ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
EEE5542 | Sayısal Ses İşleme | Güz | 3 | 0 | 3 | 8 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi ZAFER İŞCAN |
Dersin Amacı: | Bu ders işaret işleme perspektifiyle ses algısı, ses işaret işleme, kodlama, analiz ve sentez konularını ele alır. Öğrenciler bu ders aracılığıyla ses işaretlerinin akustik özellikleri ve bilgi çekme amaçlı analiz ve elektronik ses teknolojisi ürünlerinin tasarımı konularında alt yapı geliştirirler. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Ses işaretlerinin temel özelliklerini tanır 2. Ses işleme araçlarının çalışma prensiplerini bilir 3. İnsan işitme sisteminin özelliklerini bilir 4. Ses işaretlerinin spektral analiz yöntemlerini bilir 5. Sentez ve değiştirme sistemlerinin tasarımını yapar 6. Ses kodlama yöntemlerini açıklar 7. Ses işaretlerinin sembolik gösterimlerini bilir |
Ses işaretlerinin doğal özellikleri. Elektronik müzik teknoloji araçlarının temel çalışma prensipleri ve özellikleri. İnsan ses algı sistemi. Ses işaretlerinin parametrik analizi. Ses sentez ve kodlama metodları. Otomatik müzik notaya dökme sistemleri. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Ses işaretlerinin doğası, örnekleme ve nicemleme | ||
2) | Mikrofon, hoparlör, ses karıştırıcılar ve ses değiştirme cihazlarının temel karakteristikleri ve prensipleri | ||
3) | Ses baskılama, kritik bantlar ve perde algısı | ||
4) | Ses işaretlerinin kısa zamanlı Fourier analizi. | ||
5) | Ses kayıtlarının otomatik perde ve ritim analizi | ||
6) | Ses işaretlerinin doğrusal modellenmesi | ||
7) | Toplayarak ve çıkararak sentez, modülasyon sentezi, dalga şekli(eklemlemeli) sentezi. | ||
8) | Arasınav, Faz kodlaması kuramı. | ||
9) | Ses işaretlerinde perde ve süre değiştirme yöntemleri. | ||
10) | Darbe kod modülasyonu, ADPCM, u-law ve A-law kodlama. | ||
11) | Alt-bant kodlama, mp3 kodlama. | ||
12) | Nota sistemleri, nota yazma sistemlerinde perde ve süre nicemleme. | ||
13) | MIDI (müzik enstrüman sayısal arabirimi) | ||
14) | Ses işleme alanındaki güncel gelişmeler |
Ders Notları: | Handbook of Signal Processing in Acoustics, Editors: D. Havelock, S. Kuwano,M. Vorländer, ISBN: 978-0-387-77698-9 |
Diğer Kaynaklar: | None |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | 3 | % 5 |
Ödev | 3 | % 10 |
Sunum | 1 | % 5 |
Projeler | 1 | % 15 |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 25 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 40 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 45 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 55 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 10 | 9 | 90 |
Sunum / Seminer | 1 | 3 | 3 |
Proje | 1 | 20 | 20 |
Ödevler | 3 | 10 | 30 |
Küçük Sınavlar | 3 | 1 | 3 |
Ara Juri | 0 | ||
Ara Sınavlar | 1 | 3 | 3 |
Rapor Teslimi | 0 | ||
Juri | 0 | ||
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 194 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |