ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
EEE5640 | Kablosuz Ağlar için Oyun Teorisi ve Bilişsellik | Güz | 3 | 0 | 3 | 12 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. SAEID KARAMZADEH |
Dersin Amacı: | Bir kablosuz iletişim ve ağ bakış açısı ile oyun teorisinin temelleri ders hedefleri sunumu. Öğrenciler oyun teorisi üzerine sağlam bir arka plan geliştirecek, kablosuz ağ sorunları oyun teorisini uygulamak ve problemleri çözebilmeyi öğrenmek. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; I. Oyun Teorisi Temellerini öğren II. Bilgi Stratejik Formu Oyunları, Dominator Strateji Denge, Nash Dengesi III. Kapsamlı Formu Oyunu öğrenin IV. Kooperatif Oyunları öğrenin V. Potansiyel Oyunlar bilgi, Hayali Oyna VI. Oyun Teorisi Çeşitli Kablosuz Ağ Sorunları çözümlemek için kullanılır Nasıl öğrenin VII. Kablosuz Ağ Sorunları çözmek için Oyun Teorisi Uygula |
Oyun teorisine giriş ve bilişsel radyo oyunları, stratejik form oyunları, Nash Dengesi, baskınlık ve En İyi Tepki, Sürekli ve Süreksiz Oyunlar, Kapsamlı Formu Oyunu, Tekrarlanan Oyunlar, Altoyun Mükemmel, Geriye İndüksiyon, Bayes Oyunlar, Ağlarına Oyun Teorisi, Potansiyel Oyunlar, Hayali Oynama |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Oyun teorisine giriş ve bilişsel radyo oyunları | ||
2) | Stratejik form oyunları | ||
3) | Nash dengesi | ||
4) | Baskınlık ve en iyi tepki | ||
5) | Sürekli ve süreksiz oyunlar | ||
6) | Kapsamlı form oyunu | ||
7) | Tekrarlanan oyunlar | ||
8) | Vize sınavı | ||
9) | Mükemmel bilgi: Geriye İndüksiyon | ||
10) | Bayes oyunları | ||
11) | Oyun teorisinin haberleşme ağlarına uygulanması | ||
12) | Potansiyel oyunlar | ||
13) | Öğrenme: Hayali Oynama | ||
14) | Oyun teorisi uygulamaları |
Ders Notları: | Game Theory, D. Fudenberg and J. Tirole, ISBN 0262061414, 1991, MIT Press. |
Diğer Kaynaklar: | none.......... |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | 3 | % 10 |
Ödev | 10 | % 10 |
Sunum | % 0 | |
Projeler | 1 | % 10 |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 3 | % 30 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 2 | % 40 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü | |
Ders Saati | 14 | 42 | |
Laboratuvar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Arazi Çalışması | 13 | 26 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | |||
Sunum / Seminer | 2 | 4 | |
Proje | 1 | 30 | |
Ödevler | 8 | 16 | |
Küçük Sınavlar | |||
Ara Juri | |||
Ara Sınavlar | 1 | 30 | |
Rapor Teslimi | 1 | 3 | |
Juri | |||
Final | 1 | 40 | |
Toplam İş Yükü | 191 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |