ELEKTRİK - ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
EEE5640 | Kablosuz Ağlar için Oyun Teorisi ve Bilişsellik | Güz Bahar |
3 | 0 | 3 | 12 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. SAEID KARAMZADEH |
Dersin Amacı: | Bir kablosuz iletişim ve ağ bakış açısı ile oyun teorisinin temelleri ders hedefleri sunumu. Öğrenciler oyun teorisi üzerine sağlam bir arka plan geliştirecek, kablosuz ağ sorunları oyun teorisini uygulamak ve problemleri çözebilmeyi öğrenmek. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; I. Oyun Teorisi Temellerini öğren II. Bilgi Stratejik Formu Oyunları, Dominator Strateji Denge, Nash Dengesi III. Kapsamlı Formu Oyunu öğrenin IV. Kooperatif Oyunları öğrenin V. Potansiyel Oyunlar bilgi, Hayali Oyna VI. Oyun Teorisi Çeşitli Kablosuz Ağ Sorunları çözümlemek için kullanılır Nasıl öğrenin VII. Kablosuz Ağ Sorunları çözmek için Oyun Teorisi Uygula |
Oyun teorisine giriş ve bilişsel radyo oyunları, stratejik form oyunları, Nash Dengesi, baskınlık ve En İyi Tepki, Sürekli ve Süreksiz Oyunlar, Kapsamlı Formu Oyunu, Tekrarlanan Oyunlar, Altoyun Mükemmel, Geriye İndüksiyon, Bayes Oyunlar, Ağlarına Oyun Teorisi, Potansiyel Oyunlar, Hayali Oynama |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Oyun teorisine giriş ve bilişsel radyo oyunları | ||
2) | Stratejik form oyunları | ||
3) | Nash dengesi | ||
4) | Baskınlık ve en iyi tepki | ||
5) | Sürekli ve süreksiz oyunlar | ||
6) | Kapsamlı form oyunu | ||
7) | Tekrarlanan oyunlar | ||
8) | Vize sınavı | ||
9) | Mükemmel bilgi: Geriye İndüksiyon | ||
10) | Bayes oyunları | ||
11) | Oyun teorisinin haberleşme ağlarına uygulanması | ||
12) | Potansiyel oyunlar | ||
13) | Öğrenme: Hayali Oynama | ||
14) | Oyun teorisi uygulamaları |
Ders Notları: | Game Theory, D. Fudenberg and J. Tirole, ISBN 0262061414, 1991, MIT Press. |
Diğer Kaynaklar: | none.......... |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | 3 | % 10 |
Ödev | 10 | % 10 |
Sunum | % 0 | |
Projeler | 1 | % 10 |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 3 | % 30 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 2 | % 40 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü | |
Ders Saati | 14 | 42 | |
Laboratuvar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Arazi Çalışması | 13 | 26 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | |||
Sunum / Seminer | 2 | 4 | |
Proje | 1 | 30 | |
Ödevler | 8 | 16 | |
Küçük Sınavlar | |||
Ara Juri | |||
Ara Sınavlar | 1 | 30 | |
Rapor Teslimi | 1 | 3 | |
Juri | |||
Final | 1 | 40 | |
Toplam İş Yükü | 191 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Matematik, fen bilimleri ve elektrik-elektronik mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. | |
2) | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | |
3) | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | |
4) | Elektrik-Elektronik Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | |
5) | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya elektrik-elektronik mühendisliğine özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | |
6) | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | |
7) | İngilizce ve (eğer Türk vatandaşı ise) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | |
8) | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | |
9) | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; elektrik-elektronik mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | |
10) | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | |
11) | Elektrik-Elektronik Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |