ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ (İNGİLİZCE, DOKTORA)
Doktora TYYÇ: 8. Düzey QF-EHEA: 3. Düzey EQF-LLL: 8. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
EEE6009 Doktora Tezine Yönelik Konular II Güz 3 0 3 12
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: En
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: Graduate
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi CAVİT FATİH KÜÇÜKTEZCAN
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. ALKAN SOYSAL
Dr. Öğr. Üyesi CAVİT FATİH KÜÇÜKTEZCAN
Dersin Amacı: Bu ders, doktora öğrencisinin tez danışmanı ile birebir çalışarak tez konusu ile ilişkili alanlarda derinlemesine bilgisini artırmasını amaçlar.
Derste, öğrenci ve danışman tez konusundaki bilimsel makaleleri inceleyecek ve tartışacaklardır. Danışman derste herzamanki eğitim yöntemi yerine öğrenciye bilimsel yönlendirme sağlayacaktır.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Bilimsel bir araştırma konusunun belirlenmesi ve tanımlanması,
2. Verimli bir literatür taraması için yöntemlerin açıklanması,
3. Literatür taraması yapılması,
4. Bilimsel literatürdeki boşluğun belirlenmesi,
5. Bilimsel literatüre girmiş temel (state-of-the-art) yöntemlerin karşılaştırılması,
6. Karşılaştırmalı özet raporun gerçekleştirilmesi için yazılı beceri göstermek.

Dersin İçeriği

1.Hafta: Araştırma konusunun belirlenmesi
İlgili makalelerin veritabanlarında araştırılması
Makale taraması (devam)
İncelenecek 7 makalenin belirlenmesi
1. makale üzerinde tartışma
2. makale üzerinde tartışma
3. makale üzerinde tartışma
4. makale üzerinde tartışma
5. makale üzerinde tartışma
6. makale üzerinde tartışma
7. makale üzerinde tartışma
Makalelerin karşılaştırılması
Simülasyon sonuçlarının karşılaştırılması (uygun ise)
14.Hafta: İncelenen makaleleri üzerine bir survey makalesi/rapor hazırlanması

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Araştırma konularının belirlenmesi
2) Literatür taraması için veritabanlarının incelenmesi
3) Literatür taraması (devam)
4) 7 makalenin seçilmesi
5) 1. makale üzerinde tartışma
6) 2. makale üzerinde tartışma
7) 3. makale üzerinde tartışma
8) 4. makale üzerinde tartışma
9) 5. makale üzerinde tartışma
10) 6. makale üzerinde tartışma
11) 7. makale üzerinde tartışma
12) Makalelerin karşılaştırılması
13) Eğer uygunsa, simülasyon sonuçlarının elde edilmesi
14) İncelenen makaleler üzerine özet bir rapor yazılması

Kaynaklar

Ders Notları:
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Laboratuar % 0
Uygulama 1 % 20
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev % 0
Sunum % 0
Projeler 1 % 30
Seminer % 0
Ara Sınavlar % 0
Ara Juri % 0
Final 1 % 40
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 30
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 70
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 14 3 42
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 8 112
Sunum / Seminer 0 0 0
Proje 1 10 10
Ödevler 0 0 0
Küçük Sınavlar 0 0 0
Ara Juri 0
Ara Sınavlar 0 0 0
Rapor Teslimi 0
Juri 0
Final 0 0 0
Toplam İş Yükü 192

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Elektrik ve Elektronik Mühendisliği problemlerini belirlemek, ifade etmek ve çözmek için matematik, fen ve mühendislik konuları hakkında yeterli altyapıya ve bildiklerini uygulama yeteneğine sahip olmak
2) Tasarım, uygulama ve etkin iletişim için elektrik ve elektronik mühendisliği çizimleri ve teknik sembolleri kullanmaya ek olarak uygun analiz ve modelleme teknikleri şeçip uygulayarak karmaşık mühendislik problemlerini tanımlamak, ifade etmek ve çözmek.
3) Gerçekçi kısıtlar (tasarımın doğasına özgü olarak ekonomik, çevresel, sosyal, politik, sağlık ve emniyet, üretilebilirlik ve sürdürülebilirlik gibi konular olabilir) altında tanımlanmış ihtiyaçları karşılayacak bir sistem, bileşen ya da süreçin var olan tasarımını gerçekleştirmek ya da baştan tasarlamak için gerekli yetiye sahip olmak
4) Elektrik ve elektronik mühendisliği yapabilmek ve yeni uygulamalara uyum gösterebilmek için gerekli yenilikçi ve güncel teknikler, beceriler, bilgi teknolojileri ve modern mühendislik araçlarını geliştirmek, seçmek, uyarlamak ve kullanmak
5) Deney tasarlamak ve yapmanın yanı sıra gerekli veriyi toplamak, analiz etmek ve yorumlamak, ve bu bilgiyi tasarımı geliştirmek için kullanmak
6) Bireysel olduğu kadar farklı disiplinlerden oluşan takımlar içinde diğerleriyle işbirliği yaparak çalışabilmek.
7) Hem İngilizce hem de Türkçe (eğer Türk vatandaşı ise) olarak etkin bir şekilde iletişim kurabilmek
8) Yaşam boyu ögrenmenin gerekliliğini fark etmek ve öğrenmeye devam etmenin yanı sıra teknolojik çevredeki değişimlere uyum sağlayabilmek
9) Profesyonel ve etik sorumlulukların farkında olmaya ek olarak işçilerin sağlığının, çevre ve iş emniyetinin bilincinde olmak
10) Proje, risk, idare gibi iş hayatı uygulamalarının yanı sıra girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürülebilir gelişim hakkında bilgi sahibi olmak
11) Elektrik ve Elektronik mühendisliği çözümlerinin global, ekonomik, çevresel, yasal ve toplumsal içerikteki etkilerini anlamak için gerekli bilgiye sahip olmak