ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
UIL5525 | Diplomasi Tarihi | Güz | 3 | 0 | 3 | 8 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | Tr |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi SİNEM ERAY |
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. ARİF KÖKTAŞ Dr. Öğr. Üyesi DENİZ TANSİ |
Dersin Amacı: | Bu dersin amaci 20 ve 21.yy diplomasi tarihine ışık tutmak ve dünya siyasetine konu olan ve yön veren olayları tarihsel neden-sonuç ilişkileri bağlamında değerlendirmektir. Komunizmin yükselişi ve çöküşü, sömürge-sonrası dinamikleri ve savaş-sonrası olarak adlandırılan süreçleri derinlemesine inceleyen dersin temel amacı öğrenciler yakın tarihteki devletlerarası ilişkilerin şekillendirdiği dünya düzenini anlayıp yorumlama becerilerini geliştirmek ve derinlemesine tarih bilgisi ile yoğurmaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Ders ile ilgili kavramları tanımlayabilecektir. Diplomasi tarihi hakkında bilgi birikimine sahip olacaktır. 20. ve 21. yy diplomasi tarihi hakkında geniş ve yeterli bilgiye sahip olacaktır. Yüksek lisans programında görecekleri diğer derslerde ve sonrasında dünya politikaları ve sorunlarını daha kapsamlı olarak yorumlamalarına olanak sağlayan derin ve temel tarih bilgisi kazanacaklardır. Pratik ve teorik bilgiyi birleştirerek uluslararası düzlemde ülke ve bölgeleri inceleyip, değerlendirebilecektir. |
Bu ders Küresel Siyaset ve Uluslararası İlişkiler yüksek lisans program öğrencilerinin çeşitli düzlemlerde (küresel, bölgesel, yerel) bilgi birikimi ve analitik yetkinlil edinebilmeleri için gerekli olan dünya tarihi bilgisi edinmeleri doğrultusunda geliştirilmiştir. Dersin odak noktası tarih boyunca ortaya çıkan siyasi, askeri ve ekonomik olaylar ile ilgili bilgileri öğrencilere aktarmak, ve sonucunda analitik olarak tarihsel süreçleri yorumlamalarına olanak verecek bakış açısını kazanmalarını sağlamaktır. Böylece, bu temel ders öğrencilerin yüksek lisans programında görecekleri diğer derslerde ve sonrasında dünya politikaları ve sorunlarını daha kapsamlı olarak yorumlamalarına olanak sağlayan derin ve temel tarih bilgisini kazanmaları açısından son derece önemlidir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Diplomasi Nedir? | Okuma | |
2) | I Dünya Savaşı | Okuma | |
3) | Uluslararasi Iliskiler – 1919-1939 | Okuma | |
4) | II. Dünya Savaşı | Okuma | |
5) | Soğuk Savaş Dönemi – Uluslararası İlişkilerde Sorunlar - I | Okuma | |
6) | Soğuk Savaş Dönemi – Uluslararası İlişkilerde Sorunlar – II | Okuma | |
7) | Ara Sınav | ||
8) | Komünizm ve SSCB | Okuma | |
9) | Komünizm ve Çin | Okuma | |
10) | Soğuk Savaş Dönemi – Komünizm Uluslararası İlişkiler | Okuma | |
11) | ABD ve 20 yy Soğuk Savaş Sonrası Dönem | Okuma | |
12) | Batı – Doğu Avrupa | Okuma | |
13) | Sömürgeciliğin Sona Erişi: II Dünya Savaşı Öncesi ve Sonrası | Okuma | |
14) | Proje Sunumları | ||
15) | Final |
Ders Notları: | Dıplomasi, Henry Kissinger, 1991 20. Yuzyil Siyasi Tarihi (I - II Cilt), Armaoglu, F., 1994, Ankara: Is Bankasi Yayinlari Siyasi Tarih (1789-1994), Ucarol, R., 1995, Istanbul: Filiz Kitabevi Modern Dunya Tarihi, Woodruff, W., 2002, Pozitif Yayinlari Mastering Modern World History, Lowe, N., 1997, Houndmills: Palgrave The World Since 1945: A History of International Relations, McWilliams, W. C. and H. Piotrowski, 1997, Colorado: Lynne Rienner Publishers |
Diğer Kaynaklar: | Dıplomasi, Henry Kissinger, 1991 20. Yuzyil Siyasi Tarihi (I - II Cilt), Armaoglu, F., 1994, Ankara: Is Bankasi Yayinlari Siyasi Tarih (1789-1994), Ucarol, R., 1995, Istanbul: Filiz Kitabevi Modern Dunya Tarihi, Woodruff, W., 2002, Pozitif Yayinlari Mastering Modern World History, Lowe, N., 1997, Houndmills: Palgrave The World Since 1945: A History of International Relations, McWilliams, W. C. and H. Piotrowski, 1997, Colorado: Lynne Rienner Publishers |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | 1 | % 15 |
Projeler | 1 | % 15 |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 40 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 45 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 55 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 3 | 39 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 10 | 130 |
Sunum / Seminer | 1 | 3 | 3 |
Proje | 1 | 10 | 10 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 | 3 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 188 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |