ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ISL5613 | Ülke/Bölge İncelemeleri ve Pazara Giriş Stratejisi | Güz | 3 | 0 | 3 | 8 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | Tr |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi GÜLBERK GÜLTEKİN SALMAN |
Dersi Veren(ler): |
Dr. YASEMİN GÖRÜM Öğ.Gör. HAKAN ASLAN Öğ.Gör. ENDER EMRE KANAAT |
Dersin Amacı: | Dersin amacı: Ülke ve bölge pazarlarını mevcut ekonomik ve siyasi açıdan inceleyerek ekonomik pazara giriş stratejisini belirlemek. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bir pazar girdisi geliştirme stratejisindeki yaklaşımımızı, geniş endüstri deneyimimize dayanarak kanıtlanmış ve yapılandırılmış süreci ve ticari lansmanı besleyen bakış açılarını anlamak. |
Dersin bazı konuları: Ürün yol haritası, gümrük vergisi, reklamcılıki satış ve dağıtımi müşteri servisi, değer önermesii marka hedef dilimi |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Ürün ve servis yol haritası | Okuma | |
2) | Ücretlendirme | Okuma | |
3) | Marka ve iletişim planı | Okuma | |
4) | Küresel ekonomide çevre bölgeler | Okuma | |
5) | Metropolitan ekonomi modelleri | okuma | |
6) | satış ve dağıtım kanal planı gelişimi | Okuma | |
7) | Ara sınav | ||
8) | konumlandırma, ücret stratejisi, pazarlama, pazarlama yatırımı | Okuma | |
9) | İletişim ağı ve destek sistemleri geliştirme ve konuşlandırma | Okuma | |
10) | Bölgesel ekonomilerin sağlığını ölçmek | Okuma | |
11) | "Clear contingency planning" Kavramı | Okuma | |
12) | Sunum | ||
13) | Sunum | ||
14) | Final |
Ders Notları: | Market Entry Strategies by Viktor Tielmann (Jul 29, 2010) Regional Economic Impact Analysis and Project Evaluation by H. Craig Davis (Jul 1990) |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | 1 | % 20 |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 40 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü | |
Ders Saati | 14 | 42 | |
Laboratuvar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 70 | |
Sunum / Seminer | 14 | 59 | |
Proje | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar | |||
Ara Juri | |||
Ara Sınavlar | 1 | 2 | |
Rapor Teslimi | |||
Juri | |||
Final | 1 | 2 | |
Toplam İş Yükü | 175 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |