilmesi IV. İnternet ve kütüphane kaynakları ile ikincil veri edinebilme ve bu verileri yorumlaya bilme becerilerinin geliştirilmesi V. Birincil ve ikincil araştırmaların yürütülmesi, verilerin analiz edilmesi, bulguların geliştirilmesi, raporlama ve sonuçların yorumlanmasına dair becerilerin geliştirilmesi VI. Yazılı ve sözel iletişim kabiliyetlerinin geliştirilmesi VII. Veri analizi tekniklerine dair bilgi birikiminin sağlanması |
Derste, yapısal, kurumsal ve örgütsel stratejinin, günümüz hiper-rekabetçi, teknoloji-yoğun, hızlı ve belirsiz ortamında işletme girişimlerinin başarısı üzerindeki etkilerine değinilir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Giriş | ||
2) | Ülkeler arasında farklılıklar | Okuma | |
3) | Küresel rekabet için organize olma: Ana formlar ve tarihin rolü | Okuma | |
4) | Küreselleşmenin kullanıcıları | Okuma | |
5) | Küresel değer yaratma stratejileri: Adaptasyon, Toplama, Arbitraj | Okuma | |
6) | Küresel değer yaratma stratejileri | Okuma | |
7) | Küresel değer yaratma stratejileri / Ara sınav | ||
8) | Küresel rekabet için Örgütleme: İnovasyon | Okuma | |
9) | Karlılığı düşük hizmet | Okuma | |
10) | Küresel Çevrede E-Ticaret | Okuma | |
11) | Uluslararası transfer fiyatlaması (vergi ve harçlar) | Okuma | |
12) | İş çalışma ortamı | Okuma | |
13) | Dünya statüsünde İş çevresi | Okuma | |
14) | Değerlendirme |
Ders Notları: | RGS: Chapter 1 "Semiglobalization and Strategy" "Trade and investment theory", Ch 6, Fundamentals of International Business |
Diğer Kaynaklar: | Ohmae, K. (1989): Managing in a Borderless World, Harvard Business Review, May/June 1989 Levitt, Th. (1983): The Globalization of Markets, Harvard Business Review, May/June Perlmutter, H (1969). ‘The tortuous evolution of the multinational corporation’, Columbia Journal of World Business, Volume 4, pp. 9-18. Santos, Doz and Williamson, "Is your innovation Process Global?" MIT Sloan Management Review, 45 (4), 2005 Vachani, S. and N. Craig Smith (2004). ‘Socially responsible pricing: Lessons from the pricing of AIDS drugs in developing countries. California Management Review Article, HBSP #CMR300. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | 1 | % 10 |
Ödev | 1 | % 10 |
Sunum | 1 | % 20 |
Projeler | 1 | % 10 |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | % 0 | |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 40 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü | |
Ders Saati | 14 | 42 | |
Laboratuvar | |||
Uygulama | 14 | 51 | |
Derse Özgü Staj | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 42 | |
Sunum / Seminer | 1 | 10 | |
Proje | 1 | 15 | |
Ödevler | 1 | 10 | |
Küçük Sınavlar | 1 | 10 | |
Ara Juri | |||
Ara Sınavlar | |||
Rapor Teslimi | |||
Juri | |||
Final | 1 | 20 | |
Toplam İş Yükü | 200 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |