|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Orientation - Introduction - Getting to know about the course and each other |
Yok |
2) |
Twenty-Four Hats, One Head (Sınıf etkileşimi+Cevaplanacak vaka çalışmaları+Bir Deyim) |
İlgili konular için hazırlık |
3) |
Yirmi Dört Şapka, Sadece Bir Kafa + Temel Kelime Bilgisi (Sınıf etkileşimi+cevaplanacak vaka çalışmaları |
İlgili konular için hazırlık |
4) |
Ne yolculuk! + Gündelik Süper İnsan |
İlgili konular için hazırlık |
5) |
Konferans raporu yazma ve durum raporu yazma |
İlgili konular için hazırlık |
6) |
Yaratıcı Özeti Eleştirmek (Sınıf etkileşimi+cevaplanacak vaka çalışmaları) |
Yok |
7) |
Yaratıcı Fikir Üzerine Geribildirim Sağlamak (Sınıf etkileşimi+cevaplanacak vaka çalışmaları) |
Yok |
8) |
Fikir Önerme ve Sunma (Sınıf etkileşimi+egzersiz ~ video cv)
|
Tekrar |
9) |
RFP (Teklif Talebi) |
İlgili konular için hazırlık |
10) |
Çalışma Bildirimi Yazma (Sınıf etkileşimi+cevaplanacak vaka çalışmaları)k |
İlgili konular için hazırlık |
11) |
Bir Medya Planının Değerlendirilmesi (Sınıf etkileşimi+cevaplanacak vaka çalışmaları) |
İlgili konular için hazırlık |
12) |
Yeni İş (Sınıf etkileşimi+cevaplanacak vaka çalışmaları) |
İlgili konular için hazırlık |
13) |
Hesap Yönetimi ve Bütünleşik Pazarlama İletişimi |
Yok |
14) |
Hesap Karlılığını Yönetmek |
Yok |
Ders Notları: |
The New Account Manager
Don L.Dickinson
2ND Edition
2009
Portland State University School of Business
Gerçek, Yalanlar Reklamcılık: Müşteri Planlama Sanatı, Yazar: Jon Steel, Çeviri: İnci Berna Kalınyazgan, MediaCat Kitapları
Baked In- Kendi Kendine Satan Ürünler Yaratmak, Yazar : Alex Bogusky/ John Winsor, MediaCat Kitapları
/
The New Account Manager
Don L.Dickinson
2ND Edition
2009
Portland State University School of Business
Baked In: Creating Products and Businesses That Market Themselves, by Alex Bogusky and John Winsor, Agate B2 (December 1, 2010)
Truth, Lies and Advertising : The Art of Account Planning, by Jon Steel, Wiley; 1 edition (March 13, 1998)
|
Diğer Kaynaklar: |
Haftalık olarak okuma metinleri verilecektir - Reading material will be given on weekly basis. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Reklam ve marka iletişiminin serbest pazar ekonomisi içinde nasıl işlediğiniı anlamak için kitle iletişimi,tüketici davranışı,psikoloji,ikna,sosyoloji,pazarlama ve diğer ilişkili alanlarla ilgili teorik kavramları bu alana uygulayabilmek |
5 |
2) |
Reklam alanla ilgili teori,kavram, yöntem, araç ve fikirleri tartışabilmek ve yorumlayabilmek
|
4 |
3) |
Bir reklam ajansı gibi yapılanarak, bir reklam kampanyasını ve marka stratejilerini araştırma, yaratma,kurgulama,yazma ve sunma becerilerini göstermek
|
5 |
4) |
Çeşitli ürün ve hizmetlerle ilgili birincil ve ikincil veri araştırması yapabilmek |
4 |
5) |
Kitle iletişim araçlarının gelişimiyle beraber reklam tarihi ve reklamın bu pazardaki yerini kavrayacak bir anlayış geliştirebilmek |
1 |
6) |
Bir yabancı dili kullanarak Reklamcılık alanıyla ilgili bilgileri, teknikleri, yöntemleri, araştırmaları takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1)
|
3 |
7) |
Reklam alanındaki uygulamalara yönelik uygulamalara ilişkin ortaya çıkan problemlere yönelik bireysel ya da takım olarak sorumluluk alabilmek
|
5 |
8) |
Küresel ekonomi içinde reklamın kültürel, toplumsal, politik ve ekonomik olarak nasıl işlediğini kavramak
|
4 |
9) |
Reklam alanının dinamiklerini yaratıcı ve eleştirel bakış açısıyla bütünsel bir biçimde anlayabilmek ve buna yönelik orjinal stratejiler geliştirebilmek
|
5 |
10) |
Yazılı,basılı,görsel ve online basında yaratıcı reklam stratejileri geliştirebilmek ve aynı zamanda bu stratejileri farklı kültür ve medya kategorilerine nasıl entegre edebileceğini kavrayabilmek
|
4 |
11) |
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”)
|
3 |
12) |
Öğrenme koşullarınının gerekliliklerini tanımlayabilmek ve gereğini yerine getirebilmek |
3 |
13) |
Reklamcılık mesleğinin gerektirdiği temel etik kuralları anlayabilmek ve uygulayabilmek
|
2 |