|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Dersin ve programın tanıtımı |
Yok |
2) |
1. projeye giriş.
Tasarlanacak yazı tipi için kavramve fikir eskizleri
Karar verme
Örnekler ve tartışma |
yok |
3) |
Yazı Tipi Tasarımı Temelleri 1: Boyut ve Grid
Yazı Tipi Tasarımı, proje 1: Anahtar harfler
Anahtar harflerin el ile ya da vektörel yazılımla çizilmesi |
yok |
4) |
Yazı Tipi Tasarımı Temelleri 2: Şekiller ve Orantı
Yazı Tipi Tasarımı, proje 1: Majisküller
Majiskül harflerin el ile ya da vektörel yazılımla çizilmesi |
Anahtar karelerin tamamlanması |
5) |
Yazı Tipi Tasarımı Temelleri 3: Boşluklar ve Denge
Yazı Tipi Tasarımı, proje 1: Minisküller
Miniskül harflerin el ile ya da vektörel yazılımla çizilmesi |
Majiskül harflerin tamamlanması |
6) |
Yazı Tipi Tasarımı Temelleri 4: Okunabilirlik
Yazı Tipi Tasarımı, proje 1: glifler
Diğer glifleri el ile ya da vektörel yazılımla çizilmesi |
Miniskül tarflarin tamamlanması |
7) |
Sunuş: Alfabe
Yazı tipi tasarımının fonta dönüştürülmeden önce ön sunumu |
Glyph setinin tamamlanması |
8) |
Yazı Tipi Tasarımı Temelleri 5: x yüksekliği
Developing
Alfabede revizyon, FontLab Studio’ya giriş |
yok |
9) |
Font üretimi
Font Lab Studio’da font yapmak |
yok |
10) |
Yazı Tipi Tasarımı Temelleri 6: Karakter aralıklarının ayarlanması
Font Lab Studio’da font yapmak
Proje 2 ve 3’e giriş
Tipografik Poster Tasarımı: fikirler |
yok |
11) |
Prj #2: Yazı Tipi Örneklem Afişi
Stüdyo çalışması |
Poster eskizler |
12) |
Yazı Tipi Örneklem Afişi Sunuş
Stüdyo çalışması |
Tamamlanmış Poster |
13) |
Prj #3: Anlatım Afişi
Stüdyo çalışması |
Poster Eskizleri |
14) |
Anlatım Afişi Sunuşu
Stüdyo çalışması |
Tamamlanmış Afiş |
Ders Notları: |
The necessary reading will be distributed to students by the instructor on weekly basis. |
Diğer Kaynaklar: |
1) www.typoworkshop.com
2) The Elements of Typographic Style, Robert Bringhurst, Hartley and Marcs, WA, 2002
3) Thinking with Type, Ellen Lupton, Princeton Architectural Press, NY, 2004
4) Type & Tyography, Phil Baines & Andrew Haslam, Watson-Guptill, NY 2002
5) Typography Workbook, Timothy Samara, Rockport Pub., MS, 2004
6) www.briem.net
7) www.ilovetypography.com
8) www.typophile.com/ |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
İletişimin görsel alanı üzerinde tasarım odaklı uygulama yapabilme yetisini kazandırmak. |
|
2) |
Görsel iletişime yönelik kavramsal tabanlı tasarım çözümleri önerebilme ve bütüncül bakış açısı oluşturabilme becerisini geliştirmek. |
|
3) |
Tasarım sürecini, verilen problemin analizinden çözümlerin önerilmesi ve sonuçlandırma anına kadar yönetebilme yetisini kazandırmak. |
|
4) |
Tasarımda yaratıcı yaklaşımın, yaratıcı düşünme ve üretme süreçlerinin becerisini kazandırmak. |
|
5) |
Görsel iletişimin temel mecralarına (basılı, hareketli ve etkileşimli) hakim olarak, ortamlar arası bağlantılar kurabilme yetisini kazandırmak. |
|
6) |
İletişim problemlerinin, görsel ortamlardaki karşılıklarının tasarım odaklı çözümlemelerini gerçekleştirebilme ve uygulayabilme becerisini kazandırmak. |
|
7) |
Görsel iletişim mecralarında tasarımların sonuçlandırılması ve son ürüne dönüştürülebilmesi için gerekli operasyon ve uygulama bilgilerini edindirmek. |
|
8) |
Tasarımda güncel olan ve sürekli bir değişime sahip olan estetik anlayışları ve güncel olayları takip edebilme, bunları özgün olarak değerlendirebilme yetisini kazandırmak. |
|
9) |
Karmaşıklaşan iletişim kanallarına, gelişen bilgi teknolojilerine ve tasarım yazılımlarına adapte olabilme, takip edebilme ve kullanabilme yetilerini geliştirmek. |
|
10) |
Görsel İletişimin ve tasarımın tarihsel köklerini ve düşünsel temellerini anlayabilmek için gerekli teorik bilgileri kazandırmak. |
|
11) |
Bir tasarım projesinin zaman yönetimini gerçekleştirebilme yetisini kazandırmak. |
|
12) |
Grup çalışması, liderlik özelliği ve bireysel özelliklerini gruba zenginlik olarak katabilme becerilerini geliştirmek. |
|
13) |
Görsel iletişim mecralarına yönelik tasarım çalışmalarını kompozisyonel çözümler ve estetik beceriler ile gerçekleştirmek için gerekli yetileri kazandırmak. |
|
14) |
Global ve lokal görsel iletişim ürünlerine ve aynı zamanda kendi çalışmalarına yönelik akademik, entellektüel ve eleştirel bakış açısı oluşturabilme yetisini geliştirmek. |
|