MEKATRONİK MÜHENDİSLİĞİ (İNGİLİZCE, TEZLİ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
MCH5887 Seminer Güz 0 0 0 10
Ön Koşullar:
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: En
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi YALÇIN ÇEKİÇ
Dersin Amacı: Bu ders öğrencilere ilgilendikleri akademik, araştırma alanında sınıf arkadaşlarıyla tartışma ve geri dönüş alma imkanı sunmayı amaçlamaktadır. Bu dersin sonunda her öğrenci kendi önerdiği araştırma konusuyla ilgili bir ön rapora sahip olacaktır.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
I. Problemi tarif etmek
II. Çalışmanın amacını tanımlamak
III. Araştırmanın evrelerini taslağını çizmek
IV. Farklı yaklaşımların ve metodolojilerin listesini çıkarmak
V. Seçilen metodolojilerin avantaj ve dezavantajlarının altını çizmek
VI. Çözüm stratejisini formüle etmek
VII. Yapılacak işleri bir zaman çizelgesi çerçevesinde önermek

Dersin İçeriği

Araştırma metodları, literatür taraması, araştırma planı, akademik raporlama ve sunum teknikleri

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin amacı, temel konseptlerin tanımlanması, akademik dürüstlük. Yok
2) Çalışma konularının belirlenmesi Kütüphane çalışması
3) Literatür çalışması Çalışmanın ilk çerçevesinin belirlenmesi
4) Literatür çalışması Çalışmanın ilk çerçevesinin belirlenmesi
5) Yaklaşımlar ve metodolojiler Kullanılan yaklaşım ve metodolojilerin özetlerinin çıkarılması
6) Yaklaşımlar ve metodolojiler Bir yaklaşım ve yöntem seçimi.
7) Yaklaşımlar ve metodolojiler Seçilen metodoloji/yaklaşımın formüle dökülmesi
8) Ara raporun teslimi Rapor yazımı
9) Araştırmanın evrelerinin taslağını çizmek Araştırmayı evrelere ayırmak, başlangıç ve bitişini belirlemek.
10) Araştırmanın evrelerinin taslağını çizmek Evreleri detaylandırmak
11) Önerilen çözümlerle ilgili grup çalışması Sunum hazırlamak
12) Önerilen çözümlerle ilgili grup çalışması Dönüt vermek üzere konulara çalışmak
13) Nihai raporun sunumu Yazılı ve sözlü rapor hazırlama
14) Nihai raporun sunumu Yazılı ve sözlü sunum

Kaynaklar

Ders Notları: A Manual for Writers of Research Papers, Theses, and Dissertations, Seventh Edition: Chicago Style for Students and Researchers (Chicago Guides to Writing, Editing, and Publishing), Kate Tuabian et al., 2007, 7th edition, University of Chicago Press. ISBN-10: 022682337
Diğer Kaynaklar: None

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam % 0
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev % 0
Sunum % 0
Projeler % 0
Seminer 1 % 100
Ara Sınavlar % 0
Ara Juri % 0
Final % 0
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 100
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 0
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 7 98
Sunum / Seminer 0 0 0
Proje 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Küçük Sınavlar 0 0 0
Ara Juri 0
Ara Sınavlar 0 0 0
Rapor Teslimi 0
Juri 0
Final 0 0 0
Toplam İş Yükü 140

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı